Lange tenen, we kennen cege zijn schrijfstijl toch, met een kwinkslag geschreven. Ik moet de ervaring toch ook beamen.
Bij onze ronde ook medewerkers van allerlei slag gehad.
- De een raakte niet verder dan "computer says no/yes", als je zelf iets van optimalisaties voorstelde dan was het antwoord "de meeste mensen nemen een lening vast 20j dit is ons voorstel".
- Dan eens een filiaalhoofd gehad die uit eigen initiatief allerlei zaken voorstelde waaronder ook zaken waar we zelf nog niet aan gedacht hadden en ook geen spelletjes speelde - gaf ons direct zijn beste voorstel.
- Dan nog een hautaine recht van de schoolbanken verkoopster in mantelpak bij KBC "wij geven geen lening aan nieuwe klanten tenzij ze ook pensioensparen, autoverzekering, blabla bij ons nemen, wij verwachten dat jullie full option klanten worden", was vooral de manier waarop, waarschijnlijk omdat we daar als mid twintigers, was hittegolf, in tshirt en short gekomen waren.
Nu 10j later, filiaalhoofd had paar jaar geleden ons een mail gestuurd dat iemand anders zijn taken overnam met contactgegevens etc. (dat alleen al, tegenwoordig kom je dergelijke grondige communicatie nog maar zelden tegen), waarschijnlijk gepromoveerd. Bij de bank waar we onze lening hebben, helaas ook een "computer says yes/no" type geworden, enorm stroeve communicatie, gedemotiveerd tot en met. Nog wat extra simulatie gevraagd, die met een diepe zucht ingegeven werden, "mag ik daar een printout van", nog eens zuchten. Dat is het probleem zeker? De goei worden weggepromoveerd.
Dan voor een grote overschrijving langs kantoor met de baby. Wat slechte timing want baby had honger, krijsen tot en met. Weer zo een mantelpak type die na de overschrijving met krijsende baby begon over hoe veel we betaalden voor onze telecom, zie je al van ver aankomen, dan kan je toch ook niet anders dan concluderen dat wat mensenkennis ontbreekt en dat ik daar geen Proximus bundel ga aangaan terwijl ik daar zo snel mogelijk weg wil om mijn kleine eten te geven.