als de inflatie structureel wordt: ja. Als het "enkel" EGW zou zijn (grotendeels toch), is er nog niet direct een probleem. Maar dat kan het zeker worden.Ma hoe lang dit duurt hoe groter de kans is voor een recessie crisis?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
als de inflatie structureel wordt: ja. Als het "enkel" EGW zou zijn (grotendeels toch), is er nog niet direct een probleem. Maar dat kan het zeker worden.Ma hoe lang dit duurt hoe groter de kans is voor een recessie crisis?
Kijk na na 1918 richting wo2. (1930)als de inflatie structureel wordt: ja. Als het "enkel" EGW zou zijn (grotendeels toch), is er nog niet direct een probleem. Maar dat kan het zeker worden.
Ieper grote markt 1919:Kijk na na 1918 richting wo2. (1930)
Zeker dat dat 2022 is? Die auto's zijn allemaal verdacht oudIeper grote markt 1919:
Bekijk bijlage 10012
Ieper 2022:
Bekijk bijlage 10013
Het structurele zit vooralsnog enkel in 1919 hoor, niet nu.

Allemaal nog oude nummerplaten ook.Zeker dat dat 2022 is? Die auto's zijn allemaal verdacht oud![]()
Dus als ambtenaar 2% verhoging (zoals het er nu uitziet):Het Federaal Planbureau verwacht dat de spilindex opnieuw zal worden overschreden in september, zo blijkt uit de jongste vooruitzichten deze namiddag. Een overschrijding in september is een maand vroeger dan bij de vorige prognose werd voorspeld. Bovendien wordt alweer een nieuwe overschrijding verwacht: in januari volgend jaar.
Maar in januari past zich dat terug aan dacht ik. En in januari krijgt die 37% van de privé dan ook zijn langsverwachte stijging. Al zullen sommige bedrijven wel slikken als ze ineens 12% moeten gaan verhogen.Dus als ambtenaar 2% verhoging (zoals het er nu uitziet):
01/10/2021
01/02/2022
01/04/2022
01/06/2022
01/11/2022
01/03/2023
12% op iets minder dan 1.5jaar
Allé het is meer dan 12% want het is telkens 2% boven op de verhoging
Al merk je er ook zoveel niet van want je komt in een hogere schijf bedrijfsvoorheffing terecht dus eind van de maand is de opslag "beperkt"
.Machtig, die auto rechtsonder doet in 1919 al "excursions to the battlefield".
De toren is er al uit de steigers, nu de rest nog.2021 staat die toren weeral in de steigers.
Ze gaan geen 12% moeten verhogen in januari bij die 37%, hé. Wat Silence aangaf was een index in oktober, eentje in februari (grotendeels al in PC 200 ingerekend) en eentje in maart 2023 (slechts deels mee te rekenen)Maar in januari past zich dat terug aan dacht ik. En in januari krijgt die 37% van de privé dan ook zijn langsverwachte stijging. Al zullen sommige bedrijven wel slikken als ze ineens 12% moeten gaan verhogen.
't waren eigenlijk de Britten. Die wouden Ieper bewaren zoals het toen was en het als een herinneringsstad gebruiken.Machtig, die auto rechtsonder doet in 1919 al "excursions to the battlefield".
Het commerciële ijzer smeden als het heet is, die ieperianen!
Ze gaan geen 12% moeten verhogen in januari bij die 37%, hé. Wat Silence aangaf was een index in oktober, eentje in februari (grotendeels al in PC 200 ingerekend) en eentje in maart 2023 (slechts deels mee te rekenen)
De klanten van detacherings en consultancybedrijven gaan ook even slikken.Maar zal toch 9 - 10% gaan zijn (indien die van januari 2023 dan al wordt meegenomen) ? Ik had erover gekeken dat hij initieel meldde dat het over 1.5 jaar ging. Ipv 1 jaar.

Of gewoon geen consultants meer in huis nemen...De klanten van detacherings en consultancybedrijven gaan ook even slikken.
En een recessie zou ook slecht zijn. Stel je dan eens voor dat klanten een tariefverlaging zouden eisen (de omgekeerde wereld), dan wil ik het resultaat niet weten, wat er dan zou gebeuren ..![]()
Voorlopig 7,54%Ja, geen 12%
01/02/2022
01/04/2022
01/06/2022
01/09/2022
xx/01/2023
Maar zal toch 9 - 10% gaan zijn (indien die van januari 2023 dan al wordt meegenomen) ? Ik had erover gekeken dat hij initieel meldde dat het over 1.5 jaar ging. Ipv 1 jaar.
Dus het overheidspersoneel heeft ondertussen een 8% gehad sinds begin dit jaar.Voorlopig 7,54%
Ik zie niet in hoe je grote loonkloven krijgt ?Dus het overheidspersoneel heeft ondertussen een 8% gehad sinds begin dit jaar.
Stel dat de inflatie spectaculair afzwakt en op 1/01/2023 staat dat cijfer op 3% bijvoorbeeld. Dan hebben mensen uit pc 200 toch gevoelig minder gekregen en zijn er werknemers uit andere sectoren (niet enkel ambtenaren) in de landelijke loonschaal sterker omhoog gegaan? Krijg je zo geen grote loonkloven die niet meer evenredig staan met jobfuncties/schalen/ervaring?
Of zie ik dat totaal verkeerd?
Persoonlijke mening? Of heb je daar een bron voor?De kans dat men die lonen niet gaat doen zakken als de cijfers zo zwaar schommelen acht ik nihil. Als het verschil vb 8 naar 7% is, dat het dan misschien niet zakt met die 1% dat zou misschien nog kunnen.