4 dagen Alcatraz overleefd.
Ze mogen per direct stoppen met iets anders dan coverbands op donderdag. Mijn lijf trekt het niet meer
Desalnietemin dolle pret met een grote vriendengroep.
Een paar minpuntjes:
- de cocktailbar mogen ze gewoon afschaffen als daar enkel nog rommel van Monster te krijgen valt. Niet te zuipen.
- elke toog die sluit bij de laatste noot van de band blijft irritant. Laat dan op zijn minst die Presidio nog een (half) uur open.
- de douches op de camping waren een upgrade tov vorig jaar maar je mocht als man wel geen schaamte kennen aangezien de helft van de douches gewoon in de ingang stonden. Aanschuiven met zicht op een 20-tal naakte venten hoeft ook niet voor mij.
Donderdag:
Warbringer gemist door toch nog te laat toe te komen.
Exhorder klonk niet slecht. Wist ook niet dat dit met de zanger van Trouble was.
Evil Invaders is altijd wel goed maar ik heb ze toch ook al beter gezien.
Overkill is wel een favorietje van mij en ik was toen ook al goed gemarineerd (want de eerste dag maakt iedereen die fout) dus ik heb er enorm van genoten maar kan geen echte mening geven.
Vrijdag:
Ik vond het redelijk schandalig dat iemand als Blaze de boel moest openen, tot ik hem bezig hoorde. Leek nergens meer op. Jammer want ik vond dat altijd fijne optredens toen hij nog bij stem was.
3 Inches of Blood: heel sterk optreden. Catchy songs die strak gebracht werden.
Chemicide: Wat als Slayer een hele set speelt aan de snelheid van Destruction? 0,0 originaliteit maar wel heel goed. En als je Arise covert aan de snelheid van begin jaren '90 Sepultura krijg je van mij toch ook nog een puntje extra.
Me And That Man: de 2e helft gezien en dat was eigenlijk wel heel leuk. Live is het catchier dan op plaat.
Thrown: 13 in een dozijn metalcore dus vertrokken na een nummer of 2.
Dying Fetus: pletwals zoals altijd maar ik kreeg wat naweeën van de dag ervoor dus heel kalm aan gedaan.
Windrose: Blijft geinig maar nu het nieuwe eraf is het toch niet meer zo plezant als vroeger.
WASP: Als we Blackie zijn stem van de eerste 2 nummers even vergeten: headliner vd dag voor mij! Geweldige set, goeie performance. Enorm mee geamuseerd.
Dark Angel: Gene Hoglan is een machine. Belachelijk strak en die ziet eruit alsof hij tijdens zijn set nog een sudoku of 2 heeft opgelost. Geniaal
Hypocrisy: Nog een hoogtepunt vh weekend. Goeie set, goed geluid, strakke performance. Peter stelt nooit teleur.
Kreator: Ik wou eigenlijk naar Ministry maar ik hoorde Violent Revolution dus ben gewoon naar voor gegaan. Goed optreden, waardige headliner ook.
Zaterdag:
Primal Creation: de gitarist is een ex-klasgenoot van mijn beste maat dus mee gaan kijken. Achteraf bezien blij dat ik dat gedaan had want het was 1 vd beste dingen die ik die dag zou zien. Heel onderhoudend
Knife: 13 in een dozijn speedmetal maar het klikt wel. Wel geen heel optreden volgehouden, daar was het niet interessant genoeg voor.
Drowning Pool: Ik wist niet dat ze nog bestonden, voor mij hoeft het precies ook niet meer. Zelfs Bodies leek nergens op. Heel Amerikaans en totaal mijn ding niet.
Nailbomb: ik gok dat ik te hoge verwachtingen had. Het was ook gewoon te warm. Redelijk inspiratieloos. Snel schaduw gaan opzoeken.
Vader: Nooit écht goed maar ook nooit slecht. Tof optreden. Meest speciale Sabbath cover ook (van de 7-8 van dit weekend)
Suffocation: Wat. Was. Dat. Ik heb Suffociaton al tientallen keren gezien en nog nooit zo strak als zaterdag. Volledig van mijn sokken geblazen. Enorm goed geluid, geweldige setlist en gewoon een absolute pletwals. Top 3 vh weekend.
Fit For A King: Beetje jammer dat ze net na Suffocation moesten. Die hun breaks waren zo strak dat dit een beetje leek op de kinderacademie. Niettemin wel onderhoudend optreden en op het einde ook gewoon goeie nummers waardoor ik wel mee was.
The Night Eternal: van buiten de tent meegepikt en klonk heel leuk. Ga ik zeker dingen van opzoeken.
Candlemass: Mooiste optreden van het weekend. Sfeer zat ook goed.
Obituary: Een complete mokerslag los op u smoel! Absolute hoogtepunt van het weekend. Ja ik ben een fanboy, ja ik overdrijf waarschlijnlijk, maar fucking hell wat een live band is dat toch. Volledig Cause of Death gespeeld in een volle tent. Heerlijk!
Zondag:
Congress: Goeie, strakke set maar het boeide niet. Fysiek ook gewoon een beetje op waardoor ik minder geneigd was om mij te laten gaan en dat heeft zo'n band wel nodig.
Gutalax: Carnaval! Catchy as fuck, vol humor en een hele Helldorado in feestmodus. Meer van dat!
Fear Factory: Ik kon de zon niet meer verdragen dus ben ergens in de schaduw van een stand gaan staan en daar was het geluid zo vreselijk dat ik precies op een bouwwerf stond. Een uur lang enkel drums en af en toe een streep vocals. Jammer want ik keek er wel naar uit. Blijkbaar was het vooraan wel heel goed.
Kerry King: Met een zanger die het repertoire aan kan ipv die dronken windbuil van Death Angel had dit wel iets kunnen zijn. Vreselijk einde wel... de mensen blij maken met een paar Slayer nummers (die overgang van Rain in Blood naar Black Magic geeft me nog altijd kippevel) om dan af te sluiten met terug een eigen nummer ipv Angel of Death. Daar zouden lijfstraffen op moeten staan. Het is niet alsof iemand interesse had in KK zijn eigen nummers he.
Prong: zelfde probleem als Congress. Ik geraakte er gewoon niet meer in.
Dimmu Borgir: een beetje zoals de gemiddelde werkdag: het eerste nummer en het laatste waren best ok. Al wat er tussen stak leek nergens op.
Machine Head: Flynn was in form en dan is Machine Head altijd goed. Stevig optreden met veel variatie in de setlist. Ik miste nog wel een paar oudere nummers maar ik ga zeker niet klagen. De wei was ook mee.
En zo zit festivalseizoen '25 erop voor mij. Het was geen goeie zomer eigenlijk! Veel plezier gehad met de vrienden en veel goeie dingen gezien. Zowel van oude liefdes als nieuwe ontdekkingen. Ik tel al af naar volgend jaar!