Malaise bij Anderlecht

Ik vind dat niet voor zich spreken. Dat ik sympathisant ben van Club Brugge en enig leedvermaak voel bij de situatie bij Anderlecht doet daar niets van af. Ik hoop ook dat Anderlecht zich herpakt. Net als een Standard bijvoorbeeld. Voor het voetbal en de spanning in de competitie is dat toch fijner. Als ik reageer op jou, reageer ik dan ook als neutrale buitenstaander.

Ik wil alleen maar zeggen: er wordt door jou en veel supporters totaal niet meer rationeel gereageerd. Ik heb Anderlechtsupporters de laatste 10 jaar niet anders zien doen dan afgeven op hun bestuur. Dat ondertussen al de ene wissel na de andere heeft gekend. Neen, het gaat niet de goede richting uit. Maar WVDH naar de uitgang bewegen lijkt mij, als buitenstaander, puur uit emotionele en niet uit rationele overwegingen. Ik denk dat je met hem de laatste kans hebt om ofwel niet failliet te gaan, ofwel door een of andere sjeik opgekocht te worden. Dat is de richting waar jij en de supporters achter die brieven de club aan het uitsturen zijn. Imo.
Liever een sjeik dan hetgeen we nu hebben wat mij betreft dan maar. Dat meen ik.

Anyway, het is helemaal niet zo dat ik en velen met mij altijd negatief waren. Ben hier 3 jaar lang met mijn naïef trust the process-houding uitgelachen geweest en ook onder Mr. Dikketietenlunch stond ik erg positief tov de club en haar leiding.

Het moet een bestuur zijn waar ik vertrouwen in heb dat ze het goed voorhebben met de club en WVDH komt op de schaal van Van Holsbeeck tot Kompany nu ergens onder die eerste, want die eerste wist nog tenminste min of meer hoe hij uit het vizier van de supporters moest blijven door ze niet te hard tegen het hoofd te stoten.

Het gaat bij WVDH toch ook over rationele overwegingen. Anderlecht was op de terugweg en hij heeft dat eigenhandig om zeep geholpen door eerst Kompany buiten te pesten (eerst intern geprobeerd en dan via de media) en nu hetzelfde te proberen met Kindermans (met als gevolg dat er al veel jeugdspelers vertrokken zijn). Hij bespeelt de media al maanden om zichzelf en zijn luitenanten buiten schot te houden zodat het lijkt dat de problemen liggen aan ofwel Kompany ofwel aan Neerpede. Hoe hij op enkele maanden tijd de ploeg nog veel dieper heeft geduwd door de ene stommiteit na de ander slaat toch gewoon alles
Het buitenwerken van Kompany is een van de meest gatachterlijke beslissingen uit de meest recente voetbalgeschiedenis ja. Maar aan de demonisering van die man vind ik echt niets rationeel meer. Noch aan het idee dat de ommekeer er met zijn vertrek wel nog gaat komen. Bij sommigen heb ik het gevoel dat ze liever VDH buiten zien dan Anderlecht gered. Ik vind het nogal ridicuul.

En hoe zie je het nog goed komen met hem? Hij heeft een groot deel van de fans tegen, hij verloochent alles wat Anderlecht ooit voor gestaan heeft qua cultuur, qua club,… Zolang hij daarzit komt het echt niet meer goed vrees ik

Het buitenwerken van Kompany is een van de meest gatachterlijke beslissingen uit de meest recente voetbalgeschiedenis ja. Maar aan de demonisering van die man vind ik echt niets rationeel meer. Noch aan het idee dat de ommekeer er met zijn vertrek wel nog gaat komen. Bij sommigen heb ik het gevoel dat ze liever VDH buiten zien dan Anderlecht gered. Ik vind het nogal ridicuul.

Dat is toch ook maar raar. De voorzitter is de persoon die lange termijn strategie uit tekent. Wel nu blijkt dat die man een gatachterlijke visie heeft die club nog meer naar de agrond duwt. Ik vind de fans voor een instituut zoals Anderlecht nog veel te braaf. Ze zouden elke match moeten protesteren tegen het bestuur. De RVB kan altijd een vote of no confidence doen, alleen weet ik niet of er daar iemand zit die het aan durft om die challenge aan te nemen.

Anderlecht heeft geen cultuur omslag nodig, ze hebben realistisch financieel beleid nodig. Ze moeten eerst een operationele schuld naar beneden brengen met spelers te verkooen, ook de A**** jeugdspelers en daarna een kapitaal injectie om spelers te kopen. De niet verkoop van Amazu was nog grotere klucht dan VK buitengooien. Want je kan als voorzitter niet staan voor change om dan zon kans katen liggen om geld binnen te brengen. WVH is een absolute klucht

Dat is toch ook maar raar. De voorzitter is de persoon die lange termijn strategie uit tekent. Wel nu blijkt dat die man een gatachterlijke visie heeft die club nog meer naar de agrond duwt. Ik vind de fans voor een instituut zoals Anderlecht nog veel te braaf. Ze zouden elke match moeten protesteren tegen het bestuur. De RVB kan altijd een vote of no confidence doen, alleen weet ik niet of er daar iemand zit die het aan durft om die challenge aan te nemen.

Anderlecht heeft geen cultuur omslag nodig, ze hebben realistisch financieel beleid nodig. Ze moeten eerst een operationele schuld naar beneden brengen met spelers te verkooen, ook de A**** jeugdspelers en daarna een kapitaal injectie om spelers te kopen. De niet verkoop van Amazu was nog grotere klucht dan VK buitengooien. Want je kan als voorzitter niet staan voor change om dan zon kans katen liggen om geld binnen te brengen. WVH is een absolute klucht
Kunde gij niet aub onze voorzitter worden , please !!!!

Jullie zijn toch een beetje aan het doordraaien, of niet?

Zijn uiteraard dwaze tweets, en ik weet eigenlijk niet wat een zogenaamde "partnership manager" doet, maar het maakt me niet uit, dat is gewoon hoe het bedrijfsleven werkt hé zeg, opportunisten.
Verbeke & Coucke hebben ook een verleden bij Club ... Dokter Sas ook (zit nu niet meer bij Anderlecht zeker?)

Of denk je dat iedereen die bij Anderlecht werkt (van boven tot beneden) een Anderlecht supporter is, of zelfs maar sympathie heeft voor die ploeg? Dat is wel heel naiëf dan .. tis niet omdat er nu tweets van zijn, dat dit plots ongezien is ... vroeger bestond social media niet, dus kon je het niet retroactief opzoeken omdat het enkel maar eens gezegd werd.

Hans bedoelt dat men mensen op belangrijke posten aantrekt zonder die deftig te screenen. Je hoeft geen die hard Anderlechtsupporter te zijn om in die structuur een functie te vervullen maar dit toont aan dat als je genoeg wind kan verkopen en praatjes maakt, de job krijgt. Dat men naar achtergrond, persoonlijkheid en kwaliteit blijkbaar niet kijkt en dus geen rekening houdt met bepaalde gevoeligheden eigen aan het voetbal.

Stel omgekeerd, zou die zo bij Standard als partnership manager mogen beginnen na zo’n uitspraken?

Zijn uiteraard dwaze tweets, en ik weet eigenlijk niet wat een zogenaamde "partnership manager" doet, maar het maakt me niet uit, dat is gewoon hoe het bedrijfsleven werkt hé zeg, opportunisten.
Verbeke & Coucke hebben ook een verleden bij Club ... Dokter Sas ook (zit nu niet meer bij Anderlecht zeker?)

Of denk je dat iedereen die bij Anderlecht werkt (van boven tot beneden) een Anderlecht supporter is, of zelfs maar sympathie heeft voor die ploeg? Dat is wel heel naiëf dan .. tis niet omdat er nu tweets van zijn, dat dit plots ongezien is ... vroeger bestond social media niet, dus kon je het niet retroactief opzoeken omdat het enkel maar eens gezegd werd.

Ik heb het vooral over de timing. Met een Jos Donvill had ik bv geen enkel probleem. En uiteraard is dat 10 jaar geleden, die man zal wss wel al wat meer verstand gekweekt hebben.

Ben er zeker van dat een groot deel fans dit niet zullen pikken. Net nu alles al zo onstabiel is tussen de supporters en onze grote niet uitvoerende leider. Toont voor mij nog eens hun totaal gebrek aan voeling met wat er allemaal gebeurt aan.

Ik heb het vooral over de timing. Met een Jos Donvill had ik bv geen enkel probleem. En uiteraard is dat 10 jaar geleden, die man zal wss wel al wat meer verstand gekweekt hebben.

Ben er zeker van dat een groot deel fans dit niet zullen pikken. Net nu alles al zo onstabiel is tussen de supporters en onze grote niet uitvoerende leider. Toont voor mij nog eens hun totaal gebrek aan voeling met wat er allemaal gebeurt aan.
Maar dit neigt toch beetje naar stokken zoeken om mee te slaan. Zo zal het uiteraard nooit goed zijn.
Nuja, het vertrouwen is al onder nul, en goed komt dit wrs nooit meer.

Maar dit neigt toch beetje naar stokken zoeken om mee te slaan. Zo zal het uiteraard nooit goed zijn.
Nuja, het vertrouwen is al onder nul, en goed komt dit wrs nooit meer.
Goh ja de voetbalwereld zit vol van mensen die eigenlijk voor een andere club waren dan waar ze werken.
Maar deze zat tot voor kort nog overal ‘fuck Anderlecht’ en de club als marginaal te bestempelen. De haat druipt ervan af.

Meer nog dan dat ze hem aanwerven stoort mij het antwoord op dat dat nu onder de aandacht komt. “De club reageert verbaasd en zal de persoon erover aanspreken maandag, we waren hier niet van op de hoogte.”
Beetje een achtergrond-check wordt precies niet gedaan bij hun recruitement. Je kon het op 10 seconden googlen terugvinden (nu niet meer want hij heeft het zitten verwijderen). Het amateurisme druipt ervan af, in alle gelederen.

Nu als pakweg Anthony Vandenborre morgen een functie bij jullie krijgt gaat daar ook protest op komen he.

Ja, Anthony Vandenborre en managementfunctie passen ook niet in dezelfde zin. Als die délégé wil zijn bij de u7 van Club mag die gerust van mij.

Ja, Anthony Vandenborre en managementfunctie passen ook niet in dezelfde zin. Als die délégé wil zijn bij de u7 van Club mag die gerust van mij.
Jij bent redelijk en ik ook. Maar er zijn lijsten met de namen van de mensen die tegen het stadion procederen op je supportersforum rondgegaan om ze eens aan te pakken. Niet elke supporter denkt zo volwassen.

Enfin uiteindelijk hebben alle partijen bij ons ingezien dat deze samenwerking misschien niet zo heel slim was en hebben ze het afgeblazen.

Ik blijf er wel bij dat er genoeg bedrijven zijn waar uw CV verticaal geklasseerd wordt als ge u online zo haatdragend tegenover dat bedrijf uitlaat.

tis iig al gedaan daardoor

Het ironische aan heel die zaak is dat die kerel zelf een supporter was die jarenlang haatberichten richting Anderlecht uitspuwde.

Nu goed die zaak is afgesloten en hopelijk laat men die mens met rust.

Humo daarentegen, die gaan eens lekker diep in op ‘les deux psychopathes’ (sic) deze week.

Humo daarentegen, die gaan eens lekker diep in op ‘les deux psychopathes’ (sic) deze week.
HLN heeft het ook al gelezen

Mensen van de media die niet in zijn zak zitten dan?

Net dat artikel van Humo gelezen. Als daar ook maar een fractie van waar is, moet VDH per direct vertrekken. Je kan het Kompany niet kwalijk nemen dat hij vertrokken is uit dat wespennest.

Terug
Bovenaan