Bedankt voor de tip, ga ik zeker in het achterhoofd houden.
Heb jouw verhaal hier ook gelezen, zeker gene kattepis, veel sterkte!
Ik kan het zelf niet goed verklaren en vind het zelf een beetje gênant omdat het zo vreemd klinkt als je het niet hebt meegemaakt. Ben nooit echt geïnteresseerd geweest in luchtvaart (nooit naar een airshow of spottersdag geweest ofzo, al zou ik me er wel niet vervelen denk ik), als kind daar in de buurt opgegroeid en wel honderden keren die F16's hoorde overvliegen en vaak de knal meemaakte als die door de geluidsmuur braken maar je er verder niet bij stilstond, laat staan dat het bv een kinderdroom was om piloot te worden. Ook al een tiental keer intercontinentaal gevlogen maar vond de vlucht eerder iets ambetants op weg naar vakantie ipv "oh joepie, vliegen in een Airbus A330 deze keer, in deze configuratie".
Vandaar dus dat ik denk dat het zien van die vliegende F16's gewoon een trigger was, een zeer concreet in your face symbool van een totaal andere wereld waar je nooit zal bijhoren. Zit ook met een totale bore-out op het werk dus verlang wel naar een totaal andere leefwereld, maar zit nu vast in een gouden kooi dus veranderen is niet evident.
Hobbies zijn lezen, musea bezoeken, instrument bespelen, motorrijden en sinds een paar weken fitnessen.
Vind het allemaal heel leuk maar voel met toch bijna altijd eenzaam. Komt door het gemis aan echt goede connecties, al die oppervlakkige contacten heb ik weinig aan. Want uiteindelijk zijn die hobbies ook weinig sociaal.
* Lezen: in je eentje
* Musea bezoeken: vaak in je eentje. Kon vroeger ook gewoon alleen paar dagen op reis gaan naar een stad en daar de hele dag musea bezoeken, nu is het gedacht om alleen nog maar de trein naar Zaventem te nemen al te veel
* Instrument bespelen is ook in je eentje, want bespeel toetsinstrumenten (piano, orgel, klavecimbel)
* Motorrijden: kan je in groep doen maar heb nog niet gezocht. Kon de voorbije maanden soms uren 's avonds rondrijden om mijn hoofd leeg te maken, maar met die kortere dagen is dat ook niet meer zo evident.
* Fitnessen: momenteel enkel thuis met een paar dumbbells en straps, wel 1.5 uur 6 dagen op 7. Maar ook in de gym is het eerder op jezelf.
Zoals zoveel koppige Vlamingen heb ik die eenzaamheid te lang laten sluimeren en gedacht dat ik er wel zelf zou uitgeraken, maar wordt steeds erger. Ik ga nu actie ondernemen