Live muziek & optredens

Ahja, de eerste 3 bands gemist idd, de rest daarna was idd maar zozo tot Osees. Gek programma idd.

Morgen ga ik weer voor de 7 biggetjes :biglaugh:

Bon, Les Nuits zit er op voor mij dit jaar. Leuk festival toch wel. Toffe sfeer en redelijk betaalbaar allemaal.

Binnenkort uitgebreid verslag met foto;s op de frontpage, maar hier alvast de eerste indrukken :unsure:

zehr zehr gut
Slift
Osees
LLNN

zehr gut
Green Milk From The Planet Orange
Zeal & Ardor
Pigs x7
The Jesus Lizard

gut
Liturgy
Elder
SNÕÕPER
The K.
W!zard

ok
The World Is A Beautiful Place & I Am No Longer Afraid To Die
McLusky
The Ex
Armlock

meh
Crème Solaire
Nap Eyes
The Bernadette Maries

wtf was dat?
Kap Bambino

Gisteren Weather Systems in Tilburg.
Beetje mixed feelings...

Danny zag er niet uit, heeft veel geluld tussendoor (vaak over Vincent) en probeerde heel duidelijk te maken dat dit geen tribute was maar een eigen project. Zijn gitaarsound was scheller dan bij Anathema, hij speelt bepaalde stukken (bewust?) anders en, hoewel gij geen slechte zanger is, hij is geen Vincent. Net zomin als zijn zangeres geen Lee is.

Maar on the other hand: openen met Deep, tussendoor oa a Simple Mistake en dan eindigen met Untouchable part 1-3 en Fragile Dreams :love2:

Metallica keert volgend jaar terug naar Europa (geen Belgische data) met de M72 World Tour. Terug no repeat weekends maar ook eenmalige shows.

Voorprogrammas: Knocked Loose en Gojira op avond 1 en tijdens eenmalige shows

Laatst bewerkt:
De data vallen rond de Europese festivals, hopelijk toch op 1 van de festivals in de buurt. Wel straf dat ze België in deze tour links laten liggen.

De data vallen rond de Europese festivals, hopelijk toch op 1 van de festivals in de buurt. Wel straf dat ze België in deze tour links laten liggen.
Gewoon een kwestie van capaciteit: ze spelen echt gigantische bakken nu om niet te veel te moeten reizen en dan bedoel ik groter als Boudewijnstadion. Qua festivals zitten ze tijdens Rock Werchter in Londen en tijdens GMM in Ierland. Zullen ongetwijfeld nog festivals bijkomen maar niet in België

Gisteren Weather Systems in Tilburg.
Beetje mixed feelings...

Danny zag er niet uit, heeft veel geluld tussendoor (vaak over Vincent) en probeerde heel duidelijk te maken dat dit geen tribute was maar een eigen project. Zijn gitaarsound was scheller dan bij Anathema, hij speelt bepaalde stukken (bewust?) anders en, hoewel gij geen slechte zanger is, hij is geen Vincent. Net zomin als zijn zangeres geen Lee is.

Maar on the other hand: openen met Deep, tussendoor oa a Simple Mistake en dan eindigen met Untouchable part 1-3 en Fragile Dreams :love2:
Ik moet zeggen dat ik totaal géén zin had hierin. Ook al ben ik al heel lang een groot Anathema fan en is het de band die het meeste betekend heeft voor mij én de band die ik ook het meest live gezien heb. Omstreeks de release van A Natural Disaster heb ik ook de kans gehad Danny te interviewen voor een metal fanzine.

De manier waarop Anathema opgeheven werd en alle onfrisse geruchten die er sindsdien de ronde doen, vooral m.b.t. Danny, hebben al een redelijke knauw in mijn fanboyism gegeven. Bij het hele Weather Systems project heb ik maar een wrang gevoel. Op zich begrijp ik dat Danny, die toch al jaren de main songwriter van Anathema was, wil verder teren op dat succes. Maar het ligt er toch allemaal zéér dik op. Die bandnaam alleen al. En de plaat zelf boeit me niet. Ik kan niet zeggen dat ik het slecht vind (verschrikkelijke productie wel) maar na een paar luisterbeurten had ik er reeds mijn buik van vol. Dat was bij Anathema platen nooit het geval. Geef me dan maar zijn soloplaat Monochrome, daar kan ik nog steeds van genieten.

Ik kon het toch niet laten een paar Youtube filmpjes van de huidige tour te bekijken. Mnja, bijna pijnlijk te noemen. Vooral in de samenzang met die nieuwe zangeres wordt het wel heel erg duidelijk dat Danny niet Vinny is. En over Danny's nieuwe diva look ga ik gewoon mijn mond houden.

Wel ben ik benieuwd over wat hij over Vinny te vertellen had dan?
Diens The Radicant en de eerste EP daarvan vind ik dan wel weer verfrissend. Hopelijk komt er een full album en ook een tour. Daar loop ik wel warm voor.

Ik moet zeggen dat ik totaal géén zin had hierin. Ook al ben ik al heel lang een groot Anathema fan en is het de band die het meeste betekend heeft voor mij én de band die ik ook het meest live gezien heb. Omstreeks de release van A Natural Disaster heb ik ook de kans gehad Danny te interviewen voor een metal fanzine.

De manier waarop Anathema opgeheven werd en alle onfrisse geruchten die er sindsdien de ronde doen, vooral m.b.t. Danny, hebben al een redelijke knauw in mijn fanboyism gegeven. Bij het hele Weather Systems project heb ik maar een wrang gevoel. Op zich begrijp ik dat Danny, die toch al jaren de main songwriter van Anathema was, wil verder teren op dat succes. Maar het ligt er toch allemaal zéér dik op. Die bandnaam alleen al. En de plaat zelf boeit me niet. Ik kan niet zeggen dat ik het slecht vind (verschrikkelijke productie wel) maar na een paar luisterbeurten had ik er reeds mijn buik van vol. Dat was bij Anathema platen nooit het geval. Geef me dan maar zijn soloplaat Monochrome, daar kan ik nog steeds van genieten.

Ik kon het toch niet laten een paar Youtube filmpjes van de huidige tour te bekijken. Mnja, bijna pijnlijk te noemen. Vooral in de samenzang met die nieuwe zangeres wordt het wel heel erg duidelijk dat Danny niet Vinny is. En over Danny's nieuwe diva look ga ik gewoon mijn mond houden.

Diens The Radicant en de eerste EP daarvan vind ik dan wel weer verfrissend. Hopelijk komt er een full album en ook een tour. Daar loop ik wel warm voor.
Wat zijn de onfrisse geruchten?

Wat zijn de onfrisse geruchten?
Toch wel zéér zware beschuldigingen aan zijn adres rond machtsmisbruik, seksueel misbruik, oplichting,... Meer in detail ga ik er niets over zeggen. Gezien we intussen een jaar of 6 verder zijn en er nog steeds niets van bewezen lijkt.

Positieve zaken hoor.
Dat ze elkaar vaak zien, dat ze maar enkele kilometers van mekaar wonen. Dat Vincent hem heeft geholpen met bepaalde zanglijnen en dat hij is komen zien in Londen.
Eerste wat ik daar van hoor. Dringend eens opzoeken!

Positieve zaken hoor.
Dat ze elkaar vaak zien, dat ze maar enkele kilometers van mekaar wonen. Dat Vincent hem heeft geholpen met bepaalde zanglijnen en dat hij is komen zien in Londen.

Eerste wat ik daar van hoor. Dringend eens opzoeken!
We Ascend heet die EP. Als achtergrondinfo is het wel goed te weten dat die muziek deels gebruikt is bij beeldende kunstprojecten.

Dit was de single:

479566578_122163202778297935_8256187403971518763_n-1320x0-c-center.jpg

Wat is dat toch met Britse broers in bands die maar al te graag ambras maken 🙈
Anathema is ook voor mij heel lang de belangrijkste band geweest, en heeft eveneens het meeste voor mij betekend. Ik heb ze op mijn 13 ontdekt ten tijde van Alternative 4 (1998) en ik wist niet wat ik meemaakte, het leek echt alsof dat album speciaal voor mij gemaakt was, dat was zo een schot in de roos en ik had op die leeftijd nog nooit iets gehoord dat mij zo raakte. Eternity en The Silent Enigma brengen mij altijd terug naar zeer donkere tijden in mijn tienerjaren (15-18), maar die albums hebben mij er wel door gesleept.
Heb ze in totaal ergens tussen de 16 en 18 keer gezien (waarvan de eerste keer in 2002 in de Biebob met AFDTE), maar alles dat na A Natural Disaster kwam stelde bij mij alleen maar teleur, met uitzondering van hier en daar een nummer. Vincent en Danny hun vrij arrogante attitude heeft mij altijd al een redelijk wrang gevoel gegeven, waardoor mijn fanboyism een dubbel gevoel kreeg. Vooral Danny wou altijd zo graag de indruk wekken 'the good guy' te zijn, maar eigenlijk is het een eikel. Wat ze de laatste jaren deden, heb ik totaal niet meer gevolgd, voor mij was Anathema al gepasseerd. Voor mij veel parallellen met Katatonia, wat al deze dingen (behalve arrogante broers) betreffen.
Ik klink als een verbitterde oude man, realiseer ik mij nu :p

Wel, Trump heeft eindelijk iets goed gedaan!
Zaterdag naar Springsteen geweest en hij is kwaad! En een kwade Boss steekt zoveel meer energie en vuur in zijn set dan de "last man standing" Boss van de afgelopen jaren, die wel met 1 voet in het graf leek te staan en aan zijn zwanenzang bezig was.

Wàt een optreden! Wàt een band ook gewoon. Enorm goed geluid (al heb ik andere dingen gehoord van vrienden die ergens anders in die gigantische arena stonden), heel sterke setlist, een anti-Trump speech die gemeend overkwam. Sowieso de beste keer dat ik hem zag na corona. Zijn optredens die ik zag tussen 2012 en 2015 waren van nog een ander niveau maar dit was toch veel beter dan de afgelopen jaren.

Je merkt dat de man echt oud geworden is en ik denk ook niet dat hij nog veel jaren in zich heeft (op dit niveau) dus het zou wel eens de laatste keer geweest kunnen zijn. Maar gvd, dan was dit voor mij een waardig afscheid van de beste live performer die ik ooit gezien heb.

Terug
Bovenaan