Malaise bij Anderlecht

Zo"n vertrek van een jeugdspeler hangt allemaal af van de ouders ...
Mussonda , Bounita , ect zijn allemaal vertrokken omdat een grote club hun bankrekening ineens tot de nok vult .
Daarnaast heb je nog jeugdspelers die geen kansen krijgen ( door omstandigheden /talent) in de 1 ste ploeg .
Mensen vergeten dat je niet ELKE jeugdspeler kan houden ...
Denk zelfs dat Jean in een interview ooit heeft uitgelegd .
Natuurlijk. Is maar logisch he. Uiteindelijk breken van de 25 jeugdspelers er misschien maar 2 door. En het is dan zaak net die 2 te kunnen vastleggen

Lavia is toch ook vertrokken ondanks Kindermans er nog was. Net zoals een berg andere talenten. Dat gaat ge altijd hebben. Altijd en overal. Mensen denken precies dat de jeugdafdeling nu plots sluit door het vertrek van 1 persoon. Een persoon die stilaan sowieso gaat vervangen moeten worden door zijn leeftijd.

Ondanks het vertrek van Kindermans heeft er van de week toch al een talent bijgetekend. Alles is relatief. De toekomst zal het uitwijzen.

En een cultuuromslag is soms ook gewoon nodig. Je moet ook kijken hoe de voetbalwereld rondom sterk evolueert. Anderlecht heeft het nog heel lang kunnen volhouden met hun visie op de zaken, maar op den duur wordt die visie ook voorbij gestreefd. Je moet toch proberen om constant mee te evolueren met de markt. De tijden dat Anderlecht met hun jeugd de top was van België is de laatste jaren geminderd omdat ook clubs hier in België allemaal inhaalbewegingen hebben gemaakt. Anderlecht is jaren bijna alleen heerser geweest op de Belgische markt. De laatste jaren heeft Standard, Club Brugge, Genk, Gent en nu ook Antwerp serieuze stappen gezet waardoor er een grotere markt is en de spelers gewoon meer keuze hebben. Mensen vergeten dit allemaal

Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook tegen VDH en bepaalde beslissingen. Maar ze zijn gebeurd en kunnen niet meer terug gedraaid worden.

Lavia is vertrokken omdat Peter Verbeke, de golden boy van Wouterke, het volledig verpest heeft bij de makelaar van Lavia, omdat meneer een statement wou maken. Toen Kompany erbij kwam was het al te laat, en is hij dan maar vertrokken.

De meest verontrustende uitspraken van Fredberg zijn dan ook, dat hij enkel de jeugd wil houden "die hier echte wil zijn". Maw, minder centen geven. Dat is naïef en niet van deze tijd, zeker niet als je, soelaas je zelf zegt, in België ondertussen 6 topopleidingen hebt. Dan betaal je je talenten conform en ook voor potentieel.

Een cultuuromslag is nodig? Ik snap dat echt niet, hoe een Anderlecht supporter zoiets kan zeggen.

Neerpede is meer dan gewoon het beste Brusselse talent binnenhalen en ze wat laten shotten eh. Het is geen toeval dat zowat iedere speler die lang genoeg op Neerpede rondloopt een prachtige techniek heeft. Dravers kan je nog altijd op latere leeftijd kweken. Dat snapt Vandenhaute niet. Die ziet 18 jarigen het logischerwijs fysiek moeilijk hebben, en concludeert dan maar dat er meer gelopen moet worden op Neerpede.

Ik denk dat jij trouwens overschat hoe vaak de Rvb samenkomt. Niet iedere beslissing passeert langs daar, zeker niet vorig jaar. Toen had Vandenhaute zowat carte blanche.

Veel van die talenten zullen elders boven water komen maar er zijn er meer die met veel trom vertrekken waar je nooit nog iets van hoort.
Ik ben nog altijd aan het wachten op de grote doorbraak van Charly Musonda Jr. :) .
Musonda geen eerlijke vergelijking, door al die blessures. Had echt zoveel talent, dat hij er wel was gekomen zonder, ondanks de domme keuze voor Chelsea van mama Angela.

Lavia is vertrokken doordat PV geen 400k aan tekenpremie wou betalen.
Terwijl het management schofferen waar andere jeugd ook bij zat.

En voor zover ik zie gaat er voornamelijk Anderlecht jeugd naar de topclubs, niet?
Chelsea, Dortmunt, City?
De cultuuromslag in Neerpede is een stap achteruit.
En uiteindelijk als je Lavia ziet/zag spelen dan was die 400k peanuts.

Karetsas is hier ook grotendeels vertrokken omdat Wouter even de onderhandelingen persoonlijk ging voeren en de familie zich niet gerespecteerd voelde (geen idee wat men hiermee kan bedoelen), kan over geld gaan, maar waarschijnlijk ook over Wouter zijn manieren

Intussen zijn Riemer en Fredberg al onze jeugd uit de ploeg aan het kegelen
“Iedereen weet dat zowel Sadiki als ik maar van één ding droomden: spelen voor de club van ons hart, Anderlecht", ging Stassin verder. "Maar niet ten koste van alles, ik wilde mijn carrière niet blokkeren. Hij (Brian Riemer, red.) zei dat hij aan de slag wilde gaan met mij en me progressie wilde laten maken. Ik ging mee in dat verhaal. Maar als je merkt dat daar geen speelminuten tegenover staan, dan houdt het op.”
Aanblijven bij RSCA voor 30 procent minder loon en met een andere jobinhoud wilde Kindermans niet

Lavia is vertrokken omdat Peter Verbeke, de golden boy van Wouterke, het volledig verpest heeft bij de makelaar van Lavia, omdat meneer een statement wou maken. Toen Kompany erbij kwam was het al te laat, en is hij dan maar vertrokken.

De meest verontrustende uitspraken van Fredberg zijn dan ook, dat hij enkel de jeugd wil houden "die hier echte wil zijn". Maw, minder centen geven. Dat is naïef en niet van deze tijd, zeker niet als je, soelaas je zelf zegt, in België ondertussen 6 topopleidingen hebt. Dan betaal je je talenten conform en ook voor potentieel.

Een cultuuromslag is nodig? Ik snap dat echt niet, hoe een Anderlecht supporter zoiets kan zeggen.

Neerpede is meer dan gewoon het beste Brusselse talent binnenhalen en ze wat laten shotten eh. Het is geen toeval dat zowat iedere speler die lang genoeg op Neerpede rondloopt een prachtige techniek heeft. Dravers kan je nog altijd op latere leeftijd kweken. Dat snapt Vandenhaute niet. Die ziet 18 jarigen het logischerwijs fysiek moeilijk hebben, en concludeert dan maar dat er meer gelopen moet worden op Neerpede.

Ik denk dat jij trouwens overschat hoe vaak de Rvb samenkomt. Niet iedere beslissing passeert langs daar, zeker niet vorig jaar. Toen had Vandenhaute zowat carte blanche.
Dat is gewoon het realisme van de huidige voetbalwereld. Met enkel en alleen talent kom je er toch niet meer. Hoe je het ook draait of keert heeft Anderlecht bij de jeugd de laatste jaren blijven stilstaan hoor. En dat zal verschillende oorzaken hebben. De tijd dat wij ver voor de rest stonden met een hypermodern jeugdcomplex is voorbij. Daar hadden we massa's voorsprong genomen op de rest van België. Hoe je het ook draait of keert is die voorsprong volledig te niet gedaan. En dat is niet enkel vorig seizoen gebeurd. Dat is iets dat ook al jaren bezig is hoor.

Tuurlijk, vooral de ouders die soms geld ruiken he. Krijgen dan meteen een paar 100k tekengeld. Een dikke woning met dikke auto. Dan heb je meteen gedaan zeker

En toch vertrekken de meeste de laatste tijd vooral omdat ze geen respect voelen van de club uit.

Karetsas, die dit weekend een waanzinnige pas gaf als 15 jarige in de CPL, zat vorig jaar samen met Vandenhaute, om een langer verblijf te bespreken. Blijkbaar hebben die mensen een uur moeten luisteren hoe Vandenhaute zijn carrière bij Woestijnvis bejubelde.

Agyei is naar Burnley vertrokken, omdat men Kompany verving door iemand als Mazzu, die niet met echte wingers wou spelen, ondanks er 2 grote talenten daar klaar waren voor minuten. Dan heeft hij maar Duranville op de linksachter gezet.

Om maar te zeggen, wordt zo vaak zo simplistisch naar gekeken. De geldbeluste jeugdspelertjes en hun stoute entourages. Terwijl ze vaak ook gewoon gelijk hebben dat ze vertrekken.

Dat is gewoon het realisme van de huidige voetbalwereld. Met enkel en alleen talent kom je er toch niet meer. Hoe je het ook draait of keert heeft Anderlecht bij de jeugd de laatste jaren blijven stilstaan hoor. En dat zal verschillende oorzaken hebben. De tijd dat wij ver voor de rest stonden met een hypermodern jeugdcomplex is voorbij. Daar hadden we massa's voorsprong genomen op de rest van België. Hoe je het ook draait of keert is die voorsprong volledig te niet gedaan. En dat is niet enkel vorig seizoen gebeurd. Dat is iets dat ook al jaren bezig is hoor.
Maar het is toch niet omdat andere clubs stappen vooruit zetten dat je je hele, zeer succesvolle, werking moet omgooien?

Neerpede wordt/werd nog steeds aanzien als 1 van de beste opleidingscentra ter wereld. Men doet er nu alles aan om te doen alsof men prehistorisch te werk gaat op Neerpede, om dat gatachterlijk ontslag te verantwoorden, maar was nog steeds een vooruitstrevend opleidingsprogramma.

En op wat baseer jij je trouwens dat de voorsprong volledig teniet gedaan is? Die dan een cultuuromslag zou verantwoorden?

De stempel "opgeleid op Neerpede" is toch nog altijd een zeer betekenisvolle

Dat de rest een inhaalbeweging heeft ingehaald akkoord, maar volledig teniet gedaan, op basis van wat? Omdat andere clubs nu ook eens kampioen spelen bij de jeugd of ook jeugdspelers in het elftal hebben die het goed doen?

En uiteindelijk als je Lavia ziet/zag spelen dan was die 400k peanuts.

Karetsas is hier ook grotendeels vertrokken omdat Wouter even de onderhandelingen persoonlijk ging voeren en de familie zich niet gerespecteerd voelde (geen idee wat men hiermee kan bedoelen), kan over geld gaan, maar waarschijnlijk ook over Wouter zijn manieren

Intussen zijn Riemer en Fredberg al onze jeugd uit de ploeg aan het kegelen
“Iedereen weet dat zowel Sadiki als ik maar van één ding droomden: spelen voor de club van ons hart, Anderlecht", ging Stassin verder. "Maar niet ten koste van alles, ik wilde mijn carrière niet blokkeren. Hij (Brian Riemer, red.) zei dat hij aan de slag wilde gaan met mij en me progressie wilde laten maken. Ik ging mee in dat verhaal. Maar als je merkt dat daar geen speelminuten tegenover staan, dan houdt het op.”
Ja man, ze voldoen toch niet. Hoeveel matchen hebben we deze jeugdspelers nu kansen gegeven. Het is goed om daar eens een speler van te brengen. Maar zoals vorig seizoen, een halve ploeg. Daar ontlopen we net degradatie mee.

Met alle respect voor een stroeykens, Arnstad, Sadiki, Sardella en consoorten. 10 jaar geleden in volle bloei van onze jeugbegeleiding en onze A ploeg toen zaten deze spelers zelf niet eens op de bank.

Ja man, ze voldoen toch niet. Hoeveel matchen hebben we deze jeugdspelers nu kansen gegeven. Het is goed om daar eens een speler van te brengen. Maar zoals vorig seizoen, een halve ploeg. Daar ontlopen we net degradatie mee.

Met alle respect voor een stroeykens, Arnstad, Sadiki, Sardella en consoorten. 10 jaar geleden in volle bloei van onze jeugbegeleiding en onze A ploeg toen zaten deze spelers zelf niet eens op de bank.
Sadiki heeft hier amper een deftige kans gekregen, 12 matchen (waarvan vele invalbeurten en dan op 7 verschillende posities..) als 17-18 jarige
Je kan ook zo'n jonge vertrouwen en kansen blijven geven ipv een 29 jarige te halen die op 4 uitleenbeurten geen potten breekt en ook niet voor een appel en een ei komt shotten

en als je Raman minuten kan geven als 2e - 3e spits, dan kan je dat met Stassin ook lijkt mij

Ze voldoen niet maar Debast, Verbruggen, Verschaeren, Doku, Lavia, Duranville niet vermelden?
Degene die ze voor een veelvoud aan loon en transfersom halen voldoen ook niet, dat is net het probleem.
Dat zien ze bij de jeugd ook.

Sardella deed het beter dan Patris tegen Antwerp.
Leoni durft zich ten minste aanbieden op het middenveld itt de aangekochte grootverdieners.

Meerwaarde talenten vertrekken omdat ze geen carrière planning hebben (Duranville op linksback), om putten te dempen (Doku) of omdat de cultuuromslag ze niet wil houden (PV met Lavia) en liever middelmaat binnenhaalt voor veelvoud.
Agyei nooit een contractvoorstel gekregen.

Sadiki heeft hier amper een deftige kans gekregen, 12 matchen (waarvan vele invalbeurten en dan op 7 verschillende posities..) als 17-18 jarige
Je kan ook zo'n jonge vertrouwen en kansen blijven geven ipv een 29 jarige te halen die op 4 uitleenbeurten geen potten breekt en ook niet voor een appel en een ei komt shotten

en als je Raman minuten kan geven als 2e - 3e spits, dan kan je dat met Stassin ook lijkt mij
Ja daar ben ik mee akkoord. Je moet zo een speler kansen geven. Maar je kan toch niet ontkennen dat dat vorig jaar niet ging. Er waren veel te veel jeugdspelers die in de ploeg komen he. Als je ze allemaal moet laten staan ondanks hun fouten, zaten we nu in 1B. Dat moet je toch inzien.

We zullen zien wat de transfers doen. Ik ga daar nu nog niet over oordelen. De meesten hebben nog geen minuut gespeeld. Tis te hopen dat het keert. Van Riemer ben ik zelf ook geen fan hoor. Maar ik probeer gewoon het positief te bekijken naar de toekomst. Anders kan ik er beter mee stoppen.

Maar dat heeft toch niet met Neerpede te maken? Maar met de spelers die bij het eerste speelden toen. Kawaya zat trouwens toen ook in de selectie. ;)

Maar toen was de doorstroming ook om bij te bleiten he. Iets wat lang een probleem is geweest, en ook niet de juiste manier was. Hoe vaak koos men niet om 1 of andere 3de langs buitenlander aan te trekken voor op de bank, om de plaats van een talent in te nemen.

Ze voldoen niet trouwens ook maar dikke zever imo. Want dat kan je trouwens ook al jaren zeggen over de "ervaren" spelers. Alleen gaat een jeugdspeler daarvan leren, en uiteindelijk een minstens bruikbare kernspeler worden. Zie maar naar Sardella.

Ze voldoen niet maar Debast, Verbruggen, Verschaeren, Doku, Lavia, Duranville niet vermelden?
Degene die ze voor een veelvoud aan loon en transfersom halen voldoen ook niet, dat is net het probleem.
Dat zien ze bij de jeugd ook.

Sardella deed het beter dan Patris tegen Antwerp.
Leoni durft zich ten minste aanbieden op het middenveld itt de aangekochte grootverdieners.

Meerwaarde talenten vertrekken omdat ze geen carrière planning hebben (Duranville op linksback), om putten te dempen (Doku) of omdat de cultuuromslag ze niet wil houden (PV met Lavia) en liever middelmaat binnenhaalt voor veelvoud.
Agyei nooit een contractvoorstel gekregen.
Verbruggen is niet onze jeugd. Die hebben ze zelf gekocht en verkocht met grote winst. Daar is weinig opleiding van ons bij.

Maar dat heeft toch niet met Neerpede te maken? Maar met de spelers die bij het eerste speelden toen. Kawaya zat trouwens toen ook in de selectie. ;)

Maar toen was de doorstroming ook om bij te bleiten he. Iets wat lang een probleem is geweest, en ook niet de juiste manier was. Hoe vaak koos men niet om 1 of andere 3de langs buitenlander aan te trekken voor op de bank, om de plaats van een talent in te nemen.

Ze voldoen niet trouwens ook maar dikke zever imo. Want dat kan je trouwens ook al jaren zeggen over de "ervaren" spelers. Alleen gaat een jeugdspeler daarvan leren, en uiteindelijk een minstens bruikbare kernspeler worden. Zie maar naar Sardella.
Tuurlijk lag dat aan de sterkte van de kern, maar toen speelden we in de eerste ploeg aan de top en niemand maalde over de jeugd omdat er titels werden gewonnen. Ik weet ook dat dat evenwicht zoeken zeer moeilijk is. Alles komt en staat met succes ;)

Die Kawaya was het toch ook niet. Bij Mechelen gezeten nog en nadien?

Arnstad ook, en die zet je wel bij de "gefaalde" jeugdspelers. ;)
Verbruggen is meteen in de A kern gekomen he. Arnstad is jonger gehaald en heeft nog even mee gespeeld met de jeugdploegen. Maar het klopt dat die niet de hele opleiding bij ons heeft gekregen. En ik denk dat je niet kan ontkennen dat die momenteel te licht weegt. Maakt ook veel te veel domme overtredingen. En dat heeft te maken dat je te kort komt volgens mij. Goed om in te vallen maar niet om de ploeg nu te dragen

Terug
Bovenaan