Metaaldraad

Hah just - presentator ook terug gevonden: Stijn Smets - geef toe: twee druppels Andy van de buurtpolitie 🙃😆 - wist zelfs niet dat die nu opnieuw radiopresentator is
 
Headbanger's Ball? Of was dat de MTV equivalent?


Ik ben na de eerste 2, 3 platen van BMTH echt helemaal mijn interesse verloren. Ik heb laatst die hele nieuwe plaat ook eens opgezet en dacht van 'njah, cava wel'. Niks goed en ik ga hem wellicht niet opnieuw luisteren. Maar beter dan de richting die ze ervoor hebben ingeslagen.

Dat was de MTV tegenhanger inderdaad.

Wat BMTH betreft: ik snap het ook niet goed, maar nummers als Dear Diary, Parasite Eve en Teardrops vind ik euhm.. 'wel iets hebben' ofzo - het vreemde vind ik dat Kingslayer (met het fantastische Babymetal - pun intended) en de samenwerking met Amy Lee (ok, ballad, maar toch) eigenlijk ook niet slecht vind. Soit, geen top-10 materiaal, maar pakken beter dan hun vorige platen ofc.
 
Uit van vandaag : Emptiness - Vide

Hier zat ik op te wachten. Het belooft een aparte beleving te worden, hopelijk ten goede
Ik vond de singles al veelbelovend, en de plaat is al onderweg :)
Not For Music en Nothing but the Whole vond ik echt heel goeie platen, maar deze kan mij na een eerste luisterbeurt niet echt overtuigen. Ik denk dat ze voor mij nu iets te ver in de experimentele richting aan het gaan zijn...
 
Het lijkt erop dat het doek nu definitief gevallen is voor Iced Earth. Bassist, zanger en gitarist zijn vandaag allen opgestapt.. Enige die overblijft is de drummer..

 
dead butterflys van architects vind ik ook wel goed.

hopelijk terug een album zoals lost together lost forever
Ik vind het wat tegenvallen, tis een stuk softer dan we gewoon zijn... Is het omdat Sam ouder wordt en zijn stem en zo wil sparen ? Geen idee. Maar het komende album heb ik voorlopig mijn twijfels over...
 
Supercharger van Machine Head, zo slecht is dat album nu toch ook weer niet he.
Afschuwelijk is het :unsure: Na die 2 eerste (héél goeie) albums is het voor mij nooit meer goed gekomen, buiten hier en daar een los nummer (bv Imperium en Aesthetics of Hate).
 
Really?
Ik volg Machine Head nu niet echt, maar Unto The Locust is voor mij echt een geniale plaat. Die daarna niet. Dat was een gedrocht.
Je kan gelijk hebben hoor, misschien ben ik te bevooroordeeld. Ik heb niet élk album meer beluisterd, maar 3de en 4de album (Supercharger dus) waren in mijn ogen toch hun absolute dip. Ik zal die Unto the Locust eens beluisteren.
 
Ik vind het wat tegenvallen, tis een stuk softer dan we gewoon zijn... Is het omdat Sam ouder wordt en zijn stem en zo wil sparen ? Geen idee. Maar het komende album heb ik voorlopig mijn twijfels over...
dan is dat nog het betere van de nieuwe songs,
animals en die andere single (vergeet de naam nu) is nog een pak minder.

ik ben ontzettend blij dat ik ze 2 keer gezien heb (ik dacht in de trixx en AB ) toen ze lost together, lost forever uitbrachten.

zelfs toen ze The here and now uitbrachten ooit es gezien als voorprogramma, en dat was ook een goed album vond ik nog.
 
Je kan gelijk hebben hoor, misschien ben ik te bevooroordeeld. Ik heb niet élk album meer beluisterd, maar 3de en 4de album (Supercharger dus) waren in mijn ogen toch hun absolute dip. Ik zal die Unto the Locust eens beluisteren.
En als je Supercharger beluistert alsof het een album van een andere groep is?

Ik ben altijd fan geweest van Machine Head, zowel de oude als nieuwere platen btw. En ik snap nog steeds de haat niet tov Supercharger 😁
 
En als je Supercharger beluistert alsof het een album van een andere groep is?

Ik ben altijd fan geweest van Machine Head, zowel de oude als nieuwere platen btw. En ik snap nog steeds de haat niet tov Supercharger 😁
Dat is voor mij eigenlijk het probleem niet, want ik moet tegen anderen ook zeggen "Beluister Load eens alsof het geen Metallica album is" 😅
 
En als je Supercharger beluistert alsof het een album van een andere groep is?

Ik ben altijd fan geweest van Machine Head, zowel de oude als nieuwere platen btw. En ik snap nog steeds de haat niet tov Supercharger 😁
Ik ken nog zo een personen. Iemand is een diehard Bring Me The Horizon fan. Die zegt: 'ik ben fan van de band, dus ik vind hun nieuwe plaat goed'. Nee, je moet zeggen: 'ik vind hun nieuwe plaat goed omdat de muziek goed is, dus ik ben fan van de band'.
 
Dat is voor mij eigenlijk het probleem niet, want ik moet tegen anderen ook zeggen "Beluister Load eens alsof het geen Metallica album is" 😅
Ah ja, dat bommetje wou ik binnenkort ook nog droppen. Ik vind Load ook niet slecht tbh. Staan toch wel wat goeie nummers op imo
Ik ken nog zo een personen. Iemand is een diehard Bring Me The Horizon fan. Die zegt: 'ik ben fan van de band, dus ik vind hun nieuwe plaat goed'. Nee, je moet zeggen: 'ik vind hun nieuwe plaat goed omdat de muziek goed is, dus ik ben fan van de band'.
Ja, ik lees veel slechte commentaar over Supercharger in vergelijking met de eerdere cd's. Of dat ze het niet oke vinden dat Robb 'probeert te rappen'. Vandaar, wat als het gewoon een random band is ipv Machine Head, die deze cd had uitgebracht? 🤔

Soit, moet eerlijk zijn, ik kan van veel muziek genieten en ben dikwijls de enige in de vriendengroep die bepaalde bands leuk vindt dus ja 😁
 
Gojira brengt wellicht een nieuw album uit op 30 april!

Another World was verre van memorabel, maar ik kan niet in woorden beschrijven hoe benieuwd ik ben. Magma was een super album op zijn manier, al hoop ik toch dat ze na vijf jaar tijd geen sequel of afkooksel daarvan gemaakt hebben. Joe liet al hints vallen dat het wel eens 'anders' zou kunnen zijn met meer clean(ish) vocals, of zelfs wat bluesy. Van mij mag het!
 
Ook een van mijn favo bands,hebben wel betere periode gehad.
Hun recentste album vond ik toch ook wel de moeite waard.

 
Om wat inspiratie te hebben: wat is jullie favoriete black metalschijf?

Voor mij is Drink the poetry of the celtic disciple van Vlad Tepes. Het is wel jammer dat je de juiste versie niet meer vindt op Youtube, enkel een hoop covers (waaronder een lovenswaardige akoestische) en een iets te brakkige versie van Vlad Tepes zelf. Het gekke is wel dat je andere nummers van de "juiste productie" kan vinden. De schrijver van het nummer houdt dat nauwgelet in de gaten. CD ligt bij mij nog ergens op zolder, maar ik speel geen cd's meer af.
 
Terug
Bovenaan