Malaise bij Anderlecht

Simons is ondertussen al bijna 48 jaar... Vrancken (45 jaar) wil ik nog nét door de vingers zien als "jong Belgische coach" :tongue:
Hij is wel blijven voetballen tot zijn 41ste dus zo lang is zijn cariere als trainer ook nog niet, heeft ook een normale route ondernomen om het vak te leren. Voor mij telt het!

Blijkbaar heeft Vandenhaute al naar zijn vrienden bij dog gelekt dat Mason kwam, terwijl de gesprekken nog plaats moesten vinden. Bleek de visie niet overeen te komen en geen alternatief. Dus Hubert blijft dan maar coach.
Mja wie voert die gesprekken?
Wie bepaalt momenteel de visie?
Wie bepaalt waar de club heen wil/moet?

Wouter zal het toch niet wagen om Verbeke daar opnieuw te zetten zeker? Maar met die vent weet je natuurlijk nooit.

Laatst bewerkt:
Goed, Fredberg zijn liedje lijkt nu echt wel uit.
Maar wie wordt zijn opvolger? Verbeke of zou Mannaert het al aandurven?
Nu echt? Of binnen 6 maanden?

Je spreekt al minstens van mei hierover. En buiten jouw terugkerende roddel lees ik nergens iets. Al heb ik ook geen leesabonnementen ofzo, maar toch. Spreek dan met 2 woorden?

Dat er gerommel is lijkt me duidelijk. Maar wat verwacht je dan ook met een zogenaamde niet-uitvoerende voorzitter die toch alle macht wil hebben.

Nu echt? Of binnen 6 maanden?

Je spreekt al minstens van mei hierover. En buiten jouw terugkerende roddel lees ik nergens iets. Al heb ik ook geen leesabonnementen ofzo, maar toch. Spreek dan met 2 woorden?

Dat er gerommel is lijkt me duidelijk. Maar wat verwacht je dan ook met een zogenaamde niet-uitvoerende voorzitter die toch alle macht wil hebben.
Stond gewoon op het Anderlecht forum hoor. Gedeeld door iemand die al meermaals bewees dat hij betrouwbare bronnen heeft, en iemand die ik vaag ken, dus wel geloofwaardig in mijn ogen. En als je de feiten sinds mei bekijkt bevestigt dat toch gewoon dat Fredberg allesbehalve nog veel macht en zeggenschap heeft binnen de club. Werd deze zomer gekortwiekt omdat hij eerst zijn brol moest verkopen, en nu had hij gewoon geen zeggenschap in de nieuwe coach. Dan lijken mij u dagen toch wel geteld nee?

Dat Vandenhaute heel goed overeenkomt met Manaert is verder ook geen geheim, dus lijkt mij een zeer logische piste.

Stond gewoon op het Anderlecht forum hoor. Gedeeld door iemand die al meermaals bewees dat hij betrouwbare bronnen heeft, en iemand die ik vaag ken, dus wel geloofwaardig in mijn ogen. En als je de feiten sinds mei bekijkt bevestigt dat toch gewoon dat Fredberg allesbehalve nog veel macht en zeggenschap heeft binnen de club. Werd deze zomer gekortwiekt omdat hij eerst zijn brol moest verkopen, en nu had hij gewoon geen zeggenschap in de nieuwe coach. Dan lijken mij u dagen toch wel geteld nee?

Dat Vandenhaute heel goed overeenkomt met Manaert is verder ook geen geheim, dus lijkt mij een zeer logische piste.
Ok, ja ik zit niet op dat forum.

Mannaert lijkt me daarentegen toch andere ambities te hebben? Anders kon hij evengoed bij Brugge gebleven zijn. En dan was hij intussen al lang aan boord gesprongen, als het echt van willen was.

En ik vroeg het omdat ik niet helemaal kan volgen: eerst zei je (of men) dat Vandenhaute met Mason afkwam als trainer. Die Mason wordt het dan uiteindelijk niet. En daarom zou Fredberg nu niets meer te zeggen hebben gehad volgens je voorlaatste post?

Die ene inside bron is dus de enige bron die stelt dat Fredberg niets te zeggen heeft over de trainer: die neemt dus deel aan die gesprekken, die persoon?
Want hoe kan je nu anders weten wat Fredberg zijn mening is over Hubert en in welke mate dat meespeelde? Hubert wordt intern aangesteld. Daaruit kan je toch niet afleiden dat dat een keuze tegen Fredberg is? Dan moet je echt al in een positie heel dicht bij het gebeuren zitten. Anders is het toch vooral geroddel en achterklap.

Die ene inside bron is dus de enige bron die stelt dat Fredberg niets te zeggen heeft over de trainer: die neemt dus deel aan die gesprekken, die persoon?
Want hoe kan je nu anders weten wat Fredberg zijn mening is over Hubert en in welke mate dat meespeelde? Hubert wordt intern aangesteld. Daaruit kan je toch niet afleiden dat dat een keuze tegen Fredberg is? Dan moet je echt al in een positie heel dicht bij het gebeuren zitten. Anders is het toch vooral geroddel en achterklap.
Die persoon heeft het enkel over de postie van Fredberg. Niet over de keuze van Hubert.

Als je alle (al dan niet gestuurde) media bekijkt over de keuze voor Hubert, heeft men het ook over de moedige keuze van Vandenhaute.

Als je het een beetje volgt lijkt het mij wel duidelijk dat zowel Mason als Hubert geen keuzes zijn van Fredberg.

Die persoon heeft het enkel over de postie van Fredberg. Niet over de keuze van Hubert.

Als je alle (al dan niet gestuurde) media bekijkt over de keuze voor Hubert, heeft men het ook over de moedige keuze van Vandenhaute.

Als je het een beetje volgt lijkt het mij wel duidelijk dat zowel Mason als Hubert geen keuzes zijn van Fredberg.
What a fucking shitshow. Maar bekijk het positief, de beginjaren van Bart Verhaeghe bij Club Brugge waren ook niet echt 'pretty' dus misschien draait het nog allemaal goed uit daar!

Vandenhaute moet echt de grootste douchebag evah zijn...

Sorry dat ik dat er uit afleid. Maar jij schrijft vandaag dat NU de pijp van Fredberg uit zal zijn, toevallig nadat gisteren Hubert aangesteld werd. Ander nieuws heb ik niet echt gelezen over Anderlecht.
Ik lees vnl Sporza: https://sporza.be/nl/2024/10/10/de-...-aan-te-blijven-als-hoofdcoach~1728552690997/
En dan lees ik niets over Vandenhaute en wel een kleine reactie van Fredberg. Idem op de rsca-website.
De al dan niet gestuurde media zijn dus de baggermedia en dus eigenlijk niet geloofwaardig?
Ik volg het ongetwijfeld onvoldoende. Ik kan perfect geloven dat Hubert niet Fredberg zijn keuze is, Hubert zou wss ook niet mijn keuze zijn. Maar het is niet dat Hubert aangesteld is dat je er daarom per se tegen moet zijn of dat het Fredberg zijn positie in gedrang brengt?

15.09 na de 2-2 vs Westerlo:

Het bestuur beseft dat het beter moet, maar zij zijn er op dit moment van overtuigde dat dat mét Riemer kan. Intern staat de coach niet ter discussie.

16.09
Geplande raad van bestuur

17.09
Volgens Het Nieuwsblad is het bestuur echter tot de conclusie gekomen dat het belangrijkste is om stabiliteit te houden. Daar zou iedereen het over eens zijn, van de aandeelhouders over de bestuurders tot het management. Zelfs als er straks verloren zou worden van Genk, lijkt verandering weinig waarschijnlijk. De job van Riemer lijkt voorlopig dus safe te zitten.

Nog steeds, geen vuiltje aan de lucht.

Verlies tegen Genk op 18.09 en gezangen anti-Wouter en op 19.09 ontslag Riemer

Niet-uitvoerend voorzitter Wouter Vandenhaute en CEO Sports Jesper Fredberg hebben hem deze ochtend de boodschap gegeven.
Er is maar 1 man die zo impulsief en solo slim kan spelen en Fredberg heeft Riemer altijd zitten verdedigen dus die was het niet.

En wat blijkt? Er is geen plan B.
Er is geen lijst met kandidaten, er zijn geen informele gesprekken geweest moest Riemer alsnog vliegen.
Er is precies niet over nagedacht

Plots komt opeens in alle media de naam van Mason naar boven. Vandenhaute is geen fan en wil Hubert, het nieuws lekt uit met alle reacties vandien. Wie heeft een rechtstreekse lijn naar de journalisten?

Jesper Fredberg reed veertien dagen terug nog naar Amsterdam om er met Mark van Bommel en zijn entourage samen te zitten. Jesper Fredberg voerde ook (mee) de gesprekken met Ryan Mason, Raphael Wicky, plus in een eerder stadium met Vladimir Ivic. En Jesper Fredberg vond het te midden van dát proces nog té vroeg om de sleutels van de kleedkamer van RSC Anderlecht definitief aan Hubert te geven.

Fredberg is fan van Hubert maar vind het te snel.

Er was een persoonlijk akkoord met Mason.
Maar er kwamen negatieve reacties van pers en vooral fans "Iets waar vooral Vandenhaute gevoeliger voor is dan hij zelf wil toegeven", aldus HLN.

Donderdag. Voorstelling nieuwe coach aan de groep

De boodschapper van dienst? De voorzitter himself, Wouter Vandenhaute.
Zijn CEO Sports? Op... vakantie.

Brokkenpiloot Wouter of le psychopathe is weer in zijn oude gewoontes hervallen. Hij beslist en niemand anders

Laatst bewerkt:
Op 24 augustus had David Steegen al een telefoontje gekregen van Anderlecht-voorzitter Wouter Vandenhaute. Die vroeg: ‘David, zou Leander geïnteresseerd zijn om terug te keren naar Anderlecht.” Zoals u weet, is David Steegen de ex-perschef van paars-wit, maar ook de schoonvader van Leander

Want zo doe je transfers hè 🙈😅

Op 24 augustus had David Steegen al een telefoontje gekregen van Anderlecht-voorzitter Wouter Vandenhaute. Die vroeg: ‘David, zou Leander geïnteresseerd zijn om terug te keren naar Anderlecht.” Zoals u weet, is David Steegen de ex-perschef van paars-wit, maar ook de schoonvader van Leander

Probleem is gewoon dat zolang die Pipo daar zit het niet gaat veranderen, de hele persmeute zit dan ook nog is tot hun oren in Wouter zijn gat waardoor enige kritische noot gewoon wordt geëlimineerd. Moet echt kut zijn om nu Anderlecht support te zijn...

Ik zie daar nu niet precies iets mis in?

Sorry dat ik dat er uit afleid. Maar jij schrijft vandaag dat NU de pijp van Fredberg uit zal zijn, toevallig nadat gisteren Hubert aangesteld werd. Ander nieuws heb ik niet echt gelezen over Anderlecht.

Ik lees vnl Sporza: https://sporza.be/nl/2024/10/10/de-...-aan-te-blijven-als-hoofdcoach~1728552690997/
En dan lees ik niets over Vandenhaute en wel een kleine reactie van Fredberg. Idem op de rsca-website.
De al dan niet gestuurde media zijn dus de baggermedia en dus eigenlijk niet geloofwaardig?

Ik volg het ongetwijfeld onvoldoende. Ik kan perfect geloven dat Hubert niet Fredberg zijn keuze is, Hubert zou wss ook niet mijn keuze zijn. Maar het is niet dat Hubert aangesteld is dat je er daarom per se tegen moet zijn of dat het Fredberg zijn positie in gedrang brengt?
Jurgen Geril van Het Nieuwsblad wordt dezer dagen vooral als spreekbuis gebruikt blijkbaar door Wouter. ;)
Media vind ik alleszins niet echt geloofwaardig nee. Wordt imo wel duidelijk gebruikt door de verschillende strekkingen binnen de club. Alles is een tactisch schaakspel, met het lekken van info. Wat een soep achter de schermen.

Nog even de bevestiging van die persoon dat het het plan was/is om Verbeke er terug te zetten. Maar Vandenhaute nu vooral aan het aftasten hoeveel tegenstand zo een beslissing zou geven.

Zou echt wel waanzin zijn. Bewezen dat hij de job absoluut niet aankon. Ging er zelfs volledig onderdoor toen de schouders van Kompany wegvielen.

Terug
Bovenaan