Dan plan je het aantal consultaties per dag in naargelang uw administratief werk?
Bedankt voor de tip!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan plan je het aantal consultaties per dag in naargelang uw administratief werk?
Wat ik zie bij de dokters op mijn werk wat ze doen naast hun consultaties:Dan plan je het aantal consultaties per dag in naargelang uw administratief werk?

Wat ik zie bij de dokters op mijn werk wat ze doen naast hun consultaties:
- verplichte wachtdiensten (doorgaans de nacht voor hun vrije dag, zodat ze wel kunnen slapen overdag)
- positieven bellen om alles uit te leggen en papierwinkel in orde te brengen
- MOC bijwonen: multidisciplinaire vergaderingen, voornamelijk bij kankerpatiënten
- begrafenissen bijwonen van patiënten die ze soms decennia hebben begeleid
- patiënten terugbellen die "niet dringend de dokter eens wilden spreken", er wordt per dag een blok van 2u vrijgehouden waarop patiënten kunnen bellen voor bloeduitslagen, bespreking medische beeldvorming,... Maar gemiddeld noteer ik nog 3-5 nummers met de vraag om eens terug te bellen voor zaken als bespreken van medicatie, bij wie ze moeten zijn voor een tweede opinie, achteruitgang bespreken van een bejaarde ouder,..
- tarrificatie in orde brengen + dossiers van huisbezoeken in orde brengen.
Als ze dat allemaal moeten doen in de 4 dagen dat ze wél van 8u tot 20u consultaties doen, in een regio met algemene patiëntenstop, kunnen ze mss nog 6 patiënten per dag zien op consult en 6 als huisbezoek per arts om een 9-17u job te hebben?![]()
Dat als ze hun consultaties zouden moeten aanpassen naar hun administratief werk, er nauwelijks nog consultaties zouden zijn.Kan gerust kloppen.
Wat is uw punt?
Dat als ze hun consultaties zouden moeten aanpassen naar hun administratief werk, er nauwelijks nog consultaties zouden zijn.
Dus dat in jouw specifieke voorbeeld, een "vrije dag voor een zelfstandige in de zorg" zelden een vrije dag is, maar gewoon een cliënt/patiënt vrije dag.
Graag gedaan!Bedankt voor de tip!
Dat geldt toch evengoed voor eender welke job, in dienstverband of als zelfstandige?Dokters mogen hun aantal consultaties per dag zelf vrij kiezen, dus als zij een vrije dag willen nemen dan raad ik hen aan om hun werkdagen zo in te plannen dat ze geen administratie meer moeten doen op die vrije dag. Ik zie het probleem niet.
(En dan verlies je inkomsten)Nu moet ik Mulan toch wel bijtreden iedereen kan toch een redelijk relaxe job kiezen, daar hangen consequenties aan vast uiteraard maar dat is voor iedereen zo.Dokters mogen hun aantal consultaties per dag zelf vrij kiezen, dus als zij een vrije dag willen nemen dan raad ik hen aan om hun werkdagen zo in te plannen dat ze geen administratie meer moeten doen op die vrije dag. Ik zie het probleem niet.
En je kan er van uit gaan dat de werkgever in het begin toch gaat proberen te pushen.Als je beslist om 4/5de te gaan werken met het idee dat je waarschijnlijk toch gaat werken op je vrije dag, doe het dan niet he. Als je 4/5de gaat werken, dan moet je zien dat je takenpakket ook naar een 4/5de wordt geschaald. En dat je je eigen grenzen daarin kan bewaken. Anders moet je er echt niet aan beginnen.
Maw de sessies duwen u dieper de put in.Ik zit met volgende in de knoop. Ik zoek niet noodzakelijk een oplossing, wou gewoon eens uittikken wat het is.
Ik heb mijn kindertijd en jeugd als ‘ok’ ervaren, ook al wist ik al vrij vroeg dat hij niet ‘normaal’ was. Maar ik zei altijd ‘voor het kind dat ik was, de persoon die ik ben, was dat een prima jeugd’.
Nu ga ik naar de psychologe en hoor ik van haar dat het niet mijn jeugd was die bij het kind paste, maar het kind dat zich aanpaste naar die jeugd (grotendeels, ik zou natuurlijk nooit een compléét andere persoon zijn). Dat mijn ouders toch voor een heel groot stuk tekort schoten.
We zijn nu 13 dagen na dat gesprek en dat blijft elke dag een paar keer gelijk een stomp in mijn maag binnenkomen. Want die jeugd was zo iets waar ik op terugkeek als ‘toen was het nog ok, daar voelde ik mij goed, misschien ooit nog eens’ maar dat blijkt nu toch niet gezond geweest te zijn.

Welke therapie voor haar de beste is, is niet aan jou om te beoordelen. Ikzelf kan me absoluut wél vinden in de contextuele therapie, heeft al vaak voor goede inzichten gezorgd waardoor ik net beter/sterker in de toekomst kan staan. Maar absoluut al heel vaak geweend want je ziet plots zaken die hard binnen kunnen komen.Maw de sessies duwen u dieper de put in.
Vooruitkijken lijkt me beter.
't Is ook niet altijd zo zwart wit, denk ik. Ik heb trauma's overhouden aan mijn jeugd maar op andere vlakken waren mijn ouders dan weer heel begripvol en open (bvb mijn seksuele geaardheid, of rare lieven die ik mee naar huis bracht waren altijd welkom). En natuurlijk heb ik gewoon leuke herinneringen aa mijn jeugd, bvb van bij mijn oma, of op school, of met vriendinnetjes. Je jeugd omvat zoveel.Ik zit met volgende in de knoop. Ik zoek niet noodzakelijk een oplossing, wou gewoon eens uittikken wat het is.
Ik heb mijn kindertijd en jeugd als ‘ok’ ervaren, ook al wist ik al vrij vroeg dat hij niet ‘normaal’ was. Maar ik zei altijd ‘voor het kind dat ik was, de persoon die ik ben, was dat een prima jeugd’.
Nu ga ik naar de psychologe en hoor ik van haar dat het niet mijn jeugd was die bij het kind paste, maar het kind dat zich aanpaste naar die jeugd (grotendeels, ik zou natuurlijk nooit een compléét andere persoon zijn). Dat mijn ouders toch voor een heel groot stuk tekort schoten.
We zijn nu 13 dagen na dat gesprek en dat blijft elke dag een paar keer gelijk een stomp in mijn maag binnenkomen. Want die jeugd was zo iets waar ik op terugkeek als ‘toen was het nog ok, daar voelde ik mij goed, misschien ooit nog eens’ maar dat blijkt nu toch niet gezond geweest te zijn.