miserableguy
Banned
Ik snap jouw gedachtengang ook en denk zowat hetzelfde. Ik maak er ook geen geheim van dat ik wel wat geld aan de kant schuif. Ik ga echter uit van benodigd geld om een maand door te komen en niet zozeer de inkomsten. Dat verschil is namelijk een factor 2, voor mij persoonlijk bijna een factor 3, ik spaar op jaarbasis een stuk meer dan dat ik uitgeef.
Verder woon ik vandaag al in een nieuwbouw (ale, van mid 2020) met 5 ruime slaapkamers, 2 badkamers, leefruimte van >70m2, overdekt en afsluitbaar terras, kleine tuin (bewust)... Voor mij is het goed zo. Ik hoef geen 'villa' die nog eens 200-300k meer kost, want daar heb ik zelf ook gewoon meer werk mee. Op een gegeven moment brengt het voor mij te weinig meerwaarde om nog geld uit te geven.
De zaken die we niet zo leuk vinden aan dit huis pakken we aan en dan bekijken we het wel eens opnieuw als de kinderen de deur uit zijn.
Na welk punt houdt je 3200 over? Is dat na hypotheek, na hypotheek+vaste lasten of na alle kosten incl eten?
Wel een wezenlijk verschil. Hier gaat 1000+ euro aan voeding en verzorging per maand naar buiten.
Maandelijkse aflossing woning
Wij dachten hetzelfde 2-3 jaar geleden. We hebben een lening van 1700€/maand om 70% van het totale bedrag af te lossen. Dit kwam op 33% van ons loon uit. Mentaal leek dit de absolute maximum waarvoor je in de schulden zou willen staan, maar op enkele jaren zijn onze inkomsten zo snel gestegen...
. Het iets waar we, mogelijk, de rest van ons leven zouden kunnen wonen.
.