Live muziek & optredens

@Waelvis : als je van Gent komt, in Borgerhout van de ring gaan en dan verder de singel volgen, richting Sportpaleis.
Iets voorbij den Trix rechtsafslaan. Daar rechts is een parking. Je kan ook de parking negeren en je op die terreinen daar parkeren. Ik doe dat eigenlijk altijd als ik met de auto kom en nog nooit problemen mee gehad.

Al zie ik nu op die streetview het verboden parkeerbordje, da's nog maar vrij recent dan?
Ik negeerde ook altijd die parking met de slagbomen en ging verder staan, achter die kantoorgebouwen/magazijnen.
Sinds kort staat daar iemand met een bakje om te betalen en wordt je begeleid.

Ik sta dus op die parking met de slagbomen. 7€ inderdaad. Maar nog megzveel plek en heel dicht, dus ideaal :cheer:

Gemiddelde leeftijd is hier wel opvallend hoog :LOL:

Obituary was weer een bom!
Wel vreselijk kort imo maar dat is tegenwoordig de mode.

Schizophrenia was nog een leuke opener al vond ik ze qua geluid nogal rommelig.

Obituary was weer een bom!
Wel vreselijk kort imo maar dat is tegenwoordig de mode.

Schizophrenia was nog een leuke opener al vond ik ze qua geluid nogal rommelig.
Ik vond het wel enorm irritant dat elke 2 nummers of zo het licht uitging en ze pauzeerden. Had de zanger zuurstof nodig of zo?

Gisteren naar de releaseshow voor het tweede album van Mojo & The Kitchen Brothers in de Trix geweest.
Al veel eerdere kansen gehad om ze te zien maar nooit genomen (één keer binnen gekomen toen ze de laatste noten speelden van hun optreden).

Maar al veel goeds over gehoord en volledig terecht. Al moet ik zeggen dat de eerste helft van de show gisteren met eerder werk wel overtuigender was. Dat zat er patat op.

Maar het gegeven van een stelletje jonge honden, die tevens geschoolde rasmuzikanten zijn, zorgt voor muzikaal vuurwerk om u tegen te zeggen.

De gedachte dat de band een soort van El Guapo Stuntteam voor de jaren 20 is, schoot gisteren een aantal keren door mijn hoofd. Niet dat die bands dicht bij elkaar liggen qua sound, maar wel dezelfde gekte, intensiteit, rock n roll en energie op het podium brengen (+ ze hebben ook 3 gitaristen :) )

@JBM Interessant verslag. Ben zelf ook al de hele tijd aan het denken tickets te kopen voor Mojo in de 4AD binnen een paar maanden.

Dat het eerder werk overtuigender is herken ik wel. Ik heb ze afgelopen zomer live gezien en merkte dat ik het jammer vond dat ze niet meer "oude" nummers speelden, ook omdat ik nogal vertrouwd ben met dat album. Daarom vind ik het extra jammer dat ik het grootste deel van een optreden vorig jaar gemist heb, wat ook mijn kennismaking was met de band. Pas nadien begon ik naar het album te luisteren uiteraard, maar heb ik ze tot dit jaar niet meer gezien.
De nieuwere nummers klinken eerder "raar". :unsure: Toch ben ik uiteraard benieuwd naar het album. Ik vind het wel hoopvol dat Into The Center Of The Cat's Eye Nebula erop staat, dat nummer is bijna perfectie wat mij betreft. (Ik had nog een live-versie daarvan in de battle willen nomineren, maar helaas was ik te laat.)

@JBM Interessant verslag. Ben zelf ook al de hele tijd aan het denken tickets te kopen voor Mojo in de 4AD binnen een paar maanden.

Dat het eerder werk overtuigender is herken ik wel. Ik heb ze afgelopen zomer live gezien en merkte dat ik het jammer vond dat ze niet meer "oude" nummers speelden, ook omdat ik nogal vertrouwd ben met dat album. Daarom vind ik het extra jammer dat ik het grootste deel van een optreden vorig jaar gemist heb, wat ook mijn kennismaking was met de band. Pas nadien begon ik naar het album te luisteren uiteraard, maar heb ik ze tot dit jaar niet meer gezien.
De nieuwere nummers klinken eerder "raar". :unsure: Toch ben ik uiteraard benieuwd naar het album. Ik vind het wel hoopvol dat Into The Center Of The Cat's Eye Nebula erop staat, dat nummer is bijna perfectie wat mij betreft. (Ik had nog een live-versie daarvan in de battle willen nomineren, maar helaas was ik te laat.)
Misschien dat ze nog even moeten zoeken naar de beste setlist voor de nieuwe nummers.
Maar het viel op dat het wel wat stilviel met het nieuwe nummer Docking Scene en ook Gone Once More leek niet echt te passen. Op zich geen slecht nummer, deed wat denken aan The Band, maar het haalde de vaart er wat uit.

Alcatraz dagindeling is er.

Hier dragen zaterdag of zondag de voorkeur weg (zondag nog wat meer dus wellicht gaat het die dag worden). In must see volgorde (van hetgeen ik momenteel ken):

• Must sees: Emperor, Gaerea, Cult of Luna, Machine Head, Dimmu Borgir, Rotting Christ, Avulsed
  • Wellicht kijken (nog beter leren kennen): Alkerdeel, Tsjuder, Borknagar, Fear Factory, Pig Destroyer
  • Nog volledig uit te checken: Pestilence, Birqueville, Slaughther Messiah, Devastation, Gutalax

Vooral jammer te moeten missen op de andere dagen (nog nooit gezien): Absu en Suffocation. En Between the Buried and Me omdat ze geniaal zijn en het toch alweer van pakweg 2013 geleden is...

Als ik efkes vlot reken, en dus geen rekening houdt met of ik die band die zomer nog ga zien en hoe erg ik het zou vinden om ze te skippen wil ik elke dag een band of 17 zien... De overlappingen, eens het tijdschema bekend geraakt, gaan dus sowieso pijn doen.

Donderdag is ook een killer line-up trouwens, beter dan 3 vd 4 graspopdagen voor mij, maar ik ben eerlijk gezegd geen fan in welke richting dat evolueert. Tot dit jaar kon ik gewoon na mijn werk vertrekken, tentje opzetten en opt gemak nog een pintje drinken met een coverband op de achtergrond. Nu is het al een halve festivaldag. Dat hoefde voor mij dus eigenlijk niet ma bon.

Ja, ik vind elke dag best sterk. Iedere dag wel 4/5 zéér interessante bands, en nog 4/5 goede en dan nog een deel die ik nog niet (echt) ken, maar mogelijks interessant zijn. Zou best elke dag kunnen gaan, maar dat zit er helaas niet in.

1 dagje GMM (wellicht zaterdag) en 1 dagje Alcatraz (wellicht zondag) en ik ben al heel blij.

Er is toch wel wat dat ik zou willen zien eigenlijk

Vrijdag: Mastodon, King Buffalo, Slomosa, Year of No Light, Messa
Zaterdag: Wolfmother, Candlemass, Helmet
Zondag: Cult of Luna, Fu Manchu, Prong, Earthless, Briqueville

Terug
Bovenaan