Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt, dat had ik misschien niet duidelijk gemaakt.Voor alle duidelijkheid: als er een bod is dat aanvaard is, is de koop in principe gesloten. Je hebt wel enkele verplichte documenten die afgegeven moeten zijn, maar de koop is bij het aanvaarden van het bod/bij de compromis, niet bij het verlijden van de akte. De akte is de eigendomsoverdracht, niet de verkoop.
Hier mensen onlangs lening afgesloten en die de rentevoet willen delen?
Momenteel ronde aan het doen. Simulaties geven toch al snel 3,5% of meer aan.
. Dan is die lening volledig gratis geweestNet omgekeerd toch? Hoe korter de leenperiode, hoe lager de rente?Ook op spaargids zitten de rentevoeten die andere mensen gedeeld hebben voor 20 jaar vast in die grootte-orde. 25 jaar lijkt nog wat lager te liggen, wat je ook zou verwachten maar tegenwoordig ook geen garantie meer is.
Gratis? Je vergeet even dat je 200k op de bank moet laten staan aan 1,5% rente voor 25j.Je zal maar even 200k geleend hebben aan pakweg 1,5% en nu nog 200k aan de kant hebben liggen/geerfd op een spaarrekening aan minimaal 1,5% intrest. Dan is die lening volledig gratis geweest

Net omgekeerd toch? Hoe korter de leenperiode, hoe lager de rente?
Wij kregen alleszins een lagere rente voorgesteld voor 20j te lenen ipv 25j.
De rentecurve is even invers geweest waardoor de rente op 25 jaar lager was dan op 20 jaar.Net omgekeerd toch? Hoe korter de leenperiode, hoe lager de rente?
Wij kregen alleszins een lagere rente voorgesteld voor 20j te lenen ipv 25j.
Mijn spaarrekening geeft momenteel 1,25% rente, ik moet het er 1 jaar (getrouwheidspremie) laten opstaan maar zeker geen 25 jaar.Gratis? Je vergeet even dat je 200k op de bank moet laten staan aan 1,5% rente voor 25j.![]()
Het gaat over de rente van een volledige lening te compenseren. Op 1 jaar heb je dat niet gedaan.Mijn spaarrekening geeft momenteel 1,25% rente, ik moet het er 1 jaar (getrouwheidspremie) laten opstaan maar zeker geen 25 jaar.
Ahja ok, ik dacht dat je het had over het moeten laten staanHet gaat over de rente van een volledige lening te compenseren. Op 1 jaar heb je dat niet gedaan.

. Interesse in woning met 415k vraagprijs en zeer degelijke eigen inleg, maar die maandelijkse aflossing zien wij niet zittenOp welk maandelijks inkomen, als je dat wil delen?Rentes staan aan meer dan 3,5% nu, vanmorgen bankenronde gedaan. In de hypotheekwinkel kreeg ik mee dat een maandelijkse aflossing van 1750 euro wel haalbaar zou zijn. Interesse in woning met 415k vraagprijs en zeer degelijke eigen inleg, maar die maandelijkse aflossing zien wij niet zitten
Inderdaad. Wij verdienen 6000€ samen zonder extra's te tellen zoals auto en MC. Daar begint de bank gewoon met hoeveel wil je en niet hoeveel kan je.Op welk maandelijks inkomen, als je dat wil delen?
Ik merk dat men daar eigenlijk best soepel in is en mensen inderdaad vrij hoog laten gaan als ze dat willen.
Goh wij zitten aan 2150€/maand en dachten ook eerst "Ok, dit is mss toch waanzin".. en dan kwam er in januari de indexering van de lonen en plots lijkt die 2150€/maand geen waanzin meer. Nog steeds veel voor de duidelijkheid. Gewoon geen waanzin meer. En we zitten dan nog maar 1jr na het afsluiten van de lening. Toekomstige indexeringen gaan de verhouding lening-loon alleen maar doen zakken. Wij bekijken het dus in dat perspectief.Rentes staan aan meer dan 3,5% nu, vanmorgen bankenronde gedaan. In de hypotheekwinkel kreeg ik mee dat een maandelijkse aflossing van 1750 euro wel haalbaar zou zijn. Interesse in woning met 415k vraagprijs en zeer degelijke eigen inleg, maar die maandelijkse aflossing zien wij niet zitten
Hier in de buurt is er ene die zijn nieuwbouwwoning meteen weer te koop zet en hij probeerde er eerst 425K excl. BTW voor te krijgen. Ronduit geschift gezien de opp., afwerking, tuin, etc. Hij wou er niet alleen de originele bouwprijs voor, maar vroeg er dan nog eens 20% extra bonvenop. Effectief extra BTW op den BTW die hij betaalde maar er ook uit wou halen (ookal krijgt hij die terug gezien hij binnen de 2 jaar verkoopt!). Ondertussen gedaald naar 389K. Wat nog altijd te veel is imo want het moet verkocht worden als nieuwbouw dus daar komt nog 21% bij.Mijn vriendin en ik hebben vrijdag ons eerste verkennende gesprek met een bank alvorens aan onze zoektocht voor huizen te beginnen. Ik vraag me ook af hoeveel 'druk' er achter zit om te zoeken naar huizen en hoe snel de rentes nog gaan stijgen. Want het is precies wel de moment... Of denken jullie dat de huizen misschien wat gaan zakken in prijs? Niemand heeft een glazen bol natuurlijk..
Mijn vriendin en ik hebben vrijdag ons eerste verkennende gesprek met een bank alvorens aan onze zoektocht voor huizen te beginnen. Ik vraag me ook af hoeveel 'druk' er achter zit om te zoeken naar huizen en hoe snel de rentes nog gaan stijgen. Want het is precies wel de moment... Of denken jullie dat de huizen misschien wat gaan zakken in prijs? Niemand heeft een glazen bol natuurlijk..