Live muziek & optredens

Ik snap u volledig hoor maar dat festival is toch al decennia niet enkel rock? De La Soul dit jaar is geen rock, Olivia Rodrigo ook niet, Dua Lipa vorig jaar ook niet,...
Sowieso jep, maar ik vind het wel funny dat Rock Werchter uiteindelijk zover verwatert tot wat het nu is, om dan eigenlijk opnieuw Rock Werchter uit te vinden maar dan met een andere naam.

Laatst bewerkt:
Werchter komt met nieuw festival Werchter Parklife dat zich zal focussen op rock.

Datum: 28 juni 2026
Ticketverkoop: 27 juni 2025
Eerste naam (en headliner): Linkin Park

Ik had gehoopt dat LP eens een gewone concert tour zou doen inplaats van altijd maar festivals 😬. Maar ik had aan de wederhelft belooft dat de volgende keer dat ze kwamen ik ging proberen om aan tickets te raken aangezien Rock Werchter dit jaar niet mogelijk was.

Tickets zullen snel de deur uitgaan zeker?

Ik had gehoopt dat LP eens een gewone concert tour zou doen inplaats van altijd maar festivals 😬. Maar ik had aan de wederhelft belooft dat de volgende keer dat ze kwamen ik ging proberen om aan tickets te raken aangezien Rock Werchter dit jaar niet mogelijk was.

Tickets zullen snel de deur uitgaan zeker?
Ik zou niet om 11 uur in de wachtrij gaan staan volgende week maar klaarzitten om 10 ja. Ik ga passen, enkel op naam van headliner kopen doe ik enkel bij Metallica en ik ben nu ook niet zo een megafan dat ik ze 2 keer op net geen jaar tijd wil zien.

Gladiolen waren inderdaad weer top! De manier waarop Bart Peeters het vuur in zo'n publiek kan steken is toch enkel de groten gegeven...

Jimmy Eat World in de AB afgelopen zondag was ook weer super strak. Was denk ik de 3e keer dat ik ze live zag, en wordt elke keer omver geblazen..

Next up:
Jera on Air (Vrijdag)
Dropkick Murphys in oktober (Rotterdam, want fuck Vorst Nationaal :biglaugh:)

Verder zal het tijdens de zomer wel duidelijk worden welke bands er zullen touren zeker..

Afgelopen jaar was wel fijn met enkele toppers zoals laatste show Frank Carter & The Rattlesnakes in Lille en show 3000 van Frank Turner in Londen.

Laatst bewerkt:
Zelf net tickets gekocht btw! :woohoo: Moesten nog mensen interesse hebben om te gaan, wees welkom. (Combi, andere combinaties en zaterdag zijn wel uitverkocht.) :unsure:

Vorig weekend Into The Grave gedaan, vooral voor Savatage.
Leuk festival, jammer van de locatie dit jaar (op een parking en dus best heet) maar het feit dat het los in het centrum is, waardoor je door 10 min wandelen op restaurant kan gaan en je u avond kan afsluiten op een terrasje is wel een dikke plus.

Muzikale hoogtepunten: Savatage, Orange Goblin, WASP, Coffin Feeder en Insanity Alert.

Op weg naar huis een early bird tickets gescoord voor volgend jaar aan €89 voor een combi. Queensryche is ondertussen al bevestigd als 1 vd headliners (gok ik) dus als die Operation:Mindcrime nog eens volledig zouden willen spelen ist eigenlijk zijn geld al waard.

Maandag Ome Neil, setlist ziet er waanzinnig uit! Een show ervoor had hij ook Cortez The Killer gespeeld, als hij dat in Brussel ook doet ga ik huilen.

Yay, van 3 tot 8 augustus Lokerse Feesten en dan eind augustus ook wss nog Pelagic Fest.

Hopelijk komt daar nog 3 dagen Dour en Pukkelpop bij en mijn zomer is gevuld :biglaugh:

Rock Zottegem ziet er echt goed uit op zaterdag, maar die €70 is het mij toch niet waard. Maal 2 met vriendin en dan nog parking, … hopelijk vind ik ze voor €40 op TicketSwap !

Novastar
Manic Street Preachers
Within Temptation

Ik ga voor t eerst in jaren nog eens naar pukkelpop voor 1 dag (zaterdag) maar tot nu toe is het echt wel heel erg triest wat er daar op de lineup staat. Vandaag weer een hele hoop slechte meuk aangekondigd. Ligt dat aan de ouderdom en ben ik niet meer mee of ???

Terug
Bovenaan