Live muziek & optredens

Welke namen dan?
Zwangere Guy ok. Maar Clipse? Een topper van formaat met meerdere Emmy nominaties en 1 Emmy gewonnen. Onafhankelijk staat hun album op plaats 1 of top10 steevast.
Gewoon toppers in hun vak, en dat hoor en zie je.

Veel mensen zijn gewoon niet zo goed mee nochtans ligt het er vingerdik op. De zoon van Papa roach frontman die komt rappen tijdens een nummer, in hun set spelen ze California love. Dan Shinoda die de helft van de tijd rapt gedurende het concert.

Ze halen superveel invloeden uit rap en hip-hop muziek. Het is inherent een deel van hun muziek en hun muziekgenre.
Hoezo kom je dan af dat het hier geen plaats heeft?
Euh, ik reageer juist dat hiphop er wel plaats heeft omwille van de reden dat LP hiphop invloeden heeft nadat jij zei dat er veel geklaag is over de affiche :unsure:, tenzij het niet op mij bedoeld was.

Ja als die hard hiphop fan ken ik natuurlijk Clipse, dat moet je mij niet uitleggen. Maar ze hadden beter iets genomen dat ook voor LP en Papa Roach fans bekender was zoals bvb een Cypress Hill, leunt ook met sommige songs iets meer naar het genre toe. Maar goed, de haalbaarheid van zoiets weet ik ook natuurlijk niet, Clipse zal wel goedkoper zijn).

Phantogram en Clipse zijn deel van LP hun tour.

Precies alsof Werchter dat niet al wist toen ze Parklife aankondigden vorig jaar... "Festival waarin rock en alternatieve rock centraal staat", wete nog?

Ze moesten gewoon van in het begin eerlijk geweest zijn.

---

Ik kwam vanuit West-Vlaanderen en wij hebben ons gezet aan het station in Wijgmaal (stond zelfs in de mailing van Werchter als suggestie). Bij het toekomen was er bijna geen volk en bij vertrek ook niet. Was maar 20min rijden naar fietsenparking Roze en dan een kort stuk wandelen naar de ingang. Ging allemaal vlot, zo een 35min max.
De terugkeer was trager, hebben er uiteindelijk 65-70min over gedaan... Heel die massa weg in ene keer, "precies The Walking Dead" hoorde ik een paar keer xD

Phantogram en Clipse zijn deel van LP hun tour.

Precies alsof Werchter dat niet al wist toen ze Parklife aankondigden vorig jaar... "Festival waarin rock en alternatieve rock centraal staat", wete nog?

Ze moesten gewoon van in het begin eerlijk geweest zijn.

Linkin park was als eerste naam bekend gemaakt. En het is zo een beetje een festival in elkaar gebokst om de Tour van LP mogelijk te maken in België.
Zo waren vanaf seconde 1 headliner, dus je wist op voorhand dat alles in die lijn ging liggen.

Als je dan LP neemt dan weet je dat de invloed met rap en hip-hop zeer sterk is. Je weet ook wat je mag verwachten.
Bewijst ook het feit dat ze Clipse meenemen op hun tour.
Dat is niet omdat Clipse zo een zieligaards zijn, maar omdat Shinoda van is van en respect heeft voor.

Als je dan als 2de naam daar nog papa roach bijkrijgt dan heb je al een mooie affiche in dat genre. Ik zou niet weten wie je realistisch gezien nog zou kunnen boeken, wetende dat de headliner LP is.

Euh, ik reageer juist dat hiphop er wel plaats heeft omwille van de reden dat LP hiphop invloeden heeft nadat jij zei dat er veel geklaag is over de affiche :unsure:, tenzij het niet op mij bedoeld was.

Ja als die hard hiphop fan ken ik natuurlijk Clipse, dat moet je mij niet uitleggen. Maar ze hadden beter iets genomen dat ook voor LP en Papa Roach fans bekender was zoals bvb een Cypress Hill, leunt ook met sommige songs iets meer naar het genre toe. Maar goed, de haalbaarheid van zoiets weet ik ook natuurlijk niet, Clipse zal wel goedkoper zijn).

Nee ik doelde niet op u, maar op die klagers die geen idee hebben :P
Die hun wereld is duidelijk zeer beperkt want geen gitaar erin is zonder meer affakkelen.

Clipse tourt samen met LP natuurlijk. En ik weet niet of Cypres hill beter was geweest hoor. Heb cypres hill al enkele keren live gezien dus ik kan me wel een beeld vormen.
Noch of ze goedkoper zijn.

Ik ben geen klager. Ik doelde gewoon dat het een kakstreek is van Werchter zelf om een festival te profileren als iets dat het uiteindelijk niet geworden is. En dit niet door toevalligheden zoals bv een artiest/band die uitvalt.

Eerst werd Parklife aangekondigd met LP als headliner en werd Parklife geprofileerd als "rock en alternatieve rock" dagfestival.

Dan werd Papa Roach aangekondigd. Past in de lijn van het concept.

Dan werd Zwangere Guy aangekondigd. Wait wha?

En dan kwam de rest erbij gesmeten. Maar eigenlijk was dat restje een deel van de LP-tour (kan je enkel weten als je ze volgt, dus kga er ook vanuit dat velen dit niet weten)
Zo voelden veel mensen zich bedot.

Ik zeg niet dat Clipse enzo er niet bij hoorden, maar het past zogezegd niet in het 'origineel concept' van Werchter Parklife

Over het weer gesproken, zaterdagnacht heeft het op sommige plaatsen wel serieus gestormd: zondag naar onderstaand optreden gegaan en op veel nationale wegen voorbij Brussel was er maar 1 van de 2 rijvakken berijdbaar door de hoeveelheid en grootte van afgevallen takken.

1782761260398.jpeg

MCP Apache is wel een speciale locatie... Meer underground vibes dan de vroegere Frontline in Gent, voor wie die nog zou kennen :biglaugh:

Terug
Bovenaan