Vega
Well-known member
Mja, nogmaals, oppassen met alle hospitalisatieverzekeringen gelijk te scharen. Ben even die Hospi Next gaan opzoeken, eerste wat ik al tegenkom waar ik me niet kan achter zetten is dat die hospitalisatieverzekering maximum 3x het RIZIV betaalt... Zorg dan maar dat je nooit in Brussel moet opgenomen worden of je hangt eraan (durven ze tot 8x of meer het RIZIV te vragen). De Medi-Next die dan wel een pak duurder is inderdaad heeft hier geen beperking op.Heb de voorstellen van Ethias indertijd ook teruggevonden:
589€/jaar for life, als ik individueel zou verderzetten @ 37 jaar (verminderd naar 27 jaar owv wachtpolis).
Of 237€/jaar volgens hun nieuwe polissen (geen wachtpolis op toepasbaar). Er was ook nog een duurder mogelijk, op bepaalde vlakken meer in lijn met de collectieve qua dekking, maar het voornaamste verschil was eenpersoons- vs tweepersoonskamer. Kon die meerprijs daarvoor moeilijk verantwoord krijgen.
Om 589€/jaar in de 2e polis te bereiken, zou ik eerst 65 moeten worden...
Ik wil nu niet doemdenken maar in het geval gans België de gewoonte begint over te nemen van af te wijken van de RIZIV-tarieven (en waarom zouden ze dat niet doen op termijn), dan zitten de mensen met een Hospi Next in de shit.
Ben niet verder geraakt dan de eerste bladzijde qua vergelijking maar dat vind ik toch al een behoorlijk gewichtig verschil, naast kamerkeuze (wat inderdaad minder belangrijk is of je nu alleen ligt of met een persoon erbij in mijn ogen).