[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Eternals ook net gezien. Toch 1 van de mindere. Teveel nieuwe karakters om je in 1 film om iemand van hen te laten geven, en niet genoeg gelinkt aan de rest van de MCU om het op dat vlak misschien wat interessanter te maken. Hoewel ik het wel leuke acteurs vond, maar ze kregen te weinig te doen.

Krijg serieuze X-men vibes bij deze film. Durf er geld op zetten dat deze film belangrijk gaat zijn voor de uiteindelijke intrede van X-men in de MCU.

Eternals ook net gezien. Toch 1 van de mindere. Teveel nieuwe karakters om je in 1 film om iemand van hen te laten geven, en niet genoeg gelinkt aan de rest van de MCU om het op dat vlak misschien wat interessanter te maken. Hoewel ik het wel leuke acteurs vond, maar ze kregen te weinig te doen.

Krijg serieuze X-men vibes bij deze film. Durf er geld op zetten dat deze film belangrijk gaat zijn voor de uiteindelijke intrede van X-men in de MCU.

Ik verwacht eerder links met in eerste instantie Guardians Of The Galaxy door Pip die we kennen vanuit "The Infinity Watch" met Warlock aan het hoofd. En die hebben we als cocoon gezien in GotG 2 en is nu ook officieel gecast. En in tweede instantie verwacht ik een link met Fantastic Four gezien de Celestials en Galactus die een Celestial is.

Ik vond de historische setting van Eternals wel leuk, maar er gebeurde echt te weinig om het een voltreffer te noemen. En wat er dan gebeurde was veel te snel afgehandeld.
Maar toch een mooie aanzet voor de nieuwe Universe. Arishem deed me trouwens ook onmiddellijk denken aan The Watcher van in What If? Of beeld ik me dat in? 😁

Ik vond de historische setting van Eternals wel leuk, maar er gebeurde echt te weinig om het een voltreffer te noemen. En wat er dan gebeurde was veel te snel afgehandeld.
Maar toch een mooie aanzet voor de nieuwe Universe. Arishem deed me trouwens ook onmiddellijk denken aan The Watcher van in What If? Of beeld ik me dat in? 😁
Ik vond dat historische op zich ook niet slecht ofzo maar dat constant back and forward doen maakte het gwn heel hak op de tak en vermoeiend.

Ik ga hier niet Zack Snyder gaan verdedigen maar als ze daarvoor een montage hadden gebruikt als de intro van Watchmen (dat stuk met Bob Dylan zijn song) hadden we het ook wel gesnapt en had de film toch iets korter geweest.

Ik vond het vooral een gemiste kans. Zoals je zegt zijn er delen die echt veelbelovend zijn, maar ze worden neergehaald de teleurstellende zaken (waar de antagonisten er zeker 1 van is). Het is een film die precies niet weet wat ze wilt zijn.

Arishem is wel een "klein beetje" groter dan The Watcher :D

In What If kon je ook Infinity Ultron (of hoe 'm ook noemt) zien en die kon zichzelf precies groter 'maken' waarbij ie op een bepaald moment groter was dan een planeet. (of was dat een cameo van Galactus?)

Ben met mijn zoontje No Way Home gaan zien. Hij is nogal zot van Spider-Man de laatste tijd.
Maar volgens mij zit er daar toch een inconsistentie van jewelste in.

Een gegeven moment spreekt Tom Holland over vroeger hoe hij gebeten is door die radio-actieve spin. Ik vond het al raar omdat in vorige films het duidelijk is dat Spider-Man veel van zijn capabilities aan tech te danken heeft en dit dus een ander soort Spider-Man is dan in de eerste films. Ik wist toen overigens nog niet dat dat effectief zo is en ze in deze film ineens allemaal gingen samenkomen :). Op dat moment zijn de 2 andere verbaasd zijn dat Tobey Maguire gewoon zomaar uit zijn lichaam webs kan schieten terwijl Holland daarvoor dus gewoon tech gebruikt ?! Maar het was de Maguire Spider-Man die door een spin gebeten was.

Of mis ik nu iets ?
Moet ook zeggen dat ik niet alle vroeger Spider-Man films gezien heb. En ik ook van de MCU maar stukken ken. Zou eigenlijk ook eens de hele reeks in spaghetti-order willen zien, maar dat gaat mij veel avondjes kosten :).

EDIT: Nu ik er zo over nadenk, begrijp ik wel meer niet...
Namelijk dat bvb Ottavius en Green Goblin ook Peter Parker niet herkennen, want ja, andere multiverse. Maar hoe kan het dan dat Holland wél Green Goblin en Ottavius kent ?

Allez, ik vond dat allemaal redelijk rommelig eigenlijk, maar nogmaals, misschien snap ik de hele geschiedenis niet genoeg :p.

Laatst bewerkt:
Ben met mijn zoontje No Way Home gaan zien. Hij is nogal zot van Spider-Man de laatste tijd.

Een gegeven moment spreekt Tom Holland over vroeger hoe hij gebeten is door die radio-actieve spin. Ik vond het al raar omdat in vorige films het duidelijk is dat Spider-Man veel van zijn capabilities aan tech te danken heeft en dit dus een ander soort Spider-Man is dan in de eerste films. Ik wist toen overigens nog niet dat dat effectief zo is en ze in deze film ineens allemaal gingen samenkomen :). Op dat moment zijn de 2 andere verbaasd zijn dat Tobey Maguire gewoon zomaar uit zijn lichaam webs kan schieten terwijl Holland daarvoor dus gewoon tech gebruikt ?! Maar het was de Maguire Spider-Man die door een spin gebeten was.

Of mis ik nu iets ?
Moet ook zeggen dat ik niet alle vroeger Spider-Man films gezien heb. En ik ook van de MCU maar stukken ken. Zou eigenlijk ook eens de hele reeks in spaghetti-order willen zien, maar dat gaat mij veel avondjes kosten :).

Namelijk dat bvb Ottavius en Green Goblin ook Peter Parker niet herkennen, want ja, andere multiverse. Maar hoe kan het dan dat Holland wél Green Goblin en Ottavius kent ?

Allez, ik vond dat allemaal redelijk rommelig eigenlijk, maar nogmaals, misschien snap ik de hele geschiedenis niet genoeg :p.
Ze zijn alle 3 gebeten door een spin. Zijn superstrength en over muren/plafonds lopen zijn hier een van de gevolgen van (net zoals de overige iteraties). Tobey-Spiderman heeft als enige de 'bioloigsche' webshooters. De verwarring is er waarschijnlijk omdat we nooit een origin story gehad hebben voor MCU-spidey, maar als ik me niet vergis gaat dit gebeuren in de (geanimeerde) Disney+-serie die op komst is.

Is het trouwens niet redelijk omslachtig om nog in spoilertags te praten over een film die al een maand uit is en één van de meest bekeken films is allertijden?

Ze zijn alle 3 gebeten door een spin. Zijn superstrength en over muren/plafonds lopen zijn hier een van de gevolgen van (net zoals de overige iteraties). Tobey-Spiderman heeft als enige de 'bioloigsche' webshooters. De verwarring is er waarschijnlijk omdat we nooit een origin story gehad hebben voor MCU-spidey, maar als ik me niet vergis gaat dit gebeuren in de (geanimeerde) Disney+-serie die op komst is.

Is het trouwens niet redelijk omslachtig om nog in spoilertags te praten over een film die al een maand uit is en één van de meest bekeken films is allertijden?
De cinema's zijn hier nog gesloten... :unsure:

Of mis ik nu iets ?

Alle 3 zijn gebeten door een spin, dat is de origin story zoals je 'm kent. Dat Maguire organische webben had was specifiek voor die film. Spider-Man heeft in de comics voor zover ik weet altijd gebruik gemaakt van webshooters

Voor zover ik me herinner herkent Peter Doc Ock en Green Goblin toch niet?

Voor zover ik me herinner herkent Peter Doc Ock en Green Goblin toch niet?

Hmm, je doet me nu serieus twijfelen. Misschien was dat inderdaad gewoon een veronderstelling van me, ook al omdat ik op dat moment nog niet wist wat ik later te weten zou komen. Zal hem eens opnieuw moeten bekijken wanneer hij op Disney+ Netflix komt

Neen, hij herkent hen niet (ben eergisteren gaan kijken :]).
Doc Ock herkent spider-man, maar is dan verbaast als die z'n masker afneemt. Nadien legt Doc ook uit aan Holland wie the Green Goblin is en dat ie eigenlijk al dood was/is

Of mis ik nu iets ?

heb jij de film(s) wel gezien? :p

Het is niet omdat jij hem een maand na datum gezien hebt dat anderen hem gezien hebben. Dus gebruik maar mooi die spoiler tags. Bedankt!

Terug
Bovenaan