Loonindexatie: Axa beperkt

Zou wel niet graag een bakker zijn energierekening betalen...
Zou ook niet graag een zelfstandige in de bouw nu zijn.

Zou wel niet graag sommige bakkers hun energierekening betalen.
Er zijn er nog wel genoeg die een vaste prijs voor meerdere jaren hebben vastliggen. Voor hen is het gewoon mee de verkoopprijzen verhogen en de winst zien stijgen. En diegene die nu heel veel betalen omdat hun contract variabel is, betaalden twee jaar geleden quasi niets voor hun energie.

Wie nu nog zonnepanelen moet leggen is eerlijk gezegd ettelijke jaren te laat. Dat is ook ondernemen, de juiste beslissingen maken op de juiste moment.

Het is alleszins genieten voor de meeste zelfstandigen. Ze vragen belachelijke prijzen en toch daalt de vraag niet. Integendeel.
Je bedoelt dan de kleine zelfstandigen i guess?
Materiaalkost + personeelkost stijgt toch ook wel serieus of niet?

Tijdens corona had bijna niemand een vol loon, zelfstandigen kregen nog het minste van al
Het is alleszins genieten voor de meeste zelfstandigen. Ze vragen belachelijke prijzen en toch daalt de vraag niet. Integendeel.
Wie nu nog zonnepanelen moet leggen is eerlijk gezegd ettelijke jaren te laat. Dat is ook ondernemen, de juiste beslissingen maken op de juiste moment.
Voor dit soort inzichten lees ik dit subforum.

Ik moet toegeven dat het niveau hier de laatste tijd niet echt aan t stijgen is.

Zich informeren over de situaties van anderen en toch een minimum aan inlevingsvermogen lijkt hier een kostbaar goed.

Een enorm zuinige BEN woning waardoor je bijna geen energie kosten hebt helpt een pak :)
Onze gasrekening vorig jaar was 150 eur, en zal volgend jaar wss 200 eur meer zijn (schatting) , maar de index zal een gigantische veelvoud daarvan opleveren. Het afbetaling blijft even veel echter.
Energiezuinig bouwen levert goed op als de energieprijzen hard stijgen.
Had dat eerder gezegd, dan had iedereen dat gekocht!
Ahnee wacht, niet iedereen kan dat. :frown:

Als ge met 2 int kruidvat of den action werkt, met alle respect voor die mensen, waar het loon zo lasg is ben je toch gewoon dik gescheten. En tis nog nie eens winter.

En gezond voedsel is ook scheteduur ze.
Als ge met twee full time kunt werken heb je minstens 3200€ netto gezinsinkomen aan minimumloon.
Misschien geen goudpot, maar met zulk budget, zelfs aan de prijzen vandaag, komt ge daar royaal mee rond.

Degenen die zwarte sneeuw gaan zien zijn zij die geen full-time baan kunnen versieren, en die zijn er spijtig genoeg nog veel te veel. De zorgsector doet het daar heel slecht in!
Al helemaal wanneer je single patent bent.
Als alleenstaande wordt het nu echt héél lastig door die enorme stijging van vaste lasten...

Had dat eerder gezegd, dan had iedereen dat gekocht!
Ahnee wacht, niet iedereen kan dat. :frown:
Heb ik nooit gezegd.

Hopelijk gaan deze tijden echter mensen wel bewust maken dat een groot kot kopen met slechts enkele esthetische renovaties niet meer het strakste plan is, en dat men beter een maatje kleiner kijkt en een deftige energetische renovatie doet.

Heb ik nooit gezegd.

Hopelijk gaan deze tijden echter mensen wel bewust maken dat een groot kot kopen met slechts enkele esthetische renovaties niet meer het strakste plan is, en dat men beter een maatje kleiner kijkt en een deftige energetische renovatie doet.
Definieer groot kot…
Wat voor u groot is is mss voor een ander klein…

En hier de volledige schuld bij de mensen leggen wat ze moeten doen is belachelijk voor dood. Wie ben jij om op iemand anders te wijzen hoe ze moeten leven.
Misschien geen goudpot, maar met zulk budget, zelfs aan de prijzen vandaag, komt ge daar royaal mee rond.

Degenen die zwarte sneeuw gaan zien zijn zij die geen full-time baan kunnen versieren, en die zijn er spijtig genoeg nog veel te veel. De zorgsector doet het daar heel slecht in!
Al helemaal wanneer je single patent bent.
Als alleenstaande wordt het nu echt héél lastig door die enorme stijging van vaste lasten...
3200 euro met 2 kinderen ten laste met de nodige medische kosten.
Kzou u dan eens willen zien met de term royaal toekomen als de mensen hier dan nog soms durven te beweren dat ze maar moesten energitisch renoveren ipv ne keer die fiets of gsm te kopen voor de kinderen.
En dan toevallig mss met de recessie die aankomt de ene ouder zijn/haar ontslag krijgen en de tweede op de ziekenbond terechtkomen omdat hij/zij aangereden wordt.

Tenenkrullend hoe het niveau hier soms geworden is. Veel te veel reacties van mensen die zich boven andere verhemelen met 0 empathie.

Voor het voorbeeld van de bakker. Hoezo zijn zonnepanelen zo interessant of nodig voor een bakker? Die ovens draaien toch vnl voor 7u?

Definieer groot kot…
Wat voor u groot is is mss voor een ander klein…

En hier de volledige schuld bij de mensen leggen wat ze moeten doen is belachelijk voor dood. Wie ben jij om op iemand anders te wijzen hoe ze moeten leven.

3200 euro met 2 kinderen ten laste met de nodige medische kosten.
Kzou u dan eens willen zien met de term royaal toekomen als de mensen hier dan nog soms durven te beweren dat ze maar moesten energitisch renoveren ipv ne keer die fiets of gsm te kopen voor de kinderen.
En dan toevallig mss met de recessie die aankomt de ene ouder zijn/haar ontslag krijgen en de tweede op de ziekenbond terechtkomen omdat hij/zij aangereden wordt.

Tenenkrullend hoe het niveau hier soms geworden is. Veel te veel reacties van mensen die zich boven andere verhemelen met 0 empathie.
Ik ben echt helemaal niet mee hoor.
Heb zelf ne kleine (geen twee) en zie helemaal het probleem niet.

Of misschien wel, ik spendeer al men centen niet aan plezier, en geef een wat voor velen een misschien belachelijk bedrag aan verzekeringen lijkt te zijn, maar ik moet niet stressen als het eens wat fout gaat.
En ja, als het echt fout gaat (ontslag, faillissement, ...) dan is het echt wel moeilijk, ontken ik niet!

Maar als gezin, met nul, een of twee kinderen, verklaren dat ge er echt niet mee kunt rond komen met 3200€/maand...

Yes, rijk ben je niet....

Wat wens je dan wel? 5000, 7000 of 10,000€/maand om te "overleven"?

Gisteren in de Aldi pistolets gekocht voor 0.35€ het stuk (Aldi).
Vanmorgen 0.95€ het stuk voor bijna identieke pistolets in de AD Delhaize.
170% duurder en daar krijg je dus niets voor terug in termen van kwaliteit of hoeveelheid. Dit zijn toch zaken waar ik nu nog meer op ga letten in de toekomst.

Dat zijn dan toch extreem dure pistolets want ik koop zelf geregeld broodjes bij de plaatselijke AD Delhaize en daar kosten die 45 cent.

Gewoon een grijs keizersbroodje met graantjes erop.
Dat is geen pistolet hé.
ik zie echt geen 0.95€ het stuk...

Dat is geen pistolet hé.
ik zie echt geen 0.95€ het stuk...
Dat zijn voorbakbroodjes, bij mij ging het om de verse variant in de bakkersafdeling. Die prijzen verschillen per Delhaize vestiging.

Gisteren in de Aldi pistolets gekocht voor 0.35€ het stuk (Aldi).
Vanmorgen 0.95€ het stuk voor bijna identieke pistolets in de AD Delhaize.
170% duurder en daar krijg je dus niets voor terug in termen van kwaliteit of hoeveelheid. Dit zijn toch zaken waar ik nu nog meer op ga letten in de toekomst.
Je moet eens naar een carrefour express gaan in het centrum van een rijke villagemeente. (Oostkamp bvb).
Daar rekenen ze €4,90 voor 4 voorverpakte witte sandwichen. :help:

Je moet eens naar een carrefour express gaan in het centrum van een rijke villagemeente. (Oostkamp bvb).
Daar rekenen ze €4,90 voor 4 voorverpakte witte sandwichen. :help:
Hier rond Leuven zijn die Carrefour Expressen ook het duurste eruit.
Bij mij is het nu vnl. Aldi en de Delhaize (voor de zaken die ze niet hebben in de Aldi). En ook in de Aldi zijn de prijzen goed gestegen.

Terug
Bovenaan