1 dag thuiswerk per week, de teller staat op 84x
Mijn doel is 100 dit jaar, als het weer nog even zo blijft gaat het wel lukken.
20km enkel, dus dat is 40km op mijn dag, het leuke is dat je 's avonds dan thuiskomt en niet meer hoeft te gaan sporten, je hebt uw beweging al gehad dan.
Bij slecht weer (regen / gladheid / dichte mist) neem ik de auto. Er zijn geen douches op het werk om mij 's morgens te verfrissen, dus ik kom liever niet doordrenkt toe. Ik heb een regenpak, maar daarmee zou ik me kapot zweten. Ik fiets altijd aan een rustig tempo naar mijn werk om niet te zweten. Dat is dan 22-23km/u gemiddeld met een touringfiets met een riem (gemakkelijker in onderhoud dan een ketting), niet elektrisch.
's Avonds regen hebben vind ik minder erg, je komt thuis en je kan je direct douchen en propere kledij aandoen.
Ik heb al getwijfeld om een elektrische fiets te leasen, maar ik vrees dat ik dan lui ga worden

Een speed-pedelec zou wel mijn rit fors kunnen inkorten, aan 40 gemiddeld zou ik op een half uur op het werk zijn, nu een dikke 50 minuten. Maar aangezien dat sport/lichaamsbeweging is, is dat geen verloren tijd (met de auto in de file staan is meer stresserend en een waste of time vind ik - ik ben dan ook gemiddeld 40 minuten onderweg enkel).
Ik was gisteren helemaal nat...en het had zelfs niet geregend.
Pendelen met de fiets is toch ook geen cadeau met dit weer hoor. Gisterenavond 37 graden bij thuiskomst. Paar jaar geleden zat ik ook op de fiets toen we de 40 graden gehaald hebben. Maar toen vond ik de lucht precies minder vochtig dan gisteren. Voelde mij echt wat mottig bij thuiskomst.
In mijn schooltijd ben ik eens bij -13 graden naar school gefietst. Mijn 'range' is dus 53 graden...van minus 13 naar plus 40.
Genoeg drinken, en dan heb ik daar geen last van om in 37 graden te rijden.