Logitech Z906 + Gigabyte Z590 Vision G probleem

Dr. Sheldon Cooper

Well-known member
Vandaag poging gedaan om mijn surround via een 6 channel cable aan te sluiten op mijn pc, zonder veel succes.
Ik doe iets verkeerd maar geen idee wat. Heb wel de indruk dat mijn kabel geel/zwart/groen is terwijl de poorten geel/zwart/grijs zijn.
Geen idee of dat er iets mee te zien heeft, ik vermoed van wel. Mijn moederbord detecteert ook de kabels dus dat zit wel snor.
Als ik de groene kabel in de groene poort steek heb ik geluid van 2 speakers.

PC6F3Tr.png


Iemand een idee wat het probleem is? :unsure:
Voordien altijd via optical aangesloten maar mijn huidig moederbord heeft dat niet.

Thanks!
 
Welke set wil je aansluiten?
Logisch dat je geluid uit 2 speakers komt, want dat is gewoon stereo.

Enerzijds moet uw bronmateriaal het ook ondersteunen. Ofwel ergens nog instellen dat uw mobo alle kanalen moet gebruiken.
zie bv dit: https://appuals.com/how-to-configure-and-test-5-1-surround-sound-on-windows-10/
Hmmm, het rare is als ik 5.1 test via sound settings hij wel alle speakers laat horen maar als ik dan eender wat anders doe heb ik maar 2 speakers die geluid geven.

Edit: Misschien test ik het gewoon altijd met zaken zoals Spotify en YouTube die geen 5.1 geluid hebben :unsure:
 
Had je dit setje al bij een vorige computer gebruikt? En daar werkte alles wel via de optische uitgang?

Uw bron zelf moet natuurlijk ook nog surround ondersteunen. Anders zal die idd gewoon door de 2 voorste speakers afspelen.
 
Had je dit setje al bij een vorige computer gebruikt? En daar werkte alles wel via de optische uitgang?

Uw bron zelf moet natuurlijk ook nog surround ondersteunen. Anders zal die idd gewoon door de 2 voorste speakers afspelen.
Op mijn vorige pc werkte idd alles gewoon via optical.
Maar ik kan mij niet inbeelden dat ik 4 jaar muziek geluisterd heb en dat het mij nooit opgevallen is dat het maar door 2 speakers was.
 
Terug
Bovenaan