Live muziek & optredens

Ik ga voor t eerst in jaren nog eens naar pukkelpop voor 1 dag (zaterdag) maar tot nu toe is het echt wel heel erg triest wat er daar op de lineup staat. Vandaag weer een hele hoop slechte meuk aangekondigd. Ligt dat aan de ouderdom en ben ik niet meer mee of ???
Pukkelpop is wel echt een festival met een jong doelpubliek, dat zal je wel snel merken als je er lang niet meer geweest bent. Dat terzijde, d
zaterdag inderdaad echt zwakke shit. Zondag is echt de enige dag dat ik aanwezig zou willen zijn deze editie.

Waarom gaan als de line-up je niet aanstaat?

Pukkelpop is wel echt een festival met een jong doelpubliek, dat zal je wel snel merken als je er lang niet meer geweest bent. Dat terzijde, d
zaterdag inderdaad echt zwakke shit. Zondag is echt de enige dag dat ik aanwezig zou willen zijn deze editie.

Goh, nostalgie, vrienden, de sfeer proeven. En ik hoopte toch op een iets of wat aantrekkelijke affiche met hier en daar wat ontdekkingen. Maar als ik zie wat er nu geprogrammeerd staat. Denk dat ik mijn kaart te koop ga zetten.

Vrienden allemaal goed en wel, maar de volle pot betalen en logistieke rompslomp doorstaan om een groot festival bij te wonen met onvoldoende goeie artiesten zou ik persoonlijk niet doen.

Wat ik nooit snap aan PkP (dit jaar wel al beter precies) is hoe die altijd zo een hoop piepjonge artiesten boeken, vaak EDM en hip hop georienteerd, maar dan een headliner boeken die totaal niet in de lijn ligt. Paar jaar geleden was het een hele dag amper gitaren maar dan wel Slipknot laten headlinen. Verder stonden er die dag misschien nog 4 heavy bands. Wat is daar de logica achter

Pukkelpop is voor 16-18 jarigen vind ik
Target leeftijd begint al lager zelfs, denk ik. Je gaat als 30+'er waarschijnlijk niet geïnteresseerd zijn in het meeste van de ervaringen die dat festival biedt (veel meer dan louter muziek, en zelfs van de bands ken je waarschijnlijk de helft niet).
Maar toch... Ik ben volgens jouw redenering meer jaren te oud voor dat festival dan dat diegenen die wel "mogen" komen oud zijn, en heb me daar nooit te oud of onwelkom gevoeld. Vorig jaar was ik er nog (gratis met werk, anders was ik niet gegaan) en dat was een leuke dag.

Ik ga voor t eerst in jaren nog eens naar pukkelpop voor 1 dag (zaterdag) maar tot nu toe is het echt wel heel erg triest wat er daar op de lineup staat. Vandaag weer een hele hoop slechte meuk aangekondigd. Ligt dat aan de ouderdom en ben ik niet meer mee of ???
't Is dit jaar inderdaad wel povertjes. Wij gaan heel 't weekend. De artiesten zijn wat bijzaak, dat is gewoon elk jaar ons weekendje waar we even geen mama en papa zijn en uit de bol gaan met de jeugd. :laugh:

De combi tickets waren op enkele uren uitverkocht en meer dan de helft van de namen waren nog niet bekend. Dan moet je gokken. Ik denk wel dat het geen enkel probleem zou zijn om ze terug te verkopen. Genoeg vraag denk ik.

Wat ik nooit snap aan PkP (dit jaar wel al beter precies) is hoe die altijd zo een hoop piepjonge artiesten boeken, vaak EDM en hip hop georienteerd, maar dan een headliner boeken die totaal niet in de lijn ligt. Paar jaar geleden was het een hele dag amper gitaren maar dan wel Slipknot laten headlinen. Verder stonden er die dag misschien nog 4 heavy bands. Wat is daar de logica achter
Dat vind ik net zo geweldig aan PKP. Ik ging van Slipknot, naar George Ezra, naar Bring Me The Horizon, naar Tame Impala. Tame Impala, het zegt mij niets, daar leren kennen en nu leg ik dat af en toe wel eens op en kan ik het zeker pruimen.

Target leeftijd begint al lager zelfs, denk ik. Je gaat als 30+'er waarschijnlijk niet geïnteresseerd zijn in het meeste van de ervaringen die dat festival biedt (veel meer dan louter muziek, en zelfs van de bands ken je waarschijnlijk de helft niet).
Maar toch... Ik ben volgens jouw redenering meer jaren te oud voor dat festival dan dat diegenen die wel "mogen" komen oud zijn, en heb me daar nooit te oud of onwelkom gevoeld. Vorig jaar was ik er nog (gratis met werk, anders was ik niet gegaan) en dat was een leuke dag.
Dit hé. Ik voel me daar nu ook niet te oud voor. 't Is wat je er zelf van maakt.

2017 was mijn laatste keer: Toen stonden er nog wel wa toffe elektronische acts. TOV nu is het echt stijl naar beneden. En al zeker als je het vergelijkt met 2006 en 2009 waar er nog echte big bands stonden. En ja, op PP plannen ze ook wel coming acts die later groot worden, maar deze keer ben ik echt niet meer mee.

454bfe9f205b470c383c9044f95988a69b56ed0b.jpg

Zijn we niet allemaal een bende oude zagers aan het worden ivm de pukkelpopaffiche. Als ik de bands zie van in 2017 zijn die in mijn ogen niet beter of slechter dan nu.

Maar mijn festival hoogdagen zijn dan ook van dik 15 jaar geleden en heb zowat al mijn muzikale helden kunnen zien in die periode.

Ik ben dit jaar vooral blij dat een kameraad mag optreden op pukkelpop met zijn band.

Vrienden allemaal goed en wel, maar de volle pot betalen en logistieke rompslomp doorstaan om een groot festival bij te wonen met onvoldoende goeie artiesten zou ik persoonlijk niet doen.
Ik heb dit jaar voor de eerste keer ooit naar de affiche van Graspop gekeken omdat een groot deel van de vrienden afgehaakt is.
Vroeger was dat gewoon blind gaan. Dat was ons weekend zonder excuses :) afhankelijk van het gemiddeld excuus om een andere activiteit in een weekend te skippen werd hier gewoon moeite voor gedaan: ongeïnteresseerde partners werden thuis gelaten, babysits werden geregeld, verlof werd gepakt en kine's werden vastgelegd voor de week erna 😅

Maar ondertussen zijn die 4 dagen aan €300+ een te hoge drempel voor velen om al die excuses als een te zwakke rug voor een tent, shiftenwerk en kinderen weg te werken om dat weekend daar te zijn. Dat is misschien nog de meest jammere evolutie van die prijsstijgingen.

Zo’n 4 daagse kan je makkelijk €700 kosten als koppel. En dan ga je inderdaad eens nadenken over alternatieven. De meeste die ik ken zijn ouder dan 35 en betalen zelfs een hotel of glamping waardoor je al richting €1000 gaat voor de hele Werchter ervaring .

Zijn we niet allemaal een bende oude zagers aan het worden ivm de pukkelpopaffiche. Als ik de bands zie van in 2017 zijn die in mijn ogen niet beter of slechter dan nu.

Maar mijn festival hoogdagen zijn dan ook van dik 15 jaar geleden en heb zowat al mijn muzikale helden kunnen zien in die periode.

Ik ben dit jaar vooral blij dat een kameraad mag optreden op pukkelpop met zijn band.

Joost mag het weten. En daarmee zeg ik genoeg.

Wat ik nooit snap aan PkP (dit jaar wel al beter precies) is hoe die altijd zo een hoop piepjonge artiesten boeken, vaak EDM en hip hop georienteerd, maar dan een headliner boeken die totaal niet in de lijn ligt.
Always has been. Oude affiches hebben toch serieus wat legendarische namen qua underground electronica en hip hop. De originele Black Eyed Peas zo nog meegepikt.

Die headliners zijn er om het plaatje financieel rendabel te houden zeker? Als snotneus was dat alvast een geweldig "eerste" festival.

Zo’n 4 daagse kan je makkelijk €700 kosten als koppel. En dan ga je inderdaad eens nadenken over alternatieven. De meeste die ik ken zijn ouder dan 35 en betalen zelfs een hotel of glamping waardoor je al richting €1000 gaat voor de hele Werchter ervaring .
Inderdaad. In een tent slapen is niet meer voor ons. Wij boeken een B&B in de buurt. PKP kost ons al snel 1400 voor heel het weekend met alles erop en eraan, voor 2 personen.

Gisteren Public Enemy in 't Rivierenhof in Antwerpen
Legendes! Blij dat ik ze es gezien heb!
Veel van 'Fear of a black planet' gespeeld, 'it takes a nation of millions'... fantastisch optreden.
Mijn jeugd kwam volledig terug voorbij 😅

Tickets voor Werchter Parklife 2026 zijn binnen :)
Eind dit jaar ga ik naar Ice Nine Kills in AB en naar een lokaal H8000 optreden in Roeselare

De enige Pukkelpop die ik ooit deed was 2008. Wat een bom van een line-up toen: Amenra, Neurosis, Meshuggah, The Ocean, Cult of Luna, A Storm of Light, Sigur Ros, Metallica, Serj Tankian, Soulfly, etc.

Nog steeds een van de beste line-ups tout court voor mij (als hoofdzakelijke metalfan met een brede blik).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan