Metaaldraad

Dat geluid was toen toch top?
Ik stond rond de PA en daar was het echt wel goed hoor...

Wij zaten boven en ik vond het geluid minder strak dan bij optredens in zo'n genre in sommige veel kleinere zalen - en ik heb hetzelfde gehoord van een aantal mensen die redelijk centraal beneden stonden.
Als het aan de PA wel goed was, ligt het misschien meer aan de zaal zelf?
 
Wij zaten boven en ik vond het geluid minder strak dan bij optredens in zo'n genre in sommige veel kleinere zalen - en ik heb hetzelfde gehoord van een aantal mensen die redelijk centraal beneden stonden.
Als het aan de PA wel goed was, ligt het misschien meer aan de zaal zelf?
Het moment dat het symfonische erbijkwam gingen de gitaren wat verloren. Nuja onlangs plaat gekocht en vastgesteld dat wat ik dacht dat soms symfonie was eigenlijk gitaar was. Maakt de plaat enkel indrukwekkender voor mij
 
Ik heb die boot ook volledig gemist. Ken ze uiteraard van naam en van Will Ramos. Maar muzikaal doen ze mij weinig.

Behalve To The Hellfire :love: en voornamelijk de intro (die wel wat weg heeft van BM imo. wat je mss wel kan smaken @Avondland) en de laatste 30 seconden :laugh:

 
Is er zaterdag iemand aanwezig in cinema Aalst?

Ik! :)

Voor de geïnteresseerden, dit is de affiche:

flyer.jpg
 
Ik ben toch niet helemaal mee met Lorna Shore. Klinkt me allemaal wat te technisch en strak en hoewel de vocals zeker uniek zijn en lovenswaardig zijn is het niet mijn smaak. Live moet het wel inslaan als een bom.

Idem. Geeft me zo'n beetje hetzelfde gevoel dat ik destijds had bij de 'technical death metal'-wave eind jaren '90: technisch enorm onderlegde muzikanten, maar wat je kreeg was gitaristen die zoveel mogelijk noten in een song probeerden te proppen en drummers die echt élk gaatje dichttimmerden. Indrukwekkend? Ja. Maar ook (persoonlijke mening) steriel en een 'trop is te veel'-gevoel achterlatend.
Maar misschien ben ik ook wel gewoon te oud en niet mee met mijn tijd...:smile:
 
Idem. Geeft me zo'n beetje hetzelfde gevoel dat ik destijds had bij de 'technical death metal'-wave eind jaren '90: technisch enorm onderlegde muzikanten, maar wat je kreeg was gitaristen die zoveel mogelijk noten in een song probeerden te proppen en drummers die echt élk gaatje dichttimmerden. Indrukwekkend? Ja. Maar ook (persoonlijke mening) steriel en een 'trop is te veel'-gevoel achterlatend.
Maar misschien ben ik ook wel gewoon te oud en niet mee met mijn tijd...:smile:

Dat gevoel herken ik volledig bij technical death metal; bij Lorna Shore heb ik dat dan weer niet omdat ze de snellere, meer technische stukken voor mij voldoende afwisselen met tragere, op een andere manier intense stukken. En zonder de klassieke simpele tempowissels waar ik bij de meeste groepen een punthoofd van krijg :)
 
Dat gevoel herken ik volledig bij technical death metal; bij Lorna Shore heb ik dat dan weer niet omdat ze de snellere, meer technische stukken voor mij voldoende afwisselen met tragere, op een andere manier intense stukken. En zonder de klassieke simpele tempowissels waar ik bij de meeste groepen een punthoofd van krijg :)
Idem.
Ik kan die tech death niet aanhoren zonder zenuwen te krijgen (muv Death) maar bij Lorna klikt het volledig. Ook niet vergeten dat zij eigenlijk een deathcoreband zijn en dat oersaai genre een beetje schwung en variatie geven.
Maar hey, to each his own he. 80% vd black metal bands die hier gepost worden vind ik ook bagger :)
 
Ik zou Lorna Shore nu ook niet tot de typische technische death metal noteneukerij rekenen. Die klinkt voor mij altijd zo koud en gevoelloos, meer showen wat iemand kan in plaats van met die indrukwekkende doos technieken ook iets indrukwekkend in elkaar te flansen. Lorna Shore is ook wel technisch vernuftig maar er zit wel gevoel in en voelt nooit koud aan voor mij
 
Nu pas de Zware Klap van april gehoord met Doodseskader. Was al fan van de muziek, maar zijn ook goeie gasten. Hebben mij oprecht geraakt.

Maar nu de echte reden waarom ik dit post: die mannen zetten ook beiden Deftones op #1 in de Zwaarste Lijst en daarmee wil ik toch nog even mijn gram halen tegenover bepaalde ketters hier. Zo herken je het verschil tussen een muziekKenner en een muziekLiefhebber.
 
Nu pas de Zware Klap van april gehoord met Doodseskader. Was al fan van de muziek, maar zijn ook goeie gasten. Hebben mij oprecht geraakt.

Maar nu de echte reden waarom ik dit post: die mannen zetten ook beiden Deftones op #1 in de Zwaarste Lijst en daarmee wil ik toch nog even mijn gram halen tegenover bepaalde ketters hier. Zo herken je het verschil tussen een muziekKenner en een muziekLiefhebber.
Fake news. :unsure:
 
Terug
Bovenaan