Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Sowieso is een scheve schaats iets wat als men wil echt wel zal gebeuren. Dan mag je nog zo schoon afspreken, in het voorraadkastje tussen het printerpapier kan dat net zo goed. Bij mijn moeder was dat bijna een stoornis, de nood aan validering en die vond ze altijd wel, ook al leek het op het eerste zicht dat het logistiek al niet mogelijk was. En seks is natuurlijk ook maar seks, er zijn altijd wel gevallen waar je daar over kan kijken. Als je kans hebt op Mike The Wonderschlong of Big Tit Tina, misschien is zo een once in a lifetime te vergeven.

Denk dat dat voor iedereen anders , ik heb ook een ex gehad bij wie dat gewoon niet te vertrouwen is . Sommigen willen gewoon geliefd zijn door iedereen , en vele mannen denken maar op 1 ding . Je moet je partner al goed vertrouwen om dat te doen . En iedereen is anders daarin , een al wat losbanderige vrouw , dat is al gevaarlijk , zeker als de relatie in een dipje zit.

Ik heb geen relatie , maar kweeni , hangt er vanaf wie die andere persoon ook is . Heel veel mannen denken echt maar aan seks en de verleiding als ze met een vrouw afspreken . Ik vermoed niet dat het om een zakenmeeting gaat .

Wtf is woke nu weer?? Ik kan echt niet volgen met die termen die hier soms gebruikt worden.
Unsure if serious maar goed :p . Term die origineel bedoeld werd om o.a. het racismeproblematiek bewust te maken. Tegenwoordig wordt het door (vaak met een rechts gedachtegoed) dwazen denigrerend gebruikt :)

Unsure if serious maar goed :p . Term die origineel bedoeld werd om o.a. het racismeproblematiek bewust te maken. Tegenwoordig wordt het door (vaak met een rechts gedachtegoed) dwazen denigrerend gebruikt :)

Ze zingen in ieder geval: Annie are you woke? Are you woke Annie?

Ik ben niet geprikkeld, maar ik stoor me gewoon aan hoe jij jouw bias als een soort van objectief, neutraal ankerpunt ziet waartegen de wereld wordt gewogen. Het feit dat jij nog vindt dat je opvoeding, of je moeder, nog vrij progressief was, terwijl hier een paar mensen bij elk van jouw posts van hun stoel vallen...hoe? Café's enkel voor mannen, huh? Dusja, nogal wiedes dat je alles, inclusies gazon, dan woke vindt zeker.
Als ik net nog geschreven heb dat ik opgegroeid ben in een typisch vlaams CVP dorp, dan moet ge daarvan niet maken dat ik mijn bias als 'objectief, neutraal ankerpunt' zou opwerpen. Dat is dan gewoon die prikkelbaarheid van u.
Ja, ik ben standvastig over mijn standpunten, maar die zijn volkomen subjectief.
En mij kan het geen fluit schelen dat telkens dezelfde 3 wappies bij iedere post van hun stoel vallen over het feit dat er in ons dorp in de cafes enkel mannen zaten en zeker geen deftig meiske. Zo was het nu eenmaal in ons dorp.

Ik heb nooit beweerd dat mijn referentiekader wél neutraal is trouwens. Maar het zou me ook sterk lijken dat ik zo'n afwijkend progressieve opvoeding heb meegekregen in een typische Vlaamse gemeente, met een verpleegster als moeder en een op het VB-stemmende politieagent als vader. Maar misschien is het daarna gebeurd in de middelbare school, in een gemeente van 15k inwoners, wie weet.
Uw achtergrond verklaart voor mij in ieder geval wel waarom ge maar de helft snapt van wat ik schrijf. Wij zijn gewoon in een totaal andere leefwereld opgegroeid.

Ik gebruik de term 'woke' voor alle vormen van zogenaamde morele bewustwording waar ik niet in mee ga en die ik beu gehoord ben. Ik heb dat ooit 1 keer gebruikt gebruikt voor Sylverscythes zoveelste relaas over eco tuinieren ( :puke:) en die is daar dus precies nog steeds niet goed van. :unsure:

Dat het niks voor jou is dat had ik al door. Maar wat vind je van koppels die dat wel doen?
Zo ken ik ook een koppel. Laten we zeggen dat ik nog geen enkel polygaam koppel gezien heb waarvan er meer dan 1 persoon echt happy was. 1 egoist en 2 sukkelaars die ieder een halve boterham moeten delen.
Ik heb daar vooral medelijden mee als ik de miserie zie die daarbij gepaard gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dit een zeer interessant topic om te lezen. Op sociologisch vlak nog meer. Wat ik bemerk: de norm is toch wel belangrijk. Het lijkt alsof er van ons verwacht wordt in een relatie dat we onze partner niets verbieden en die vrij is om op stap te gaan met wie die wilt. Dat lijkt evident. Ik denk (en da's uiteraard subjectief) dat veel mensen verklaren dat ze er geen probleem mee hebben, hoewel ze er niet mee worden geconfronteerd omdat de situatie zich gewoon niet voordoet.

Mijn persoonlijk geval: mijn partner heeft mannelijke vrienden, hoewel dat meer kennissen zijn. Ze gaat wel nooit 1 op 1 weg met die mannen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet aangenaam zou vinden, ik kom daar dan ook gewoon voor uit. Dat staat los van vertrouwen, want ik vertrouw ze. Maar het idee is niet fijn.

@Heroixx ik weet niet of we kunnen afleiden dat dit de norm is? Mij lijken evenwaardige relaties de norm waarbij er evenveel aandacht is voor de gevoelens, verlangens en onzekerheden van beide partners. Van daaruit creëert een koppel dan het speelveld dat voor hen toepasselijk is. Iets niet aangenaam vinden is ok en moet bespreekbaar zijn. Iets verbieden vind ik tricky want dat kan een éénzijdige beslissing zijn die geen rekening houdt met de noden van de andere partner. Potentieel gevaarlijk.

Als jij de idee niet fijn vindt dat je partner met een mannelijke vriend of kennis optrekt dan moet je dat benoemen. Zou je het echter ook altijd verbieden moest je vriendin daar wel nood aan hebben?

Ik vind het trouwens helemaal niet storend dat mijn vriendin veel aandacht van andere mannen krijgt want ik vertrouw ze. Zo zie je hoe vertrouwen op verschillende manieren kan worden ingevuld.

Wie een 1-op-1 activiteit met mijn vriendin wilt moet dat vooral met haar afspreken. Ik vind niet dat ik dat kan verbieden of dat ze daar iets als toestemming of zo over hoeft te vragen. Ze moet doen wat ze graag doet. Dat mag gerust ver gaan. Ze kust, praat, neukt, eet, sport, ... met wie ze wilt he.

Wat ik bemerk: de norm is toch wel belangrijk. Het lijkt alsof er van ons verwacht wordt in een relatie dat we onze partner niets verbieden
Er is de laatste jaren inderdaad iets zeer vreemds aan de gang. Je hebt een klein elitair clubje dat hun politiek correct waarheid predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreidt (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een barbaar, racist, sexist, etc.

Het werkt voor ons alle vier :)
Hola. Nu had ik in mijn hoofd dat gij gescheiden en alleenstaand waart, maar misschien verwar ik u met een andere poster.

En is dat dan 2x M en 2x V of maakt gij deel uit van de harem (of omgekeerd)?

Persoonlijk (voor mezelf) geloof ik niet in vriendschappen tussen mannen en vrouwen. Toch geen diepe vriendschappen, mannen en vrouwen zijn daar fundamenteel te verschillend voor. Een soort van kameradie/gedeelde interesse versta ik nog wel.
Bohja, moet lukken uiteindelijk toch? Als je emotioneel en verstandelijk om dezelfde lijn zit, maar lichamelijk niet tot elkaar bent aangetrokken moet dat toch geen probleem vormen? Of wel lichamelijk aangetrokken, maar dan laat je je gedachten daar niet over ronddwalen. Soms moeilijk, maar met de nodige portie volwassenheid best doenbaar? Anders zou je een andere vrouw nooit leuk mogen vinden. Lijkt me enorm frustrerend.

Er is de laatste jaren inderdaad iets zeer vreemds aan de gang. Je hebt een klein elitair clubje dat hun politiek correct waarheid predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreidt (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een barbaar, racist, sexist, etc.
Wat is dit nu weer voor een Calimerocomment? Zo kan ik het ook hoor:

Je hebt de laatste jaren een klein clubje dat hun conversatieve waarheden predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreid (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een virtue signaler, hypocriet, elitaire snob, woke soldaat, ...

Voor alle duidelijkheid: ik denk zo niet. Ik heb genoeg vertrouwen in de meeste van mijn medemensen dat ik ze niet klakkeloos indeel in een of andere club of kamp, aangezien de meeste verstandige volwassenen veel facetten hebben en die hun meningen en opvattingen over bepaalde zaken over heel het politieke spectrum kunnen liggen.

Mag ik er trouwens op wijzen dat de grootste 'antagonist' in deze thread de elitaire conservatieveling (niks mis mee) is die mensen met een modernere opvatting afschildert als zijnde minderwaardig, lagergeschoold, ...? Ik denk echt niet dat Moonblade in het clubje van de progressieve wereldverbeteraars zit dat jij in gedachten hebt bij het schrijven van deze comment hoor.

'Dat clubje' :sarcastic:

Dat vind ik maar koude pap, hoor... omdat het niet overeenkomt met wat jij vindt, is het "klein en elitair" zonder dat je een idee hebt over hoe groot die groep is. Precies dezelfde overtrokken conclusie is dat het clubje dat wel wil verbieden net "klein en marginaal" is, maar dat zou ik niet beweren in ieder geval.

Dat heeft toch niks met politiek of woke te maken, absurd dat dat erbij wordt gesleurd in een soort calimero-idee van de onderdrukte man. Wat mij betreft zijn daar een hele hoop andere topics voor :sarcastic:

Is het echt zo raar, @Heroixx , dat je je vrouw niks verbiedt? Dat je niet wilt bepalen hoe andere mensen hun leven leiden? Als mijn vrouw haar leven zo wil leiden, ga ik er toch echt niks aan kunnen veranderen tenzij ik haar vastbind. Ik ga er wel vanuit dat ze dat niet wil doen, anders had ik mijn leven ook niet zo verbonden aan dat van haar.

Je denkt dat veel mensen zeggen dat ze het wel goed zouden vinden, maar er niet mee geconfronteerd worden. Dat is een optie in de poll, toch? Van 37% van de mensen zou het mogen en gebeurt het ook. Bij 27% zou het mogen, maar gebeurt het niet. Icm de "ik heb geen partner, maar het zou mogen" komt dat ongeveer op evenveel mensen uit. Dan is het toch gewoon een groot deel van de mensen die het geen probleem vinden en bij wie het ook gebeurt.

Graag on-topic blijven, hou P&A-discussies in P&A.
Wat is dit nu weer voor een Calimerocomment? Zo kan ik het ook hoor:

Je hebt de laatste jaren een klein clubje dat hun conversatieve waarheden predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreidt (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een virtue signaler, hypocriet, elitaire snob, woke soldaat, ...

Voor alle duidelijkheid: ik denk zo niet. Ik heb genoeg vertrouwen in de meeste van mijn medemensen dat ik ze niet klakkeloos indeel in een of andere club of kamp, aangezien de meeste verstandige volwassenen veel facetten hebben en die hun meningen en opvattingen over bepaalde zaken over heel het politieke spectrum kunnen liggen.

Mag ik er trouwens op wijzen dat de grootste 'antagonist' in deze thread de elitaire conservatieveling (niks mis mee) is die mensen met een modernere opvatting afschildert als zijnde minderwaardig, lagergeschoold, ...? Ik denk echt niet dat Moonblade in het clubje van de progressieve wereldverbeteraars zit dat jij in gedachten hebt bij het schrijven van deze comment hoor.

'Dat clubje' :sarcastic:
Sorry, maar:

1. jij hebt nooit het P&A forum van vroeger gekend met Pokem0ng enzo dus je eigen camileroreactie slaat op niets
2. je kan mij moeilijk elitarisme en neerbuigendheid verwijten en vervolgens doen alsof dat hier maar in 1 richting gaat. Alleen door mij hier nu de 'antagonist' (waarschijnlijk ook niks mis mee, 'hitler' was er misschien nog net over) van de thread te noemen zeg je infeite genoeg.

Nogal stupide om in P&A van de toren te blazen en het hoge woord te voeren dat het daar maar eens gedaan moet zijn met telkens 'links dit en rechts dat' reacties als enige argument en het hier telkens opnieuw te laten ontsporen met 'elitair conservatief dit en dat' en dan in dezelfde post ook nog eens beweren dat je mensen niet klakkeloos indeelt in een of ander club of kamp. Ik vind het even neerbuigend dat je hier pretendeert daarboven te staan.

En speciaal om mijn 'conservatief' imago op peil te houden sluit ik af met
werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen, Matth. 7:1-5.

Terug
Bovenaan