Loodgieterij-topic

Vraagje: wij hebben zo twee hangtoiletten in huis met van die typische geberit drukknoppen, één voor grote en één voor kleine boodschap. Bij het toilet boven, als je doorsast, stopt het water met lopen direct als je de knop lost. Beneden werkt het zoals het zou moeten; als je één keer drukt op de knop, spoelt hij gedurende enkele seconden goed veel water door. Boven doet hij dat dus niet. Enig idee wat daar het probleem zou kunnen zijn? Boven moetne we dus manueel de knop ingeduwd houden gedurende 4 tal seconden om goed door te sassen.
 
Vraagje: wij hebben zo twee hangtoiletten in huis met van die typische geberit drukknoppen, één voor grote en één voor kleine boodschap. Bij het toilet boven, als je doorsast, stopt het water met lopen direct als je de knop lost. Beneden werkt het zoals het zou moeten; als je één keer drukt op de knop, spoelt hij gedurende enkele seconden goed veel water door. Boven doet hij dat dus niet. Enig idee wat daar het probleem zou kunnen zijn? Boven moetne we dus manueel de knop ingeduwd houden gedurende 4 tal seconden om goed door te sassen.
De afstand tussen het stokje binnenin en de duwknop zelf is te groot. Die afstand is instelbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Die 2,witte stokjes in de midden kun je los klikken naar 1 kant en dan vooruit of achteruit doen. Normaal als je ze los klikt en dan naar voor schuift tot tegen dat zwart en dan terug vastklikt zouden ze goed moeten staan. Normaal mag je de duwknop maar een paar mm mogen kunnen induwen eer je tegen het stokje zit.

Snap het niet echt eerlijk gezegd. Bedoel je los klikken naar links of naar rechts? Ik beweeg wat met die witte knoppen maar ik hoor dat nooit klikken.
 
Als je YouTube Geberit drukplaat afstellen zoekt kom je genoeg tutorials tegen.. ik zie precies ook wel meestal dat ze de zwarte plaat er eerst afhalen door de buitenste 90 graden te draaien?
 
Als je YouTube Geberit drukplaat afstellen zoekt kom je genoeg tutorials tegen.. ik zie precies ook wel meestal dat ze de zwarte plaat er eerst afhalen door de buitenste 90 graden te draaien?
Dat is niet nodig om die middenste af te stellen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Neenee, die 2 middenste kan je naar links klikken. Is wel vrij hard.

Het is gelukt, moest inderdaad durven "doordraaien". Thanks.

However, ik stak dat zo diep mogelijk en het probleem blijft hetzelfde. Veel te weinig water komt er door. Ook als ik de witte stok zelf induw, zie ik dat hij nogal vlug terugspringt en dus te vroeg stopt met spoelen (ivgl met het toilet beneden). Enig idee of er iets anders moet afgesteld worden?
 
Het is gelukt, moest inderdaad durven "doordraaien". Thanks.

However, ik stak dat zo diep mogelijk en het probleem blijft hetzelfde. Veel te weinig water komt er door. Ook als ik de witte stok zelf induw, zie ik dat hij nogal vlug terugspringt en dus te vroeg stopt met spoelen (ivgl met het toilet beneden). Enig idee of er iets anders moet afgesteld worden?
Ook als je hem volledig tot het einde doorduwt?
 
En als ge blijft duwen spoelt em wel veel? Misschien is er een probleem met de klok zelf. Kunt ze ook eens demonteren.
 
Terug
Bovenaan