Zoals het hoort natuurlijk!Bij nat weer is dan meestal ook het moment dat bij mij alles uit gaat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zoals het hoort natuurlijk!Bij nat weer is dan meestal ook het moment dat bij mij alles uit gaat.
Ik vind daarmee dat de hedendaagse hulpsystemen ongelooflijk werken. Je moet al serieus de hooligan uithangen om u zodanig te doen uitbreken dat je uw controle kwijt raakt.
Ik rij met +400pk op de achterwielen rond en durf perfect een kick down te doen als het wegdek nat ligt. Je voelt dat de achterkant wat licht is op momenten, maar over uitbreken spreek ik dan niet echt. Je versnelt dan ook amper, want systeem houd in.
Ik kan die dan nog in MDM mode zetten, waarbij tractie controle afstaat en uw DSC milder wordt. Dan laat die uw wel toe om verder uit te breken, maar trekt die uw ook gelijk terug recht. Enkel uw stuur in de juiste richting en klaar. Dus spreek je over mooi uitbreken, maar driften ook niet.
Durf ik zelf tegen mijn vriendin te zeggen neem hier de afslag maar en drukt pedaal maar eens volledig in tegen het einde van de bocht en gaat hem wat uitbreken.
Als ik ga driften op locatie (waar alles nat gehouden wordt) en ik zet niet alles uit dan ben ik gewoon aan het ondersturen.
Bij nat weer is dan meestal ook het moment dat bij mij alles uit gaat.
Ja zoals ik zei in MDM laat die uw wel uit breken tot een bepaald punt. Uw DTC staat dan ook volledig af, wat wilt zeggen dat uw achterbanden gewoon laat doorslippenGezien de mdm gaat het over een M ?
Zal dezelfde serie zijn als mijn voormalige M3 waarschijnlijk, maar ik vond die bij nat wegdek net wel erg tricky eigenlijk. Zelf op een rechte baan brak die uit als je echt doortrok. Al rijdend he van 2 naar 3 ofzo, laat staan van stilstand
Ik spreek wel over mdm (ik reed altijd in mdm eigenlijk) en nog wat meer vermogen. Maar dat lijkt me niet veel anders te zijn
Misschien dat de 116d dan nog het voordeel heeft van koppel bij lage toeren. Want ik had meestal eerder overstuur dan onderstuur.Ik had mijn koppeling toch wel nodig om mijn tractie zodanig te breken dat u achterkant deftig loskomt. (Met mijn 116i, nu is dat een ander verhaal)
Bij nat weer een bocht snel pakken krijg ik eerder onderstuur en gebruikte ik de koppeling om dat te breken en naar overstuur te gaan. Gewoon gas bijgeven was bij mij onderstuur behouden.
Ik probeerde het mij voor te stellen hoe het moet voelen als uw RWD ineens gaat ondersturen.Misschien dat de 116d dan nog het voordeel heeft van koppel bij lage toeren. Want ik had meestal eerder overstuur dan onderstuur.
Elke rwd auto onderstuurt he? Ga gewoon eens tegen 70 en draai uw stuur in een bocht van 90 graden... Of denk je dat BMW's nooit uit de bocht gaan?Ik proeve het mij voor te stellen hoe het moet voelen als uw RWD ineens gaat ondersturen.
Moet toch echt het meest benauwde gevoel ooit zijn
Ja natuurlijk kan je er onderstuur mee hebben. Maar bij “normaal” rijden gaat dat toch eerder naar oversturenElke rwd auto onderstuurt he? Ga gewoon eens tegen 70 en draai uw stuur in een bocht van 90 graden... Of denk je dat BMW's nooit uit de bocht gaan?
Nee, gas loslaten en dat lost vanzelf op. Ik had het wel eens voor als ik in nat weer een oprit of afrit aan hoge snelheid pakte. Ietsje minder gas en het onderstuur is opgelost. Niets benauwend aan eigenlijk.Ik probeerde het mij voor te stellen hoe het moet voelen als uw RWD ineens gaat ondersturen.
Moet toch echt het meest benauwde gevoel ooit zijn
Was E87. Dus bij mij was het 1,6liter zonder turbo. Dan had je niet echt een “kick” en daarvoor gebruikte ik dan die koppeling.Misschien dat de 116d dan nog het voordeel heeft van koppel bij lage toeren. Want ik had meestal eerder overstuur dan onderstuur.
1:42 is ook gewoon absurd snel. Zelf nog niet meegereden met een Atom (moet er eens werk van maken ), maar als je er tussen rijdt zie je dat die meestal serieus moeten vechten tegen overstuur. Dan was dit rondje echt heel proper gereden. Ik denk dat er weinig auto's zijn die die tijd rijden hoor.Gisteren meegereden met de Ariel Atom 4 van een kameraard op het circuit van Zolder. Wat een machine
Als passagier voel je echt goed hoe de balans verschuift, dus wat moet dat niet zijn als je achter het stuur zit. Kwa acceleratie is dit het gekste wat ik al heb meegemaakt. 2.7s naar 100 op papier. Je wordt gewoon keihard in uw stoeltje gedrukt bij het uitkomen van de bocht. Ook de bochtensnelheid is ferm voor een wagen zonder downforce. Er reden redelijk wat Porsches op het circuit en geen enkele die kon volgen.
Het is wel een ervaren piloot die er wel wat van kan. Zijn voetenwerk is subliem om naar te kijken. Heel and toe is een vereiste of je gaat rond als je downshift bij het aanremmen. Dit rondje was 15min na het tanken, met een passagier aan boord en een set banden die al 1.5 trackday oud waren.1:42 is ook gewoon absurd snel. Zelf nog niet meegereden met een Atom (moet er eens werk van maken ), maar als je er tussen rijdt zie je dat die meestal serieus moeten vechten tegen overstuur. Dan was dit rondje echt heel proper gereden. Ik denk dat er weinig auto's zijn die die tijd rijden hoor.
Nice!Gisteren meegereden met de Ariel Atom 4 van een kameraard op het circuit van Zolder. Wat een machine
Als passagier voel je echt goed hoe de balans verschuift, dus wat moet dat niet zijn als je achter het stuur zit. Kwa acceleratie is dit het gekste wat ik al heb meegemaakt. 2.7s naar 100 op papier. Je wordt gewoon keihard in uw stoeltje gedrukt bij het uitkomen van de bocht. Ook de bochtensnelheid is ferm voor een wagen zonder downforce. Er reden redelijk wat Porsches op het circuit en geen enkele die kon volgen.
Weinig autos waar je zonder slicks flat kan gaan op sacramentsheuvel maar de atom is ook zeer licht, helpt ook niet.Het is wel een ervaren piloot die er wel wat van kan. Zijn voetenwerk is subliem om naar te kijken. Heel and toe is een vereiste of je gaat rond als je downshift bij het aanremmen. Dit rondje was 15min na het tanken, met een passagier aan boord en een set banden die al 1.5 trackday oud waren.
Ook wanneer je over de Sacramentsheuvel en de heuvel na de Terlamenbocht gaat, moest hij lichtjes liften want de auto wordt wat zweverig op die punten wegens gebrek aan downforce.
Dat was een van de eerste trackdays met zijn Atom geloof ik en met een passagier aan boord zal hij altijd wel wat marge laten. Ik denk dat hij er inmiddels wel nog wat zou afkrijgen.Weinig autos waar je zonder slicks flat kan gaan op sacramentsheuvel maar de atom is ook zeer licht, helpt ook niet.
Kan nog wel wat van de tijd af maar Abel begint duidelijk goed zijn draai te vinden in de Atom