Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog zoiets mega onduidelijk imo. Wij hebben een schuldsaldo verzekering afgesloten bij onze eerste aankoop (23/25) en zullen die nu moeten herbekijken voor deze aankoop (30/32). Maar ook niemand die ons deftig kan uitleggen wat er met de vorige verzekering wordt gedaan.Hou gewoon ook rekening met de extra kost die er kan zijn bij een schuldsaldoverzekering (hoe ouder je bent als je die moet nieuw afsluiten, hoe duurder en vanaf een bepaalde leeftijd is dat écht veel duurder per extra jaar).
www.aginsurance.be
Het is echt triestig, die mensen in kantoren weten van toeten nog blazen. Die geven u gewoon wat uit hun systeem komt.Nog zoiets mega onduidelijk imo. Wij hebben een schuldsaldo verzekering afgesloten bij onze eerste aankoop (23/25) en zullen die nu moeten herbekijken voor deze aankoop (30/32). Maar ook niemand die ons deftig kan uitleggen wat er met de vorige verzekering wordt gedaan.
Zo vaar je toch echt blind vind ik op sommige stukken.
Merci voor de headsup.
Wij hebben ons oorspronkelijk ssv in 1x betaald en ook ingebracht. We wisten het risico op het betalen bij vroegtijdig overlijden. Onze korf voor dat jaar was nog leeg omdat we op 21 december gestart zijn met de lening toen.Het is echt triestig, die mensen in kantoren weten van toeten nog blazen. Die geven u gewoon wat uit hun systeem komt.
Ik heb bij mijn herfinanciering bij 2 verschillende banken het aan de bankbediende moeten uitleggen…
Voor je schuldsaldo hangt het er vanaf hoe je uw eerste hebt gedaan. Heb je die in 1x betaald of jaarlijks?
Heb hetzelfde voorgehad, maar dat is dus spijtig genoeg de slechts mogelijke optie.Wij hebben ons oorspronkelijk ssv in 1x betaald en ook ingebracht. We wisten het risico op het betalen bij vroegtijdig overlijden. Onze korf voor dat jaar was nog leeg omdat we op 21 december gestart zijn met de lening toen.
Oei.Heb hetzelfde voorgehad, maar dat is dus spijtig genoeg de slechts mogelijke optie.
Wat ik gedaan heb: Schuldsaldo laten afkopen. Dan krijg je daar nog een peulschil van terug en trekken ze uw belastingsvoordeel er vanaf. De nieuwe dan gewoon jaarlijks opgestart. Veel verlies op de originele schuldsaldo maar werd opgevangen door de winst door de herfinanciering.
Andere opties zijn de nieuwe bank die de oude schuldsaldo overneemt maar dat doen ze niet allemaal of de schuldsaldo laten overzetten naar een overlijdensverzekering (doen ze ook niet allemaal).
Als je bij dezelfde bank blijft dan behoud je uw schuldsaldo gewoon, maar moet je waarschijnlijk wel nog een extra nemen voor het extra te verzekeren bedrag.Oei.
Maakt het verschil uit dat we bij dezelfde bank blijven?
Kan er iemand kort uitleggen wat het verschil is tussen een gewone hypotheek en op mandaat?

normaal niet. Is een eenvoudige manier voor een bank om je kosten te doen dalen en veel nadeel hebben ze daar niet bij..
Aangezien de bank hier zelf met op de proppen komt ben ik hoogstwss 'gesjost' op een manier die ik zelf nog niet weet![]()
Idem hier. Met 2 geleend en 1x 100% SSV genomen. 1x 100% was wel het minimum.Zijn er ook mensen waarbij het afsluiten van een ssv niet verplicht was?
Bij het openen van mijn krediet(en) was dit geen voorwaarde.

. was toen als thuiswonende wel interessant, omdat ik dit als een 2e soort van pensioensparen kon aftrekken van belastingen, had anders niets om in te brengen...Dat hebben jullie goed geregeld amai! Wist niet dat ze nog zo een lage rentevoeten gaven.Na 2 maand krampachtig vasthouden aan uitzonderlijke tarieven eindelijk onderstaande constructie getekend voor onze nieuwbouw (Q79):
gezamenlijk netto inkomen: € 6600
Lening 1:
Duurtijd lening: 124.000 op 15 jaar
Vaste/Variabele lening: 0,51% vast
maandelijks aflossing (bedrag): € 715
Leeftijd einde aflossing: 47 en 43
Extra info: herziening met behoud woonbonus, was oorspronkelijk 155.000 op 20 jaar @ 1,95% vast; maar nu als koppel en vroeger als alleenstaande
Lening 2:
Duurtijd lening: 236.000 op 20 jaar
Vaste/Variabele lening: 0,67% vast
maandelijks aflossing (bedrag): € 1051
Leeftijd einde aflossing: 52 en 48
Lening 3 (overbrugging):
Duurtijd lening: 234.000 op 1 jaar
Vaste/Variabele lening: 0,69% vast
maandelijks aflossing (bedrag): € 133
Extra info: aflossing betreft enkel interesten wegens overbrugging tot wanneer vorig pand verkocht is
Als ge het op uw 65e afhaalt gaan er ook kosten (lees: belasting) af hoor. Fiscaal voordeel gehad is taxen betalen dus tenzij de intrest zo hoog is en het risico zo laag kan je die evengoed nu laten uitbetalen. Nie ?Ik ben vooral bang dat mijn "extra SSV" nooit zal uitbetaald worden aan me...
Als jong manneke ooit "HOME INVEST" gestart bij fortis toen nog; met de belofte dat deze als SSV kon dienen bij afsluiten lening, bij eender welke bank.... was toen als thuiswonende wel interessant, omdat ik dit als een 2e soort van pensioensparen kon aftrekken van belastingen, had anders niets om in te brengen...
Uiteraard jaren later toen ik effectief ging lenen voor woning, wou geen enkele bank die aanvaarden.
Met als gevolg, bij mijn uiteindelijke leen bank een SSV moeten nemen, en dat bedrag bij de fortis (toch een 7000 euro ) staat nu geblokkeerd (ok ik kan het wel afhalen mits een pak kosten) tot mijn 65e....
Aangezien de fortis al is overgenomen geweest, en wellicht tegen dan nog wel paar keer zal worden overgenomen, ik misschien niet eens meer in België zal wonen tegen dan (in die polis indertijd staat nog mijn ouderlijk huis, mijn oude bankrekening die niet meer in gebruik is....)
Dus nu vraag ik mij af: Het zal een hoop werk zijn zeker op mijn 65e om nog aan die centen te geraken.
Want van hen uit, zal er wellicht nooit geen bericht of brief komen. Ik ben zelfs geen klant meer bij de BNP
Yep. Hebben wij ook gedaan.Als ge het op uw 65e afhaalt gaan er ook kosten (lees: belasting) af hoor. Fiscaal voordeel gehad is taxen betalen dus tenzij de intrest zo hoog is en het risico zo laag kan je die evengoed nu laten uitbetalen. Nie ?