Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat komt van dit ouder liedje (denk ik)Wtf is woke nu weer?? Ik kan echt niet volgen met die termen die hier soms gebruikt worden.
Unsure if serious maar goedWtf is woke nu weer?? Ik kan echt niet volgen met die termen die hier soms gebruikt worden.
. Term die origineel bedoeld werd om o.a. het racismeproblematiek bewust te maken. Tegenwoordig wordt het door (vaak met een rechts gedachtegoed) dwazen denigrerend gebruikt 
Unsure if serious maar goed. Term die origineel bedoeld werd om o.a. het racismeproblematiek bewust te maken. Tegenwoordig wordt het door (vaak met een rechts gedachtegoed) dwazen denigrerend gebruikt
![]()
Neen ben echt serieus. thanks voor de uitleg.Unsure if serious maar goed. Term die origineel bedoeld werd om o.a. het racismeproblematiek bewust te maken. Tegenwoordig wordt het door (vaak met een rechts gedachtegoed) dwazen denigrerend gebruikt
![]()
Als ik net nog geschreven heb dat ik opgegroeid ben in een typisch vlaams CVP dorp, dan moet ge daarvan niet maken dat ik mijn bias als 'objectief, neutraal ankerpunt' zou opwerpen. Dat is dan gewoon die prikkelbaarheid van u.Ik ben niet geprikkeld, maar ik stoor me gewoon aan hoe jij jouw bias als een soort van objectief, neutraal ankerpunt ziet waartegen de wereld wordt gewogen. Het feit dat jij nog vindt dat je opvoeding, of je moeder, nog vrij progressief was, terwijl hier een paar mensen bij elk van jouw posts van hun stoel vallen...hoe? Café's enkel voor mannen, huh? Dusja, nogal wiedes dat je alles, inclusies gazon, dan woke vindt zeker.
Uw achtergrond verklaart voor mij in ieder geval wel waarom ge maar de helft snapt van wat ik schrijf. Wij zijn gewoon in een totaal andere leefwereld opgegroeid.Ik heb nooit beweerd dat mijn referentiekader wél neutraal is trouwens. Maar het zou me ook sterk lijken dat ik zo'n afwijkend progressieve opvoeding heb meegekregen in een typische Vlaamse gemeente, met een verpleegster als moeder en een op het VB-stemmende politieagent als vader. Maar misschien is het daarna gebeurd in de middelbare school, in een gemeente van 15k inwoners, wie weet.
Ik gebruik de term 'woke' voor alle vormen van zogenaamde morele bewustwording waar ik niet in mee ga en die ik beu gehoord ben. Ik heb dat ooit 1 keer gebruikt gebruikt voor Sylverscythes zoveelste relaas over eco tuinieren (Unsure if serious maar goed. Term die origineel bedoeld werd om o.a. het racismeproblematiek bewust te maken. Tegenwoordig wordt het door (vaak met een rechts gedachtegoed) dwazen denigrerend gebruikt
![]()
) en die is daar dus precies nog steeds niet goed van. 
Zo ken ik ook een koppel. Laten we zeggen dat ik nog geen enkel polygaam koppel gezien heb waarvan er meer dan 1 persoon echt happy was. 1 egoist en 2 sukkelaars die ieder een halve boterham moeten delen.Dat het niks voor jou is dat had ik al door. Maar wat vind je van koppels die dat wel doen?
HaiZo ken ik ook een koppel. Laten we zeggen dat ik nog geen enkel polygaam koppel gezien heb waarvan er meer dan 1 persoon echt happy was.

Ik zei meer dan 1 maar tof als het voor u alle 3 wel werkt.
Het werkt voor ons alle vierIk zei meer dan 1 maar tof als het voor u alle 3 wel werkt.

Ik hoop wel dat ge het irl niet als ‘woké’ uitspreektZe zingen in ieder geval: Annie are you woke? Are you woke Annie?

Er is de laatste jaren inderdaad iets zeer vreemds aan de gang. Je hebt een klein elitair clubje dat hun politiek correct waarheid predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreidt (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een barbaar, racist, sexist, etc.Wat ik bemerk: de norm is toch wel belangrijk. Het lijkt alsof er van ons verwacht wordt in een relatie dat we onze partner niets verbieden
Hola. Nu had ik in mijn hoofd dat gij gescheiden en alleenstaand waart, maar misschien verwar ik u met een andere poster.Het werkt voor ons alle vier![]()
Bohja, moet lukken uiteindelijk toch? Als je emotioneel en verstandelijk om dezelfde lijn zit, maar lichamelijk niet tot elkaar bent aangetrokken moet dat toch geen probleem vormen? Of wel lichamelijk aangetrokken, maar dan laat je je gedachten daar niet over ronddwalen. Soms moeilijk, maar met de nodige portie volwassenheid best doenbaar? Anders zou je een andere vrouw nooit leuk mogen vinden. Lijkt me enorm frustrerend.Persoonlijk (voor mezelf) geloof ik niet in vriendschappen tussen mannen en vrouwen. Toch geen diepe vriendschappen, mannen en vrouwen zijn daar fundamenteel te verschillend voor. Een soort van kameradie/gedeelde interesse versta ik nog wel.
Wat is dit nu weer voor een Calimerocomment? Zo kan ik het ook hoor:Er is de laatste jaren inderdaad iets zeer vreemds aan de gang. Je hebt een klein elitair clubje dat hun politiek correct waarheid predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreidt (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een barbaar, racist, sexist, etc.

Dat vind ik maar koude pap, hoor... omdat het niet overeenkomt met wat jij vindt, is het "klein en elitair" zonder dat je een idee hebt over hoe groot die groep is. Precies dezelfde overtrokken conclusie is dat het clubje dat wel wil verbieden net "klein en marginaal" is, maar dat zou ik niet beweren in ieder geval.Er is de laatste jaren inderdaad iets zeer vreemds aan de gang. Je hebt een klein elitair clubje dat hun politiek correct waarheid predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreidt (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een barbaar, racist, sexist, etc.

Sorry, maar:Wat is dit nu weer voor een Calimerocomment? Zo kan ik het ook hoor:
Je hebt de laatste jaren een klein clubje dat hun conversatieve waarheden predikt aan de massa die vaak niet strookt met wat er zich in de realiteit afspeelt. Dat clubje heeft zich zowat overal verspreidt (ook hier in P&A zie je dat). En als je daar tegen ingaat dan kom je op de shitlist en ben je direct een virtue signaler, hypocriet, elitaire snob, woke soldaat, ...
Voor alle duidelijkheid: ik denk zo niet. Ik heb genoeg vertrouwen in de meeste van mijn medemensen dat ik ze niet klakkeloos indeel in een of andere club of kamp, aangezien de meeste verstandige volwassenen veel facetten hebben en die hun meningen en opvattingen over bepaalde zaken over heel het politieke spectrum kunnen liggen.
Mag ik er trouwens op wijzen dat de grootste 'antagonist' in deze thread de elitaire conservatieveling (niks mis mee) is die mensen met een modernere opvatting afschildert als zijnde minderwaardig, lagergeschoold, ...? Ik denk echt niet dat Moonblade in het clubje van de progressieve wereldverbeteraars zit dat jij in gedachten hebt bij het schrijven van deze comment hoor.
'Dat clubje'![]()