RSCA kan zich nu beter terugplooien op de Belgische markt zoals het vroeger deed.
De huidige kern uitdunnen , zij die te oud zijn of door de mand zijn gevallen richting uitgang duwen. Kijk dan is wat er nog op Neerpede rondloopt.
Vervolgens vul je aan met de betere spelers van de Belgische competitie.
Vroeger deed RSCA dit jaren met succes (Dheedene, Koller, Radzinski, ...). Natuurlijk zagen andere ploegen dat die spelers altijd voor veel meer geld doorverkocht werden en begonnen ze daarom exuberante bedragen te vragen voor hun spelers. Geen idee dus of RSCA nog bij gelde is om de betere speler bij een subtopper in BE weg te kopen.
Anderzijds zie je ook dat de subtoppers zoveel geld vragen voor die spelers dat ze er op het einde van de rit mee blijven zitten of alsnog voor veel minder laten gaan.
Ik zou het gewoon 100% met de jeugd proberen en u boekhouding wat proberen groen te kleuren door de verkoop van de huidige kern. Weer de zoveelste afgerangeerde speler van een buitenlandse subtopper aan u kern toevoegen hebben we ondertussen wel gezien. Het werkt niet...
Ik denk dat je dan nog wat sympathie bij u publiek gaat los krijgen als de ploeg niet direct van de eerste keer op de rails staat...
Als trainer moet je dan op zoek natuurlijk naar iemand die goed in het brengen van jonge talenten.
Van de 'ouderen' mogen er van mijn part gerust enkele blijven, tis altijd goed wat ervaring in u kern te hebben. Maar zo'n Rafa brengt niet meer zoveel bij als vroeger, dan mag zen loon ook navenant zijn. Zo'n Trebel is heerlijk als stofzuiger op een middenveld als hij fit is. Geen idee wat daar gebeurd is maar die is al jaren aan het sukkelen. Misschien is zijn lichaam gewoon op en kan je hem nog aan boord houden als super-sub, maar dan moet zijn loon ook die status weerspiegelen...
Volgend seizoen hebben we twee doelen:
- PO1
- De beker
Wat mij betreft alvast

.
Pakken we de beker , dan zijn we al zeker van Europees voetbal het seizoen daarop.
Marc, Peter, Fred:
If you're reading this, I'm very good at Football Manager and can help you find the right players!