Medisch ongemak: second opinion

Jezus. Ik ga gemiddeld 3 keer per dag naar 't groot toilet.

Ik kan me echt niet inbeelden dat ik in vergadering zit en even moet ophouden, om dan 3 dagen later plots iets te hebben van: 'Ah! Just!'

Ik kan me echt niet inbeelden dat ik in vergadering zit en even moet ophouden, om dan 3 dagen later plots iets te hebben van: 'Ah! Just!'
3 keer per dag. Is dat niet onpraktisch als je bv een lange bergwandeling maakt of een festival bezoekt.

Doet me denken aan onze bure op de camping van graspop 2008. Een half uur tegen mekaar zagen van ‘ik moet kakken maar ik heb geen goesting’.

3 keer per dag. Is dat niet onpraktisch als je bv een lange bergwandeling maakt of een festival bezoekt.
Neen. Meestal ga ik ervoor en als ik in beweging ben blijft dat meestal wat uit. Moet ik toch gaan heb ik er geen enkel probleem mee om ergens op verplaatsing te gaan.

Huisdokter wist me bovendien eens te zeggen dat een frequentie van 2-3x per dag perfect normaal en gezond is. Ik eet ook wel doorgaans veel per dag en zorg dat ik voldoende vezels binnen heb voor een goede darmflora.

Zo weinig? Ik moet toch ne keer of 5 gemiddeld per dag.

Opmerking: Ik loop als hobby en als ik niet loop dan is het gemiddeld 2-3x per dag maar een toerke gaan lopen triggert het vanonder en dan moet ik (veel) meer keer gaan. Ik ben daar gevoelig voor.

Dat is het meest rustgevende moment vd dag en al helemaal op het werk om te ontstressen tussren 15u en 15u30.

Ik heb gegoogled maar ik vind het antwoord niet. Ook de huisarts heeft na meerdere controles geen enkel idee. Second opinion? Iemand?

Ik heb tijdens de dag nooit ademhalings- of slikproblemen. Ik sport (lopen) en ook dan heb ik geen enkele last.

Echter, ik lag tot voor kort plat in bed (zonder enig hoofdkussen). Echter dat lukt niet meer want dan werd ik steeds midden in de nacht wakker met ademhalings- en slikproblemen. Dus sindsdien slaap ik met een hoofdkussen. Nu is het beter en word ik tijdens de nacht nooit nog wakker ivm deze issues. Maar voor ik in slaap val heb ik soms nog steeds last van ademhalings- en slikproblemen en dat is natuurlijk niet zo leuk.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Iemand hier op BG die daar ook last van heeft?

Iemand een idee wat dit kan zijn? Iemand hier op BG die daar ook last van heeft?

Ik ben geen dokter of heb enige medische kennis maar aangezien het gelinkt is aan slaap, zou een slaaponderzoek geen mogelijkheid zijn?

Als er lichamelijk niets aan de hand is, kan je misschien ook eens kijken of psychologisch alles wel in orde is. Stress bv is heel naar en kan echt heel vreemde klachten veroorzaken. Ik wil er nog wel eens bij zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb en enkel probeer mee te denken.

Ik heb gegoogled maar ik vind het antwoord niet. Ook de huisarts heeft na meerdere controles geen enkel idee. Second opinion? Iemand?

Ik heb tijdens de dag nooit ademhalings- of slikproblemen. Ik sport (lopen) en ook dan heb ik geen enkele last.

Echter, ik lag tot voor kort plat in bed (zonder enig hoofdkussen). Echter dat lukt niet meer want dan werd ik steeds midden in de nacht wakker met ademhalings- en slikproblemen. Dus sindsdien slaap ik met een hoofdkussen. Nu is het beter en word ik tijdens de nacht nooit nog wakker ivm deze issues. Maar voor ik in slaap val heb ik soms nog steeds last van ademhalings- en slikproblemen en dat is natuurlijk niet zo leuk.

Reflux?
Post nasale drip?
Slaapapnoeu?
Vernauwing mond/keelholte thv de huig?

@Sloan

Je moet eens een tennisbal of een fles water (gevuld) leggen op een bank en daar met uw bil gaan op zitten en rollen. Zal eerst ongemakkelijk zijn maar na een paar keer doet het deugd. Ik heb soms als ik hevige stress heb en weinig slaap dat ik een uitstraling heb naar mijn linker teelbal. Ik dacht eerst al direct van shit, torsie of kanker (na onderzoek dokter noppes). BLijkbaar spannen mijn spieren in de rug zo hard op, naar mijn pelvic regio (bekken) waardoor alles daar samentrekt tot beton bijna en dit trekt aan de spier van mijn bal. Ik zit elke dag af en toe op een tennisbal of zo'n hard balletje en ik leg dat op paar cm's van mijn middenregio (naast uw perineum - zie regio ballen en achterwerk) en ik rol dan af en toe langs beide kanten. Teelbalpijn verdwijnt onmiddelijk, alles ontspant. Je moet maar opzoeke op PELVIC FLOOR BAL op youtube. Kan zijn dat uw probleem hiermee verdwijnt.

Mijn eerste gedacht was dat uw matras misschien inzakt aan uw hoofd, maar dan zou dit met het kussen opgelost moeten zijn.

Even terug naar het gesprek met de dokter. Die zegt eigelijk, geen idee, ik doe geen onderzoek, stel verder geen vragen, zal wel x zijn en laat het erbij waardoor jij het gevoel hebt dat de pijn onbelangrijk is of dat jij je aanstelt. En dat is natuurlijk raar, van een dokter. Wie weet is het zo simpel als een gaatje in je lies, waardoor je druk ervaart, wat vaker voorkomt. Ik zou een verwijzing vragen en als hij daar niet aan meewerkt, een ander dokter overwegen.

Terug
Bovenaan