Angst van een lijk en angst van zelf te sterven zou ik zo denken? Niet opgezocht, dus kan mis zijn, maar lijkt me zoiets.Wat is het verschil tussen necrofobie en thanatofobie?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Angst van een lijk en angst van zelf te sterven zou ik zo denken? Niet opgezocht, dus kan mis zijn, maar lijkt me zoiets.Wat is het verschil tussen necrofobie en thanatofobie?

), maar als ik op het toilet ben, ben ik liefst volledig op mijn gemak en alleen. Dan moeten ze mij gewoon gerust laten
Als er mensen naast mij aan de urinoir staan, lukt het soms nog wel, maar ze moeten zeker niet tegen mij beginnen praten
Ook thuis, als de vriendin komt binnenwandelen, heb ik het er zelfs nog moeilijk mee.Deepthroatfobie?Ja heb ik een keer meegemaakt, had echt het gevoel dat ik langzaam zou stikken.![]()
Deepthroatfobie?

Ik versta daar eerder onder dat je zo'n panische angst hebt om kanker te krijgen, dat alles wat je kans om kanker te krijgen vergroot uit de weg gaat, tot het punt dat het je leven/levensgeluk begint te belemmeren/beheersen.Die "angst voor kanker" vind ik wel nogal een headscratcher. Angst voor een dodelijke ziekte - ik schaar dat niet onder een fobie maar als een zeer normale menselijke eigenschap? Ik heb het daarom ook niet aangeduid.
Ik versta daar eerder onder dat je zo'n panische angst hebt om kanker te krijgen, dat alles wat je kans om kanker te krijgen vergroot uit de weg gaat, tot het punt dat het je leven/levensgeluk begint te belemmeren/beheersen.
Dus: je 20x per dag insmeren met factor 50 zodat je geen huidkanker zou krijgen, als je eens iemand die een sigaret rookt passeert in paniek geraken omdat je denkt dat je longkanker gaat krijgen, geen getoast of gegrild eten willen consumeren, etc.

1. rustig, diep in- en uitademen.Valt dat eigenlijk te trainen? Is fameus ambetant. Op sociale evenementen (festivals, voetbalwedstrijden, ...) waar mijn blaas vaak op springen staat, krijg ik er geen druppel uit.
Thanatofobie is een specifieke fobie voor de dood, om te sterven en zaken die aan sterven doen denken.[1][2][3] De naam is afgeleid van het Griekse θάνατος thánatos, dood en φόβος phóbos, angst.[4]Wat is het verschil tussen necrofobie en thanatofobie?