Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 45 4,8%
  • €500-€600

Stemmen: 46 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 57 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 70 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,7%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,9%
  • €1100-€1200

Stemmen: 76 8,2%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,2%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,4%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,3%
  • €1500-€1600

Stemmen: 43 4,6%
  • €1600-€1700

Stemmen: 21 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 114 12,3%

• Totaal aantal stemmers
    928
Uiteindelijk op 2.62% geïndigd bij de eigen bank die KBC hebben gematched.
Mijn broer kreeg wel 2.48% op KBC vanwege hoger inkomen partner, als dit nogal asymmetrisch is daar houden ze niet van.

Wij hebben eerst het geld van de bank gebruikt voor we ons eigen geld begonnen uit te geven.
Tgaat voorlopig nog, amar is gewoon zuur dat zo'n zaken ni via de lening kunnen.
Bij ons is 't ook van datte, ergste van al is dat wij dan met losse aannemers werken en dat ik al de 3de weigering op mijn dak heb over een kostenpostje op een detail factuur waar ze lastig over zijn.

De volgende keer zeg ik tegen sommige aannemers van; gelieve geen detail factuur meer te sturen maar gewoon: "werken fase 1". Passeert vele beter. Krijgde van die discussies van "wij zien hier werftoilet staan, voor de werftoilet moogde gij ni lenen hee meneer". Of men ingebouwde led spots; hadden ze op de factuur gezet als "verlichting en armaturen". "Daar kunt u ook niet voor lenen hé meneer, armaturen kunnen los en meegenomen worden":wallbash: Meest frustrerend aan die papiermolen feitelijk. Achteraf kunt ge met dat schijthuizeke wel lachen en dat zijn niet de grootste bedragen, maar dat is wel een verplichting om die te plaatsen.
Ergste van al is, had ik sleutel op de deur gebouwd was het all inclu, stuk of x schijven en betaalt maar bank.

Laatst bewerkt:
Bij ons is 't ook van datte, ergste van al is dat wij dan met losse aannemers werken en dat ik al de 3de weigering op mijn dak heb over een kostenpostje op een detail factuur waar ze lastig over zijn.

De volgende keer zeg ik tegen sommige aannemers van; gelieve geen detail factuur meer te sturen maar gewoon: "werken fase 1". Passeert vele beter. Krijgde van die discussies van "wij zien hier werftoilet staan, voor de werftoilet moogde gij ni lenen hee meneer". Of men ingebouwde led spots; hadden ze op de factuur gezet als "verlichting en armaturen". "Daar kunt u ook niet voor lenen hé meneer, armaturen kunnen los en meegenomen worden":wallbash: Meest frustrerend aan die papiermolen feitelijk. Achteraf kunt ge met dat schijthuizeke wel lachen en dat zijn niet de grootste bedragen, maar dat is wel een verplichting om die te plaatsen.
Ergste van al is, had ik sleutel op de deur gebouwd was het all inclu, stuk of x schijven en betaalt maar bank.
Ja klopt!
De architect zou het nu ook op inspelen. Alle studies gebeuren via hem/zijn contactpersonen. De volgende keren zou hij op de factuur doen uitschijnen dat het zijn werkuren zijn. Bij de aanvraag van onze lening hadden we openlijk gezegd "Onze architect kost X euro"..en dat was de prijs inclusief de studies die hij deed. We wisten niet dat er achteraf een onderscheid in zou gemaak
En eigenlijk is het ergste dat ze na 6 maand een vergoeding vragen voor het niet opgenomen gedeelte..ja, laat het ons dan opnemen hé paljassen :p

Ik heb facturen van mijn aannemer gehad waarop "werken deel 1, werken deel 2" enzo stonden. Voor de bank moest ik uiteraard een detail bezorgen hoe men aan dat bedrag kwam/over welke werken het gaat.

Is ook logisch want anders foefelt iedereen.

Ze zijn precies dan wel een stuk strenger geworden.
Een paar jaar terug kon ik zelfs gereedschap inbrengen in de lening, boren, slijpschijven. Ik denk dat ik zelfs een boormachine heb binnen gebracht.
Als je iets wou huren kon ik ook inbrengen. Zo heb ik een diamandboormachine en diamandboor aangegeven.

Architect en studies, verlichting, tuin, ...... allemaal geen probleem.

Nu heb ik al die zaken nog niet geprobeerd. Ik heb deze week mijn verlichting besteld, zal dat eens proberen terug te krijgen van de lening.

Zal wel van bank tot bank afhangen. Hier nog geen problemen ondervonden; zelfs lichtstudie werd aanvaard. Bankmedewerker had me ook gewaarschuwd dat de status "betaald" niet op de factuur mag staan. Onlangs toch zo'n factuur van een webshop doorgestuurd en dat is eveneens gelukt.

We leggen ons dak zelf en alles van aa koop materialen is geen probleem, zelfs niet via webshop.
Maar er mag niets van gereedschap opstaan, geen handzaag, borstel,.. moet er allemaal uit.

Factuur van aannemer met melding factuur 1/5 was zelfs voldoende .

Architect betalen we sowieso van eigen inbreng.

Kbc trouwens.

Bij haar was het meermaals weigeren van iets te betalen dat wel degelijk binnen de polis viel.
Ben zelf geen fan van KBC maar hier moet ik toch eens om gniffelen hoor...

Waarom zou de KBC agent "weigeren" van iets te betalen als het gedekt is in de polis? En dan nog meermaals?

Net even nagekeken uit interesse.
Twee jaar geleden bij bnp, eerste aanvraag was gewoon factuur van de aannemer: afrekening staat der werken nr4
Ramen ook gewoon: voorschotfactuur leveren plaatsen alu schrijnwerk
Enige lastige dat ik daar vond is dat ze niet toelieten van parket of zonnepanelen in te geven omdat het vrijgeven van het kapitaal niet overeenkwam met de voortgang van de werken. Dus ik moest wachten tot mijn keuken geplaatst werd want technieken/sanitair heb ik allemaal zelf gedaan.

Waarom zou de KBC agent "weigeren" van iets te betalen als het gedekt is in de polis? En dan nog meermaals?
Een reden dat je geen fan bent van KBC? Buiten het feit dat ze immens duur zijn natuurlijk (heb zelf ook alles bij KBC)

Een reden dat je geen fan bent van KBC? Buiten het feit dat ze immens duur zijn natuurlijk (heb zelf ook alles bij KBC)
Zit zelf in de verzekeringen en wil zeker niet denigrerend doen naar KBC maar krijg toch vaak het gevoel dat ze er "niet veel van kennen"... Heb ook een stage gedaan bij een KBC bank en daar was 1 persoon die verantwoordelijk was voor de verzekeringen, naar mijn ervaring (ik kan bij 10-15 collega's terecht als ik iets niet weet) werkt het averechts als je zelf je plan moet trekken. Er zijn andere KBC kantoren die een team hebben van verschillende verzekeringsmedewerkers, da's dan weer iets anders.

En dat van "ze kennen er niet veel van" heb ik ook al bij andere kantoren gehad, zeker dus niets persoonlijks naar KBC toe.

Zit zelf in de verzekeringen en wil zeker niet denigrerend doen naar KBC maar krijg toch vaak het gevoel dat ze er "niet veel van kennen"... Heb ook een stage gedaan bij een KBC bank en daar was 1 persoon die verantwoordelijk was voor de verzekeringen, naar mijn ervaring (ik kan bij 10-15 collega's terecht als ik iets niet weet) werkt het averechts als je zelf je plan moet trekken. Er zijn andere KBC kantoren die een team hebben van verschillende verzekeringsmedewerkers, da's dan weer iets anders.

En dat van "ze kennen er niet veel van" heb ik ook al bij andere kantoren gehad, zeker dus niets persoonlijks naar KBC toe.
Ik zit nu zelf met een probleem voor mijn SSV.
Aktes in Juni ondertekend. Ik betaal een maandelijkse SSV. Deze had er al 3 van de rekening moeten gaan...verschillende keren gemaild naar de verzekeraar dat het nog nooit automatisch van afgegaan is.. "Ok, ik geef het door. Deze week wordt het bedrag van de rekening gehaald."
Een week verder nog niets...weer gemaild..zelfde antwoord...weer ging het niet van de rekening. En zo duurde het spelletje 1,5 maanden voor het eerste bedrag werd geind. Deze maand had het ook van de rekening moeten gaan..en weer is het niet gebeurd.
Tot welk punt is het mijn verantwoordelijkheid om het te blijven aanhalen? De verzekeraar blijft mij maar sussen met "Is voor u niet erg, gij zijt sowieso verzekerd".. Maar nu is het moment aangebroken dat ik denk "Ja seg, als gelle mn geld ni moet..ook goed eh. Niet mijn probleem meer".
Ligt de verantwoordelijkheid bij mij om er steeds achter te zitten?

Ik zit nu zelf met een probleem voor mijn SSV.
Aktes in Juni ondertekend. Ik betaal een maandelijkse SSV. Deze had er al 3 van de rekening moeten gaan...verschillende keren gemaild naar de verzekeraar dat het nog nooit automatisch van afgegaan is.. "Ok, ik geef het door. Deze week wordt het bedrag van de rekening gehaald."
Een week verder nog niets...weer gemaild..zelfde antwoord...weer ging het niet van de rekening. En zo duurde het spelletje 1,5 maanden voor het eerste bedrag werd geind. Deze maand had het ook van de rekening moeten gaan..en weer is het niet gebeurd.
Tot welk punt is het mijn verantwoordelijkheid om het te blijven aanhalen? De verzekeraar blijft mij maar sussen met "Is voor u niet erg, gij zijt sowieso verzekerd".. Maar nu is het moment aangebroken dat ik denk "Ja seg, als gelle mn geld ni moet..ook goed eh. Niet mijn probleem meer".
Ligt de verantwoordelijkheid bij mij om er steeds achter te zitten?
Nope, ge hebt het aangekaart, lijkt me dan prima in orde. Natuurlijk wel dat geld "bewaren" gezien ze vroeg of laat wel zullen overgaan tot inning en dan ineens al die maanden eraf gaan natuurlijk :-)

Nope, ge hebt het aangekaart, lijkt me dan prima in orde. Natuurlijk wel dat geld "bewaren" gezien ze vroeg of laat wel zullen overgaan tot inning en dan ineens al die maanden eraf gaan natuurlijk :)
Ze kunnen niet plots zeggen "Doei, lening/speciale voorwaarden van de lening worden nietig verklaard"?

Ze kunnen niet plots zeggen "Doei, lening/speciale voorwaarden van de lening worden nietig verklaard"?
Goh, van uwe kant heb je al het mogelijke gedaan om die SSV te laten betalen, van hun kant hebben ze niet echt de mogelijkheid om uw lening te ontbinden/vernietigen/wijzigen puur omdat ze zelf de SSV niet innen...

Zou gemakkelijk zijn, dat ge een contract kunt ontbinden omdat ge zelf geen factuur stuurt :scream:

Iets valt onder de polis afhankelijk van de manier waarop het gebeurd is. Ze beweren dat dat het niet kon gebeurd zijn zoals we zeiden...

Iets valt onder de polis afhankelijk van de manier waarop het gebeurd is. Ze beweren dat dat het niet kon gebeurd zijn zoals we zeiden...
Heb je ook een meer gedetailleerde case? (mag gerust per PB)

Geen goeie rechtsbijstandsverzekering om hier tegenin te gaan?

Terug
Bovenaan