Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 45 4,8%
  • €500-€600

Stemmen: 46 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 57 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 70 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,7%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,9%
  • €1100-€1200

Stemmen: 76 8,2%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,2%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,4%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,3%
  • €1500-€1600

Stemmen: 43 4,6%
  • €1600-€1700

Stemmen: 21 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 114 12,3%

• Totaal aantal stemmers
    928
Zo belast je mensen uit hun huis waar ze al heel hun leven in wonen. Anderzijds neem je ook hun pensioenspaarpot af (want verkoopwaarde zal dalen omdat de belastingen stijgen, toch als je een impact wil maken). Lijkt me niet wenselijk dat een overheid zo een woonshift organiseert eerlijk gezegd...

Als ze raken aan de OV zou het al veel doen om die eens deftig te harmoniseren en dat er geen verbouwde hoeve van 1000m³+ een KI heeft van 300 terwijl een nieuwbouw ernaast van ochot 150m² vasthangt aan 1500.
Als je tegen 2050 elke woning even energiezuinig wilt hebben als een nieuwbouw van nu ga je toch niet anders kunnen?
Tenzij je iedereen geld gaat geven maar dat is er niet (en zou ook discriminatie zijn tov mensen die wel zelf moeite hebben gedaan)

Zo belast je mensen uit hun huis waar ze al heel hun leven in wonen. Anderzijds neem je ook hun pensioenspaarpot af (want verkoopwaarde zal dalen omdat de belastingen stijgen, toch als je een impact wil maken). Lijkt me niet wenselijk dat een overheid zo een woonshift organiseert eerlijk gezegd...

Als ze raken aan de OV zou het al veel doen om die eens deftig te harmoniseren en dat er geen verbouwde hoeve van 1000m³+ een KI heeft van 300 terwijl een nieuwbouw ernaast van ochot 150m² vasthangt aan 1500.
Ik denk dat we niet zo heel veel andere keuzes gaan hebben.

Maar zoiets (in welke vorm dan ook) staat nooit alleen natuurlijk, een KI hervorming/herschatting kan daar perfect inpassen.
En natuurlijk kan ook de overheid het goede voorbeeld geven door alle verouderde overheidsgebouwen en scholen grondig aan te pakken..

Bij BNP geweest voor een lening: 300k eigen middelen, 450k lenen... 1,49% vast op 25jr. Ze konden zelfs niet lager dan KBC (1,25% vast). KBC liet ons ook weten dat de leningen vanaf volgende week naar 1,42% vast zouden stijgen als we tegen dan ni beslist hebben.

E3T6NH8.jpg

20 jaar rentevast Q: 80-100 woops.

Bij BNP geweest voor een lening: 300k eigen middelen, 450k lenen... 1,49% vast op 25jr. Ze konden zelfs niet lager dan KBC (1,25% vast). KBC liet ons ook weten dat de leningen vanaf volgende week naar 1,42% vast zouden stijgen als we tegen dan ni beslist hebben.
En dan nog twee kredietnemers?

Als alleenstaande komt er dan nog wat bij.

Loopt hard op.

En dan nog twee kredietnemers?

Als alleenstaande komt er dan nog wat bij.

Loopt hard op.
Klopt, 2 kredietnemers. Gezamenlijk inkomen tegen de 5000€ netto. Ik heb oprecht compassie met mensen die een lager/meer gemiddeld inkomen hebben of zelfs alleenstaanden.
Bij BNP liet de verkoper zelfs zijn scherm zien en toonde hij dat als hij 1,25% zou geven, ze verlies zouden draaien op onze lening.
Zit zelf in de bouwsector en zie de toekomst voor de gemiddelde mens echt somber in. Zeker als het over nieuwbouw gaat. De prijzen blijven steeds stijgen en de leningen ook. In onze gemeente is de huizenprijs +35% gestegen op 4jr tijd..echt insane ook.

3 mnd geleden 115% aan 1.12 op 25y.

Lijkt me dat ze een "verlies knopje" hebben. Tenzij we echt geloven dat ze plots verlies draaien... ecb geeft nog altijd gratis geld en soaar rente 0.

@cege : uw dossier was wellicht nog een tikje sterker dan de sterkere dossiers hier op ‘t forum.
En 3 maanden geleden was het nog een ander plaatje.

Een lening van 20y wordt niet plots "niet rendabel" op 3mnd. Zijn gewoon trucen van de foor.

Tijdens mijn toch kreeg ik ook dergelijke schermen te zien. En als je een voorstel van een andere bank hebt, dan is plots niet meer "niet rendabel " :cool:

Een lening van 20y wordt niet plots "niet rendabel" op 3mnd. Zijn gewoon trucen van de foor.

Tijdens mijn toch kreeg ik ook dergelijke schermen te zien. En als je een voorstel van een andere bank hebt, dan is plots niet meer "niet rendabel " :cool:

"Niet rendabel"... Het is niet dat ze er verlies op zullen maken en het is beter dan dat ze het bij de ECB moeten parkeren en ervoor moeten betalen, maar banken hebben wel een verplichting om een bepaalde minimumwinst per klant na te streven. Banken die in de bankencrisis met overheidssteun gered moesten worden, hebben voor zover ik me herinner een hoger winsttarget opgelegd dan andere.

Hangt ook gewoon af van het moment dat je bij een bank aanklopt. Heeft de bankdirecteur me zelf gezegd.. de ene maand krijgen ze de instructie om voor x bedrag leningen uit te schrijven, de ander maand is dat een pak minder. Ze kunnen dus van maand tot maand verschillen qua competitiviteit in hun voorstellen.

Hypotheekrente schiet fors omhoog

De stijgende rente moet vroeg of laat toch een impact hebben op de woningprijzen - maar blijkbaar niet, blijft gewoon stijgen, het lijkt alsof er geen limieten zijn aan de inkomsten of opgebouwde reserves (al dan niet van de vorige generaties)

De stijgende rente moet vroeg of laat toch een impact hebben op de woningprijzen - maar blijkbaar niet, blijft gewoon stijgen, het lijkt alsof er geen limieten zijn aan de inkomsten of opgebouwde reserves (al dan niet van de vorige generaties)
De rentes zijn nog maar net gestegen, hoe weet jij nu al wat de invloed is op dit moment?

Daarnaast zijn ze nog steeds laag in historische termen. De rente zit nu aan het tarief van 2019/pre-corona.

Bovendien niet vergeten dat de registratierechten voor de eerste woning pas gedaald zijn.

Laatst bewerkt:
De prijzen gaan niet dalen wanneer een nieuwbouw zetten net 20% duurder is geworden.
Die trekt de waarde van bestaande woningen gewoon mee omhoog.

Stijgende rente gaat daar weinig aan veranderen op korte termijn.

De prijzen gaan niet dalen wanneer een nieuwbouw zetten net 20% duurder is geworden.
Die trekt de waarde van bestaande woningen gewoon mee omhoog.

Stijgende rente gaat daar weinig aan veranderen op korte termijn.
Terwijl ze eigenlijk zouden moeten zakken omdat het renoveren meer kost ...

Terug
Bovenaan