Maatkasten

Die kraan staat daar niet voor niks. Je moet niet vragen maar eisen dat die toegankelijk is.
Wat als die voor onderhoud dicht moet of je een gaslek hebt voor de ketel kan je dat zelfs niet sluiten.

Ik heb mijn kast zelf ontworpen en gezegd maak dat nadat je bent komen nameten. Is perfect gedaan zoals ik wil.
Al heb ik aan de meters gekozen voor een volledig open kast (zonder rug, dus enkel deuren).

Als ik het goed begrijp kan je momenteel dus op geen enkele manier je hoofdleiding van de gas dicht draaien? Dat is wel niet zo snugger.

Die spleet is volgens mij veel te smal om deftig een paslat in te plaatsen.

Die kraan staat daar niet voor niks. Je moet niet vragen maar eisen dat die toegankelijk is.
Wat als die voor onderhoud dicht moet of je een gaslek hebt voor de ketel kan je dat zelfs niet sluiten.

Ik heb mijn kast zelf ontworpen en gezegd maak dat nadat je bent komen nameten. Is perfect gedaan zoals ik wil.
Al heb ik aan de meters gekozen voor een volledig open kast (zonder rug, dus enkel deuren).
Nevermind, ik heb blijkbaar 2 kranen, kan dat? 1 gele kraan zit verdoken achter de gasmeter en kan ik wel nog aan als ik wat moeite doe, de andere kraan is een volledig metalen kraan onderaan. Moeten beiden bereikbaar zijn?

Zie foto:

Wij wilden zo weinig mogelijk van de technieken zien, daarom gesloten rug op de meeste plaatsen. Maar ik had wel gevraagd voor een wegneembare rug en dat is daar niet gebeurd. Ik ga toch eens horen of dat niet nog kan gedaan worden.

Die spleet is volgens mij veel te smal om deftig een paslat in te plaatsen.
Ik ga straks eens nameten als ik thuis ben, maar is toch minstens 2cm denk ik.

Nevermind, ik heb blijkbaar 2 kranen, kan dat? 1 gele kraan zit verdoken achter de gasmeter en kan ik wel nog aan als ik wat moeite doe, de andere kraan is een volledig metalen kraan onderaan. Moeten beiden bereikbaar zijn?

Zie foto:

Wij wilden zo weinig mogelijk van de technieken zien, daarom gesloten rug op de meeste plaatsen. Maar ik had wel gevraagd voor een wegneembare rug en dat is daar niet gebeurd. Ik ga toch eens horen of dat niet nog kan gedaan worden.

Ik ga straks eens nameten als ik thuis ben, maar is toch minstens 2cm denk ik.
Bovenste is uw hoofdkraan normaal, moet écht bereikbaar zijn.

Als die ruimte 2cm is kan je mss een 18mm plaat erop laten plakken, de kant verlijmen met kantenband en de overige 2mm rondom afkitten.
Allez ik ben ook geen schrijnwerker hé, ik denk maar mee.

Bovenste is uw hoofdkraan normaal, moet écht bereikbaar zijn.
Oké, dan ben ik al geruster voor het geval er niet eenvoudig nog een wegneembare rug te plaatsen is.
Als die ruimte 2cm is kan je mss een 18mm plaat erop laten plakken, de kant verlijmen met kantenband en de overige 2mm rondom afkitten.
Allez ik ben ook geen schrijnwerker hé, ik denk maar mee.
Merci voor het meedenken, zal zien wat ze voorstellen. Want een rooster daarin zetten is niet mogelijk natuurlijk, dus geen idee of er dan nog voldoende ventilatie zal zijn. Volgens de handleiding van de machine (wel enkel in het Frans, dus misschien mis ik enkele nuances) zou deze geplaatst mogen worden in een keukenkast met bepaalde minimale afmetingen waar onze kast aan voldoet.

De vraag is alleen of dat ook geldt wanneer er een open ruimte is achter de kast waar amper circulatie is. Als daar allemaal vochtige lucht achterkomt, zal daar waarschijnlijk schimmel ontstaan.

Edit: net eens gemeten en de spleet bovenaan is 11-15mm. Dus misschien toch te smal voor een paslat dan. Ik zal er eens over denken of we het wel dicht willen laten maken want schimmel boven de kast wil ik natuurlijk ook niet. Dan heb ik liever stof.

Laatst bewerkt:
nog iemand aanraders voor in Antwerpen? DM line/maatkastenonline/ikea/eggo/camber... nog andere winkels of zelfstandige aan te raden?

nog iemand aanraders voor in Antwerpen? DM line/maatkastenonline/ikea/eggo/camber... nog andere winkels of zelfstandige aan te raden?
In Kontich heb je Martens Hout / ilovemaatkasten.

Daar hebben wij onze dressing besteld en zelf geplaatst. Ik moet wel nog altijd de paslatten op maat zagen en plaatsen 🙈

In Kontich heb je Martens Hout / ilovemaatkasten.

Daar hebben wij onze dressing besteld en zelf geplaatst. Ik moet wel nog altijd de paslatten op maat zagen en plaatsen 🙈
das een klassieker.
Zo moet ik ook nog "wat" plinten plaatsen na het plaatsen van de vloeren :p

das een klassieker.
Zo moet ik ook nog "wat" plinten plaatsen na het plaatsen van de vloeren :p
Ni te luid aub.

Mijn vrouw begon daar vorige week ook weer over.
Kheb me kunnen redden door te zeggen dat als we volgend jaar de deuren vervangen, we best daar op wachten op de plinten mooi te laten aansluiten.

Maw, binnen een jaar of 6 liggen ze nog in de verpakking

Hier lagen de plinten keurig verstopt achter de zetel en die zijn helaas tevoorschijn gekomen toen de nieuwe zetel geleverd werd.

Had eens prijs gevraagd voor een berging kast en een keukenkast met werkblad voor het wasmachine en droogkast weg te werken. Kwam op 5500 euro bij lokale firma. Ben aan het denken om iets met Ikea metod kasten te maken nu omdat het toch maar in de wasplaats is. Denk dat ik dan toch voor een kleine 2.000 moet gesteld zijn voor:

1. 3,4m lage onderkasten met werkblad en uitsparing voor wasmachine en droogkast
2. 1,5m hoge kasten en wat schappen en lades. Hiervoor ga ik 2 kasten van 60 en 240 hoog nemen en dan 3 onderkasten van 30 breed en 80 hoog en op elkaar zetten. Deze komt aan 1 kant tegen de muur. De andere kant werk ik dan af met een niet Ikea meubelpaneel van 260x70 want ik wil de kast een beetje dieper dan 60 hebben zodat mijn wasmanden er in passen. Op die plekken haal ik dan de achterwand weg. Ikea heeft enkel platen van 62 op 240 dus je kan dat nooit mooi strak afwerken van vloer tot plafond.

Laatst bewerkt:
Of je tekent het uit, en gaat naar je lokale houthandel om het zaagwerk te doen en zet een en ander zelf in elkaar 🤪

Had eens prijs gevraagd voor een berging kast en een keukenkast met werkblad voor het wasmachine en droogkast weg te werken. Kwam op 5500 euro bij lokale firma. Ben aan het denken om iets met Ikea metod kasten te maken nu omdat het toch maar in de wasplaats is. Denk dat ik dan toch voor een kleine 2.000 moet gesteld zijn voor:

1. 3,4m lage onderkasten met werkblad en uitsparing voor wasmachine en droogkast
2. 1,5m hoge kasten en wat schappen en lades. Hiervoor ga ik 2 kasten van 60 en 240 hoog nemen en dan 3 onderkasten van 30 breed en 80 hoog en op elkaar zetten. Deze komt aan 1 kant tegen de muur. De andere kant werk ik dan af met een niet Ikea meubelpaneel van 260x70 want ik wil de kast een beetje dieper dan 60 hebben zodat mijn wasmanden er in passen. Op die plekken haal ik dan de achterwand weg. Ikea heeft enkel platen van 62 op 240 dus je kan dat nooit mooi strak afwerken van vloer tot plafond.
Mijn schoonzus heeft hier haar maatkast besteld. Zeer tevreden van en ziet er echt goed uit. Kun je ook eens simuleren voor de prijs.

Laatst bewerkt:

Heb je een link naar een onderkast van de metod-serie waar bv een wasmachine of droogkast zouy passen, want die vind ik niet zo snel.

Ik ben zelf ook aan het kijken om de wasruimte op te frissen, en kwam bijvoorbeeld bij de goedkoopste ikea keuken serie uit die dit element heeft: https://www.ikea.com/be/nl/p/knoxhult-onderkast-met-deur-en-uitsparing-wit-60604078/

Terug
Bovenaan