Metaaldraad

Ik kwam op youtube deze opname tegen:

Goed om te zien dat er nog black metal bands zijn die het theatrale aspect van black metal nog serieus nemen. :lol:
Waren er hier BG'ers aanwezig?

Ik heb heel dat Batushka drama wel niet meer echt gevolgd, is dit nu de "echte" of de "nep" Batushka?

Intussen ben ik aan het twijfelen of ik tijdens onze show morgen wel of geen short zou dragen :oi22:
Deze Kludde is de enige echte Kludde:

1.jpg

:oi22:

Goed om te zien dat er nog black metal bands zijn die het theatrale aspect van black metal nog serieus nemen. :laugh:
Die stonden afgelopen winter op 70.000 tons op metal op de pooldeck... Dus in van die gewaden met kandelaars waarvan de kaarsen steeds uitvlogen door de wind, op het deck van een cruise schip in de Carraïben. Gelukkig was het al donker want anders had het nog geestiger geweest.

Goed om te zien dat er nog black metal bands zijn die het theatrale aspect van black metal nog serieus nemen. :laugh:

Ik heb heel dat Batushka drama wel niet meer echt gevolgd, is dit nu de "echte" of de "nep" Batushka?

Ik was erbij. In werkelijkheid viel dat theatrale goed mee vond ik, op de laatste paar minuten na (met dat "wijwater" en die doodskop), maar het was een zeer ingetogen show en muzikaal & vocaal sterk. Minder theatraal dan het voorprogramma (standaard black metal met paint, spikes,...)
De drummer had trouwens een short aan :p

Dat was de "echte" Batushka.
De andere Batushka heb ik vorig jaar gezien en die verkochten een stuk meer show op het podium.

Zalig dat daar een opname van is.

Ik wou enorm graag gaan, maar vond 1u enkel rijden wat te ver. Achteraf bekeken wel wat spijt, maar ik zal nog wel kansen hebben om ze eens te zien.

Ben wel fan van wat "extra" bij Black Metal. Zoals bvb hun Gregorian chants...

White Death staat ook nogal gekend om zijn ... speciale shows. Speelde dit weekend op Eternal Hate Fest in Tsjechië en ook nog op Steelfest waar ze stukken schaap in het publiek gooiden dat op podium in stukken werd gesneden. Zanger treedt ook op in braguette (codpiece, kulzak, schaambuidle, ...).

Maar goeie muziek enzo.

White Death staat ook nogal gekend om zijn ... speciale shows. Speelde dit weekend op Eternal Hate Fest in Tsjechië en ook nog op Steelfest waar ze stukken schaap in het publiek gooiden dat op podium in stukken werd gesneden. Zanger treedt ook op in braguette (codpiece, kulzak, schaambuidle, ...).

Maar goeie muziek enzo.

Ook de gezelligste thuis dus… :unsure:

Voor de fans van Anathema. In september komt er eindelijk een nieuw album uit. Wel niet meer onder de naam Anathema maar wel Weather Systems. Is een band van Daniel Cavanagh dus voor mij Anathema :)

Eerste nummertje op YT

Laatst bewerkt:
Voor de fans van Anathema. In september komt er eindelijk een nieuw album uit. Wel niet meer onder de naam Anathema maar wel Weather Systems. Is een band van Daniel Cavanagh dus voor mij Anathema :)

Voor mij allicht geen anathema als het in het verlengde van WS ligt :unsure:

Is een band van Daniel Cavanagh dus voor mij Anathema :)
Beetje dubbel natuurlijk aangezien het, naar het schijnt, vooral Danny is die de reden is dat Anathema ermee gestopt is.
Soit, ik heb het eens opgezet en het klinkt wel goed. Het is ook gewoon de sound van Anathema.

Voor mij allicht geen anathema als het in het verlengde van WS ligt :unsure:
Hier en daar hoor je flarden A Natural Disaster en als je heel ruimdenkend ingesteld bent zelfs hier en daar een klein stukje Judgement maar ouder wordt het niet. Als u goesting in de band stopt rond u nickname is het idd niks voor u 😅

Weather Systems is het laatste Anathema album dat ik nog beluisterd heb, net even op Spotify gezien dat ze daarna nog een aantal albums hebben uitgebracht blijkbaar :unsure: Maar het werd allemaal wat te melig voor mij.

Dit nieuwe nummer klinkt nog wel best ok precies.

Ik zit helemaal niet in de black metal scene dus geen flauw idee of het echt is of een parodie maar is Afsky niet die band die opkomt voor LGBTQ+ rechten?

Ik zit helemaal niet in de black metal scene dus geen flauw idee of het echt is of een parodie maar is Afsky niet die band die opkomt voor LGBTQ+ rechten?
Ik hou me enkel bezig met de muziek (die ik bij Afsky extreem goed vind) maar ik heb in elk geval wel een sticker met hun logo in regenboogkleuren ja 😂 het zal nog niet voldoende zijn om de antifa vibe check te doorstaan.

Het is omdat ik die sticker al een paar heb zien passeren dat ik me stillaan afvroeg of het echt was op een parodie :ROFLMAO:
Ook al de reacties zien passeren van mensen die weigeren fests te doen waar ze op de bill staan om die reden... Maar ook daar geen idee of het gemeend is want de meeste reacties kwamen van iemand die ik ken als grote zeveraar 😅

Afsky zit muzikaal inderdaad goed in elkaar, maar of ze politiek links of rechts zijn kan me eigenlijk weinig schelen. WITTR en Spectral Wound zijn ook eerder links georienteerd dacht ik? Maar die cancel is wel een beetje gênant. Zowel voor de band als voor die specifieke scène. Op Reddit heb je RABM (red and anarchist black metal) waar puristen heel wat bands fileren en dat is soms wel een beetje triestig.

Het hoort helaas volledig bij de hedendaagse cancel culture. Zoals ik hier eerder al heb gezegd trek ik voor mezelf de lijn bij uitgesproken rechtse bands, maar ik vind sowieso dat politieke voorkeur en black metal beter gewoon gescheiden blijven. We zijn hier bezig over dingen als "die band is eerder links, die band is eerder rechts, die band heeft regenboogstickers", dan draait het helaas al niet meer enkel om muziek he, en dat vind ik al fout op zich.
Ook dat er zo een extreem links festival bestaat, vind ik bijna even fout als die extreem rechtse bijeenkomsten. Weg met extremen! 🤓

Waar is de tijd dat lokale parochiezaaltjes nog door kaalhoofdige mannen werden afgehuurd voor een "familiefeest" dat uiteindelijk een B&H-optreden bleek te zijn? Ligt het aan mij of zijn die politieke optredens in België volledig verdwenen? Sommige festivals krijgen nog wel wat wind van voor zoals Steelfest omdat ze Nokturnal Mortum programmeren, maar dat is in Finland.

Terug
Bovenaan