Loodgieterij-topic

Zonet nog eens open gedaan en heb het ringetje dat je bedoelt gevonden.
Nu enkel nog uitzoeken of die te diep of net diep genoeg zit.
Allesinds is het nu enkel maar een drupje uit dat gaatje, maar wel een soort van trilling zo net voor er water doorkomt of net voor je het afsluit.
Als het gewoon stroomt lijkt het normaal.
Komt door de terugslagklep die daar achteraan in zit, kan geen kwaad
 
Misschien een iets minder courant probleem. De tweede kraan op mijn wateraansluiting zit in de weg van een kast die anders perfect zou passen in de plaats ernaast. Letterlijk twee centimeter. Kan ik (en mag ik) die koppeling 90 graden roteren, zodat de hendel van de kraan mijn kast niet blokkeert?

IMG-20220323-232329.jpg
 
Als ge der Nie moogt aan draaien zit er zo een pastieken omhulsel over de raccord, dus ja.

Volgens de diagram van de watergroep valt dit stuk van de installatie onder de verantwoordelijkheid van de klant. Dus dat is dan in orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ouders hebben een Bulex boiler en geeft deze morgen het volgend probleem (ze hebben ook geen warm water meer):

Error code: F.81 = Oververhitting van het warmwatercircuit Lucht in het CV en warmwatercircuit, storing van de laadpomp, voeler aan de uitloop van de plaatwarmtewisselaar niet goed ingeklikt

Ik dacht aan teveel lucht in de radiators of te weinig water in het circuit?
 
Beginnen met de druk te controleren, maar normaal gaan die toestellen fout geven als de druk te laag is ook.
 
1.2 is niet te laag in de zin dat de ketel zulke fouten begint te geven. Verhogen is met de vulset, ik weet natuurlijk niet waar die zit op die specifieke installatie
 
1.2 is niet te laag in de zin dat de ketel zulke fouten begint te geven. Verhogen is met de vulset, ik weet natuurlijk niet waar die zit op die specifieke installatie

Is dat mogelijk om te te doen zonder een vulslang set? Goh, hij geeft ook regelmatig aan dat de druk te laag is :/
 
Is dat mogelijk om te te doen zonder een vulslang set? Goh, hij geeft ook regelmatig aan dat de druk te laag is :/
Ik zou zeggen tijd om eens een loodgieter te laten komen, misschien moet het onderhoud ook eens gebeuren
 
Dat stuk flexibel is je vulset, kraantje voor en achter dat stuk open zetten tot de druk hoog genoeg is en dan terug sluiten.

Heb beide kraantjes opengezet, maar er lijkt geen water te stromen. De bar verhoogd dan ook niet :/ Moet ik uiterst rechtse rode kraan ook draaien?

Even getest of er wel degelijk water komt uit de waterkraan en dat is het geval, maar als ik de vulkraan opendraai gebeurt er niets.
 
Laatst bewerkt:
Ca-klep in de vulset zal blijven plakken. Eens op kloppen als beide kraantjes open staan
 
Ca-klep in de vulset zal blijven plakken. Eens op kloppen als beide kraantjes open staan

Is dat dat middenstuk met een afgoot? Want die heb ik er is uitgelaten en de flexibele dus rechtstreeks aangesloten op de vulkraan. Dit heeft helaas ook niet geholpen.
 
Terug
Bovenaan