Strijkijzer
Redactiechef
Ahja, de eerste 3 bands gemist idd, de rest daarna was idd maar zozo tot Osees. Gek programma idd.
Morgen ga ik weer voor de 7 biggetjes
Morgen ga ik weer voor de 7 biggetjes

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Twas dus een echte vraag en geen retorische, want ik was er dus niet he voor alle duidelijkheid.Hoe geschift was Jesus Lizard nog na al die jaren?

Kan alvast zeggen dat de zanger bij het tweede nummer al zat te crowdsurfen in het publiek al zingendTwas dus een echte vraag en geen retorische, want ik was er dus niet he voor alle duidelijkheid.![]()

Gewoon een kwestie van capaciteit: ze spelen echt gigantische bakken nu om niet te veel te moeten reizen en dan bedoel ik groter als Boudewijnstadion. Qua festivals zitten ze tijdens Rock Werchter in Londen en tijdens GMM in Ierland. Zullen ongetwijfeld nog festivals bijkomen maar niet in BelgiëDe data vallen rond de Europese festivals, hopelijk toch op 1 van de festivals in de buurt. Wel straf dat ze België in deze tour links laten liggen.
Ik moet zeggen dat ik totaal géén zin had hierin. Ook al ben ik al heel lang een groot Anathema fan en is het de band die het meeste betekend heeft voor mij én de band die ik ook het meest live gezien heb. Omstreeks de release van A Natural Disaster heb ik ook de kans gehad Danny te interviewen voor een metal fanzine.Gisteren Weather Systems in Tilburg.
Beetje mixed feelings...
Danny zag er niet uit, heeft veel geluld tussendoor (vaak over Vincent) en probeerde heel duidelijk te maken dat dit geen tribute was maar een eigen project. Zijn gitaarsound was scheller dan bij Anathema, hij speelt bepaalde stukken (bewust?) anders en, hoewel gij geen slechte zanger is, hij is geen Vincent. Net zomin als zijn zangeres geen Lee is.
Maar on the other hand: openen met Deep, tussendoor oa a Simple Mistake en dan eindigen met Untouchable part 1-3 en Fragile Dreams![]()
Wat zijn de onfrisse geruchten?Ik moet zeggen dat ik totaal géén zin had hierin. Ook al ben ik al heel lang een groot Anathema fan en is het de band die het meeste betekend heeft voor mij én de band die ik ook het meest live gezien heb. Omstreeks de release van A Natural Disaster heb ik ook de kans gehad Danny te interviewen voor een metal fanzine.
De manier waarop Anathema opgeheven werd en alle onfrisse geruchten die er sindsdien de ronde doen, vooral m.b.t. Danny, hebben al een redelijke knauw in mijn fanboyism gegeven. Bij het hele Weather Systems project heb ik maar een wrang gevoel. Op zich begrijp ik dat Danny, die toch al jaren de main songwriter van Anathema was, wil verder teren op dat succes. Maar het ligt er toch allemaal zéér dik op. Die bandnaam alleen al. En de plaat zelf boeit me niet. Ik kan niet zeggen dat ik het slecht vind (verschrikkelijke productie wel) maar na een paar luisterbeurten had ik er reeds mijn buik van vol. Dat was bij Anathema platen nooit het geval. Geef me dan maar zijn soloplaat Monochrome, daar kan ik nog steeds van genieten.
Ik kon het toch niet laten een paar Youtube filmpjes van de huidige tour te bekijken. Mnja, bijna pijnlijk te noemen. Vooral in de samenzang met die nieuwe zangeres wordt het wel heel erg duidelijk dat Danny niet Vinny is. En over Danny's nieuwe diva look ga ik gewoon mijn mond houden.
Wel ben ik benieuwd over wat hij over Vinny te vertellen had dan?
Diens The Radicant en de eerste EP daarvan vind ik dan wel weer verfrissend. Hopelijk komt er een full album en ook een tour. Daar loop ik wel warm voor.
Toch wel zéér zware beschuldigingen aan zijn adres rond machtsmisbruik, seksueel misbruik, oplichting,... Meer in detail ga ik er niets over zeggen. Gezien we intussen een jaar of 6 verder zijn en er nog steeds niets van bewezen lijkt.Wat zijn de onfrisse geruchten?
Positieve zaken hoor.Wel ben ik benieuwd over wat hij over Vinny te vertellen had dan?
Eerste wat ik daar van hoor. Dringend eens opzoeken!Diens The Radicant en de eerste EP daarvan vind ik dan wel weer verfrissend. Hopelijk komt er een full album en ook een tour. Daar loop ik wel warm voor.
We Ascend heet die EP. Als achtergrondinfo is het wel goed te weten dat die muziek deels gebruikt is bij beeldende kunstprojecten.Positieve zaken hoor.
Dat ze elkaar vaak zien, dat ze maar enkele kilometers van mekaar wonen. Dat Vincent hem heeft geholpen met bepaalde zanglijnen en dat hij is komen zien in Londen.
Eerste wat ik daar van hoor. Dringend eens opzoeken!
Wat is dat toch met Britse broers in bands die maar al te graag ambras makenIk moet zeggen dat ik totaal géén zin had hierin. Ook al ben ik al heel lang een groot Anathema fan en is het de band die het meeste betekend heeft voor mij én de band die ik ook het meest live gezien heb. Omstreeks de release van A Natural Disaster heb ik ook de kans gehad Danny te interviewen voor een metal fanzine.
De manier waarop Anathema opgeheven werd en alle onfrisse geruchten die er sindsdien de ronde doen, vooral m.b.t. Danny, hebben al een redelijke knauw in mijn fanboyism gegeven. Bij het hele Weather Systems project heb ik maar een wrang gevoel. Op zich begrijp ik dat Danny, die toch al jaren de main songwriter van Anathema was, wil verder teren op dat succes. Maar het ligt er toch allemaal zéér dik op. Die bandnaam alleen al. En de plaat zelf boeit me niet. Ik kan niet zeggen dat ik het slecht vind (verschrikkelijke productie wel) maar na een paar luisterbeurten had ik er reeds mijn buik van vol. Dat was bij Anathema platen nooit het geval. Geef me dan maar zijn soloplaat Monochrome, daar kan ik nog steeds van genieten.
Ik kon het toch niet laten een paar Youtube filmpjes van de huidige tour te bekijken. Mnja, bijna pijnlijk te noemen. Vooral in de samenzang met die nieuwe zangeres wordt het wel heel erg duidelijk dat Danny niet Vinny is. En over Danny's nieuwe diva look ga ik gewoon mijn mond houden.
Wel ben ik benieuwd over wat hij over Vinny te vertellen had dan?
Diens The Radicant en de eerste EP daarvan vind ik dan wel weer verfrissend. Hopelijk komt er een full album en ook een tour. Daar loop ik wel warm voor.