Marge op aankoop van een nieuwe wagen.

eyn093

New member
Beste, we zijn voorzichtig aan het rondkijken voor een nieuwe wagen en m'n oog is gevallen op een Ford Focus met als prijs pakweg 34000 euro.
Nu dit is de catalogusprijs en ik weet ook wel dat er 'marge' opzit.
De vraag is dus wat is een realistische aankoopprijs als ik in de garage een beetje afpingel? 5% af of 10%? Of meer ....?
Ook hebben ze een stockwagen met als prijs 27.000Euro.
Zit er ook marge op stockwagens?

Bedankt
 
Veel geluk met uw pingelen ….
Hetgeen ze eraf zullen doen is denk ik alleen het stof dat erop ligt . ;)

Nog op het nieuws geweest dat de prijzen quasi vast liggen en dat korting vragen geen zin heeft omdat de holding dat niet toelaat .
 
K hoorde dat een garagist weinig winst maakt op de verkoop van wagens.
Ze hopen dat de koper z'n onderhoud van z'n wagen in zijn garage zal doen en daarom winnen ze wel op
 
Nog op het nieuws geweest dat de prijzen quasi vast liggen en dat korting vragen geen zin heeft omdat de holding dat niet toelaat .
Van Ford specifiek dan? Ik heb offertes liggen voor de leasing en veel merken smijten echt gigantisch met kortingen.
 
Welke merken ben je langs geweest ? Als particulier voelt het niet echt zo aan.
BMW, Audi, Skoda, VW, Mercedes. KIA weet ik het niet meer, zou ik nog eens moeten checken.
Maar het gaat hier wel om fleet kortingen, als particulier kan de kaarten totaal anders liggen.
 
Wat ze kunnen doen is eens een gratis bus autoshampoo meegeven of korting op een set winderbanden.
Bij de aankoop van m'n Transporter 5j geleden heb ik 50% gekregen op de winterbanden met velg.
 
Probleem voor een particulier is nu dat de kleine onafhankelijke garages verdwijnen en ze alles achter grote garages zetten met meerdere merken waardoor er minder concurrentie onderling is .
Dus de ene garage uitspelen tegen de andere gaat nietmeer omdat de prijzen tegenwoordig vast liggen voor particulieren .
Ook smijten ze nu al met grote kortingen bij aankoop zodat ze niet genijgt zijn om nog wat extra korting te geven .

Denk als je nog goedkoop wilt kopen dat je dan eerder naar een Cardoen moet gaan maar dan moet je tevreden zijn met wat ze hebben staan .
 
Terug
Bovenaan