Ja, de vriendin is wat jonger.
Een mix van geluk, goede investeringen en hulp.
Appartement 1: zonder hulp gekocht met de toenmalige vriendin.
Na 1,5j daar wonen besloot ze op een ander te gaan.
Toen hebben mijn ouders het reeds afgeloste kapitaal van haar uitgekocht en zijn we 50/50 verder gegaan.
Dat ging helemaal nog niet over veel geld, maar ik had 't op dat moment niet kunnen neerleggen.
Ondertussen steekt er dus al +10j dezelfde huurder in.
Staat wel volledig op mijn naam (toen dus langs de notaris gepasseerd). Ondertussen moeten mijn ouders daar nooit meer wat van zien. Dus onofficieel is 4/6 van mij, 1/6 van broer en 1/6 van zus. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Ofwel op een moment verkopen en dan hun beiden voor 1/6de van de opbrengst doorstorten ofwel hen op een moment uitkopen ofwel wachten tot het afbetaald is en vanaf dan elk jaar 4/6de aan mij 'uitkeren', en 2x 1/6de richting broer en zus.
Dan ben ik een jaar kosteloos terug bij m'n ouders gaan wonen. Dik gespaard natuurlijk, dus indirect is dat hulp.
Waardoor ik terug eigen inleg had voor appartement 2 (dat is hetgene dat volledig afbetaald is).
Dat appartement heb ik goed onder de prijs kunnen kopen omdat het een gedwongen verkoop was, ik meen met lening van 125.000.
En het stond al even te koop omdat er niet echt een terras aan is. Daar heb ik dan een aantal jaren zelf gewoond.
Met corona heb ik dan al mijn spaargeld (eigen geld en 20k gekregen van ouders in die jaren) op de beurs gezet en op 2 maanden tijd verdubbeld. Daarmee heb ik dan de lening in 1x afbetaald.
Dit om ruimte te krijgen bij de bank en ook rekening houdend met huurinkomsten op appartement 2 opnieuw een lening te krijgen voor appartement 3.
Appartement zonder hypotheek kunnen kopen omdat er voldoende kapitaal afbetaald was op 1 en 2.