Malaise bij Anderlecht

Toch een schaamteloos figuur, die Verbeke. Ook handig als het over het Humo artikel gaat alle focus op het woordje Nazi leggen, om toch maar niet op alle andere details te moeten ingaan. Waren vooral heel veel leugens …

Vergeet ook niet dat dit de man is die jarenlang kwaad naar menig krantenredactie heeft zitten bellen om artikels te laten aanpassen omdat er teveel kritiek in stond.

Toch een schaamteloos figuur, die Verbeke. Ook handig als het over het Humo artikel gaat alle focus op het woordje Nazi leggen, om toch maar niet op alle andere details te moeten ingaan. Waren vooral heel veel leugens …

Vergeet ook niet dat dit de man is die jarenlang kwaad naar menig krantenredactie heeft zitten bellen om artikels te laten aanpassen omdat er teveel kritiek in stond.
Die reacties onder dat filmpje zijn wel à point en Keygnaert zit er ook bij. Wat een tristesse de sportjournalistiek (ik veralgemeen wel een beetje nu)

Hopen op een figuur als Gheysens die om de drie maanden zijn portemonnee opentrekt ofwel nog zeven jaar geduld hebben.

Is toch ook zo, slecht starten en het is paniek/ ambras. Een herhaling van dit seizoen zou kunnen leiden tot ongeziene taferelen.

RSCA kan zich nu beter terugplooien op de Belgische markt zoals het vroeger deed.
De huidige kern uitdunnen , zij die te oud zijn of door de mand zijn gevallen richting uitgang duwen. Kijk dan is wat er nog op Neerpede rondloopt.
Vervolgens vul je aan met de betere spelers van de Belgische competitie.

Vroeger deed RSCA dit jaren met succes (Dheedene, Koller, Radzinski, ...). Natuurlijk zagen andere ploegen dat die spelers altijd voor veel meer geld doorverkocht werden en begonnen ze daarom exuberante bedragen te vragen voor hun spelers. Geen idee dus of RSCA nog bij gelde is om de betere speler bij een subtopper in BE weg te kopen.
Anderzijds zie je ook dat de subtoppers zoveel geld vragen voor die spelers dat ze er op het einde van de rit mee blijven zitten of alsnog voor veel minder laten gaan.

Ik zou het gewoon 100% met de jeugd proberen en u boekhouding wat proberen groen te kleuren door de verkoop van de huidige kern. Weer de zoveelste afgerangeerde speler van een buitenlandse subtopper aan u kern toevoegen hebben we ondertussen wel gezien. Het werkt niet...
Ik denk dat je dan nog wat sympathie bij u publiek gaat los krijgen als de ploeg niet direct van de eerste keer op de rails staat...
Als trainer moet je dan op zoek natuurlijk naar iemand die goed in het brengen van jonge talenten.
Van de 'ouderen' mogen er van mijn part gerust enkele blijven, tis altijd goed wat ervaring in u kern te hebben. Maar zo'n Rafa brengt niet meer zoveel bij als vroeger, dan mag zen loon ook navenant zijn. Zo'n Trebel is heerlijk als stofzuiger op een middenveld als hij fit is. Geen idee wat daar gebeurd is maar die is al jaren aan het sukkelen. Misschien is zijn lichaam gewoon op en kan je hem nog aan boord houden als super-sub, maar dan moet zijn loon ook die status weerspiegelen...

Volgend seizoen hebben we twee doelen:
- PO1
- De beker
Wat mij betreft alvast :).

Pakken we de beker , dan zijn we al zeker van Europees voetbal het seizoen daarop.

Marc, Peter, Fred:
If you're reading this, I'm very good at Football Manager and can help you find the right players!

RSCA kan zich nu beter terugplooien op de Belgische markt zoals het vroeger deed.
De huidige kern uitdunnen , zij die te oud zijn of door de mand zijn gevallen richting uitgang duwen. Kijk dan is wat er nog op Neerpede rondloopt.

Vroeger deed RSCA dit jaren met succes (Dheedene, Koller, Radzinski, ...). Natuurlijk zagen andere ploegen dat die spelers altijd voor veel meer geld doorverkocht werden en begonnen ze daarom exuberante bedragen te vragen voor hun spelers. Geen idee dus of RSCA nog bij gelde is om de betere speler bij een subtopper in BE weg te kopen.
Anderzijds zie je ook dat de subtoppers zoveel geld vragen voor die spelers dat ze er op het einde van de rit mee blijven zitten of alsnog voor veel minder laten gaan.

Ik zou het gewoon 100% met de jeugd proberen en u boekhouding wat proberen groen te kleuren door de verkoop van de huidige kern. Weer de zoveelste afgerangeerde speler van een buitenlandse subtopper aan u kern toevoegen hebben we ondertussen wel gezien. Het werkt niet...
Ik denk dat je dan nog wat sympathie bij u publiek gaat los krijgen als de ploeg niet direct van de eerste keer op de rails staat...
Als trainer moet je dan op zoek natuurlijk naar iemand die goed in het brengen van jonge talenten.
Van de 'ouderen' mogen er van mijn part gerust enkele blijven, tis altijd goed wat ervaring in u kern te hebben. Maar zo'n Rafa brengt niet meer zoveel bij als vroeger, dan mag zen loon ook navenant zijn. Zo'n Trebel is heerlijk als stofzuiger op een middenveld als hij fit is. Geen idee wat daar gebeurd is maar die is al jaren aan het sukkelen. Misschien is zijn lichaam gewoon op en kan je hem nog aan boord houden als super-sub, maar dan moet zijn loon ook die status weerspiegelen...

- PO1
- De beker

Pakken we de beker , dan zijn we al zeker van Europees voetbal het seizoen daarop.

Marc, Peter, Fred:
If you're reading this, I'm very good at Football Manager and can help you find the right players!
De tijd dat RSCA de betere spelers van de subtoppers en middenmoters uit België zomaar kon wegkapen ligt toch al efkes achter ons hoor.

Vroeger zou RSCA zo een Gift Orban meteen hebben gekocht na dit seizoen, of de halve kern van Union. Nu is dat gewoon onmogelijk geworden voor hen, ik denk dat enkel Club en Antwerp dat nog enigszins kunnen (niet met Orban uiteraard, die zal sowieso onbetaalbaar zijn).

Jeugd zal sowieso een groot deel van de oplossing zijn, maar die gaan ze moeten aanvullen met 2 à 3 voltreffers waar ze niet al teveel voor moeten betalen. Een goede scouting in het buitenland zal dus nodig zijn.

- PO1
- De beker

Marc, Peter, Fred:

Spelers gaan veel sneller naar het buitenland tegenwoordig, dus in de belgische markt kopen is niet simpel.
Je moet al veel sneller opboksen tegen concurrenten met meer geld of buitenlandse clubs.

100% jeugd werkt niet, deze moeten bijgestaan worden door ervaren spelers in iedere linie.
In de spits en de verdediging zaten we goed dit jaar, op het middenveld ontbrak daar wel iemand.
En de jeugdwerking is er niet op verbeterd met de cultuuromslag van Wouter Vandenhaute.

Trebel een stofzuiger vind ik heel raar. Is eerder een aanjager dan iemand die veel ballen recupereert.
Laat veel gaten in zijn rug en heeft iedere match belangrijke balverliezen en gevaarlijke fouten.
Fysiek kan hij het ook al een eindje niet meer aan. Na een maand spelen, in blessure hervallen, al jaren aan een stuk.
Dit voor een loon van 2,7 miljoen wat de enige reden is dat die hier nog zit.

Voorts zie ik dat ze dus het traject dat Kompany aan het varen was en hebben afgebroken opnieuw moeten verderzetten?

Hopelijk lukt PO1 met 6 ploegen volgend jaar.

De tijd dat RSCA de betere spelers van de subtoppers en middenmoters uit België zomaar kon wegkapen ligt toch al efkes achter ons hoor.

Vroeger zou RSCA zo een Gift Orban meteen hebben gekocht na dit seizoen, of de halve kern van Union. Nu is dat gewoon onmogelijk geworden voor hen, ik denk dat enkel Club en Antwerp dat nog enigszins kunnen (niet met Orban uiteraard, die zal sowieso onbetaalbaar zijn).
Onze competitie wordt ondertussen gewoon beter in het oog gehouden door buitenlandse clubs, een wereldwijd fenomeen trouwens, waardoor de prijs hoger ligt en de talenten sneller richting een grotere competitie gaan dan naar een "topper" in eigen land zoals in de jaren '90.

Eerlijk gezegd zie ik niet hoe ze het gaan moeten doen, tenzij ze een paar voltreffers doen op de transfermarkt zoals Union de afgelopen jaren.

Het is te hopen dat we Amuzu kunnen loodsen voor een mooi bedrag (al is een 9 miljoen zoals een jaar geleden wel niet echt realistisch denk ik) en eventueel Verbruggen (als we die nog een jaar kunnen huren, een soort van constructie zoals Vandevoordt) en van zware contracten als Van Crombrugge en Raman afgeraken. Van Trebel gaan we eindelijk af zijn en voor mij moeten ze het contract van Refaelov ook niet verlengen. En dan is het aan Fredberg om gerichte, direct inzetbare versterkingen à la Dreyer aan te brengen.

Terug
Bovenaan