TV Lost (2004-2010)

In het laatste seizoen was de ep altijd op woensdag te downloaden en ik had met een vriend van mij de vaste afspraak dat we woensdag na het zien van de ep samenkwamen aan een café en daar buiten gingen staan pintjes drinken, peukjes roken en ALLES bespreken. En dan kwam ik redelijk gaar thuis en keek ik de ep voor het slapengaan nog eens :D

Een aantal jaar geleden ook gekeken met mijn vriendin en ik had schrik voor wat ze ervan ging vinden, maar ook zij is fan en heeft al een keer of drie aangegeven dat ze het opnieuw wil kijken. Dat gaan we dan ook doen met onze jongen thuis die pas 11 geworden is. Maar misschien toch nog een jaartje of max. twee wachten, want het is echt een schrikschijterke en momenteel zou die niet kunnen slapen van de smoke monster en de whispers :D
Moet echt zalig zijn geweest, ik keek de eerste keer 1 per dag en dan zocht ik online spoilervrij forums op, kan me niet inbeelden hoe machtig dat moet geweest zijn om live te kunnen bespreken.

De sterkte van Lost zit imo zeker in het bespreken en nadenken over wat er kan gebeuren, het is een serie die me persoonlijk minder fijn lijkt om te bingen.
 
Als ik me niet vergis, was Lost op hetzelfde moment op tv als Prison Break en 24. Topperiode. Er zijn slechtere dingen op tv geweest, me dunkt.

BTW, ik ben ook geen fan van de onopgeloste vraagtekens in een serie als Lost. Ik herinner me het commentaar van ne maat: 'Zo is het niet moeilijk om series te maken, als ge niks moet uitleggen. Ge kunt zo alles op elkaar gooien.'
Kort door de bocht natuurlijk, maar klopt ergens wel.
 
Als ik me niet vergis, was Lost op hetzelfde moment op tv als Prison Break en 24. Topperiode. Er zijn slechtere dingen op tv geweest, me dunkt.

BTW, ik ben ook geen fan van de onopgeloste vraagtekens in een serie als Lost. Ik herinner me het commentaar van ne maat: 'Zo is het niet moeilijk om series te maken, als ge niks moet uitleggen. Ge kunt zo alles op elkaar gooien.'
Kort door de bocht natuurlijk, maar klopt ergens wel.
Ik ben niet akkoord, alles hangt ook af van hoe het mysterie gepresenteerd wordt. Soms worden zaken getoond op een manier dat het niet rechtstreeks duidelijk is waarom we het te zien krijgen. Dat kan om verschillende redenen zo zijn, soms is het niet meer dan om een bepaalde emotie op te wekken, soms zijn het effectief cryptische 'clues' om een mysterie op te lossen. Zo wordt de kijker uitgedaagd om zaken te interpreteren, het hoeft niet altijd zo te zijn dat de kijker met een paplepel alle antwoorden gevoed krijgt. Het is imo veel te gemakkelijk om dan te gaan klagen dat de makers zomaar wat op elkaar gegooid hebben. Nuja, ik heb Lost niet gezien dus misschien is dat net wel wat de schrijvers van die serie gedaan hebben 🤷🏽‍♂️
Ik wil maar zeggen, de kijker mag ook wel eens wat moeite doen, he...
 
Nuja, ik heb Lost niet gezien dus misschien is dat net wel wat de schrijvers van die serie gedaan hebben 🤷🏽‍♂️
Wat Lost gedaan heeft, is 1,5 seizoen aan ideeën tegen de muur kwakken zonder te weten waar ze ermee naartoe moeten, en dan de rest van de reeks errond proberen te verzinnen.

En ze zijn er best in geslaagd iets deftigs van te maken, maar ideaal is het toch niet.
 
Olaa inmiddels is er een lost topic. Net de laatste 2 afleveringen herbekeken. Dus deze rewatch zit er weer op, binnen x aantal jaar kijk ik opnieuw, daar ben ik zeker van 😁

Het einde vind ik toch nog steeds mooi, snap dat niet iedereen 100 % mee is en er zijn soms wat plotholes. Maar al bij al een mooie afsluiter van een topserie. Had toch weer spijt da het gedaan is. Hoe nice moet het zijn om zo een serie opnieuw te zien alsof het terug de eerste keer is 😊
 
Er zijn inderdaad heel wat mysteries en extra's geweest aan de mysteries die je enkel verklaard wist door de betekenis van bepaalde dingen te gaan zitten opzoeken op het net. Zo was er bvb de mooie uitleg over de getallen en de (eveneens fictieve) Valenzetti vergelijking.

Wat Lost gedaan heeft, is 1,5 seizoen aan ideeën tegen de muur kwakken zonder te weten waar ze ermee naartoe moeten, en dan de rest van de reeks errond proberen te verzinnen.

En ze zijn er best in geslaagd iets deftigs van te maken, maar ideaal is het toch niet.

Toch heel zwaar door de bocht, hoor.
Ze hadden van start wel een heel aantal concrete en uitgewerkte ideeën over begin vs einde met een aantal belangrijke tussenstappen (Lindelof zelf vergeleek Lost met een trip van de ene kust van de VS naar de andere. Begin- en eindpunt was gekend inclusief enkele steden die onderweg zeker aangedaan moesten worden). Het enige probleem was die tijd onderweg vullen... Het is niet omdat het pad naar het einde wat speciaal was op momenten dat ze van bepaalde ideeën op het begin niet wisten waar ze heen gingen.
 
Oh man, i'm in the same boat here. Zwaar hooked geweest destijds aan deze serie.
Seizoen 2 was toen ik in mijn laatste jaar hogeschool zat, en dat was ongeveer dezelfde periode als Prison Break seizoen 1 en Heroes seizoen 1.
3 fantastische reeksen/seizoenen toen, die me in de wereld van tv reeksen hebben getrokken.
Heb ook ontelbare uren gesleten toen op online fora en discussion boards :)
De blast door map was daar oa. een van de grote schuldigen :
FhI4zSA.jpeg
 
Oh man, i'm in the same boat here. Zwaar hooked geweest destijds aan deze serie.
Seizoen 2 was toen ik in mijn laatste jaar hogeschool zat, en dat was ongeveer dezelfde periode als Prison Break seizoen 1 en Heroes seizoen 1.
3 fantastische reeksen/seizoenen toen, die me in de wereld van tv reeksen hebben getrokken.
Heb ook ontelbare uren gesleten toen op online fora en discussion boards :)
De blast door map was daar oa. een van de grote schuldigen :
FhI4zSA.jpeg
Idd 😂
Of uren uren uren discussieren over iets dat dan uiteindelijk niks was.
 
Ik herinner me nog een extra filmpje met 2 wetenschappers en Ben waarbij het een en ander werd uitgelegd (o.a. de ijsberen). Was verre van overbodig :tongue:
 
Zalig die reacties hier. Bij ons in de vriendenkring was dat ook altijd in spanning afwachten tot er een nieuwe episode gereleased werd. Speculeren wat er allemaal gaande was. Ik herinner me ook wel de ontgoocheling naar het einde toe. De schrijvers wisten precies zelf niet meer hoe ze alles gingen uitleggen.

Ik keek altijd heel aandachtig en heb op die manier iets ontdekt dat niemand in ons vriendenkring gezien had:
Op een bepaald moment komt het tot een confrontatie tussen Mr. Eko en het smoke monster, waarop ze 'oog in oog' komen te staan. Op dat moment zie je precies hier en daar flitsen in die rook. Ik heb die beelden frame per frame gaan bekijken en die flitsen zijn allemaal beelden omtrent Mr. Eko zijn verleden (de kerk enzo).

Op zich geen big deal, maar de 15-jarige ik was heel trots op z'n vondst.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Olaa inmiddels is er een lost topic. Net de laatste 2 afleveringen herbekeken. Dus deze rewatch zit er weer op, binnen x aantal jaar kijk ik opnieuw, daar ben ik zeker van 😁

Het einde vind ik toch nog steeds mooi, snap dat niet iedereen 100 % mee is en er zijn soms wat plotholes. Maar al bij al een mooie afsluiter van een topserie. Had toch weer spijt da het gedaan is. Hoe nice moet het zijn om zo een serie opnieuw te zien alsof het terug de eerste keer is 😊
Het einde was maar net 1 trapje hoger dan Dexter imo. Echt een cheap cop-out.

Ik moet wel zeggen dat het door deze thread misschien toch wat kriebelt om nog eens te kijken. Tijdens de finale destijds een viewing party proberen regelen. Dat is gelukt, tot ik de download nog moest starten want 'dat gaat toch rap' maar we hebben nog 2h zitten wachten :laugh:
 
Bedoel je het complete einde
in de kerk? Op zich vind ik dat geen cheap cop-out. Alles is echt gebeurd voor de personages en op het einde van hun leven komen ze in de flash sideways.

Als je meer doelt op het geheel
omtrent Jacob die een opvolger nodig heeft en the man in black die van het eiland wou
, daar focuste ik eigenlijk niet echt op.

Voor mij zou er perfect nog een serie mogelijk zijn in hetzelfde universum, voor of na Oceanic 815.
 
Bij het eerste seizoen was ik echt enorme fan. Dat was gewoon DE serie op dat moment; Die acteurs en actrices stonden ook gewoon bij ons in de roddelbladen,... Maar ergens rond seizoen 3 of 4 ben ik wel afgehaakt. De magie was precies weg. Toch heb ik mij voorgenomen om de serie zeker de komende tijd toch af te kijken.
 
Ik was indertijd ook compleet hooked, heb die serie hier nog ergens op DVD liggen.

Het was telkens een week in spanning wachten, hopend om antwoorden te krijgen, die er dan vaak gewoon (nog) niet kwamen.

Ik blijf het een topserie vinden, maar het was wel duidelijk dat de makers op een bepaald moment geen idee meer hadden waar ze met het verhaal naartoe gingen.

Ik vind nu Yellow Jackets een beetje in dezelfde sfeer en spanning baden, hoewel het 2de seizoen daar me voorlopig iets minder kan boeien.
 
Het einde was maar net 1 trapje hoger dan Dexter imo. Echt een cheap cop-out.
Als je het zoals WalkingDead hierboven zegt hebt over Jacob kan ik je ergens begrijpen, het voelde ook gerusht aan. Maar in de kerk vind ik het een mooi einde.

Natuurlijk gaan er bij zo een eindes altijd voor en tegenstanders zijn, bij iedereen liggen de verwachtingen anders. Ik zou niet weten hoe ze het anders geeindigd zouden moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan