Live muziek & optredens

Ah ja, het was wel een last-minute beslissing van mij om toch te gaan, had er niet meer aan gedacht om je een bericht te sturen :p
Had jij een plaats op de stoeltjes? ik was er te laat voor :(
Ik was helaas ook te laat, en ik zit wel graag neer bij dit soort muziek 🙈 wij zijn naar het balkon gegaan. Goed zicht, maar toch iets minder sfeer.

2 dagen Hell's Balls gedaan.
Ik had de indruk dat het niet overvol zat, nochtans leuke affiche met veel variatie.

Hellripper: Snel, sneller, Hellripper. Die drummer moet aan de zuurstof na hun set denk ik. Heel leuk begin vd dag.
Vltimas: David Vincent in zijn nopjes en goeie set zonder meer.
Moonspell: pak beter dan woensdag. Zijn stem was heel goed. Toffe setlist ook.
Primordial: best vd dag. Fantastische liveband.
Dark Tranquility: altijd goed maar heel mak publiek. Wat te veel van de nieuwe plaat in de setlist maar bon.

Murphy's Law: leuke punk/hardcore met voldoende gelul tussen de nummers door. Goeie opener voor mij.
Pallbearer: Ik vond ze hier wat misstaan omdat er te veel afleiding is. Lijkt me meer iets om opt gemak en met focus beluisteren.
Slomosa: ontdekking vd dag. Ondertussen al eens op plaat gechecked en daar komt het totaal niet binnen bij mij maar live is het pure rock & roll.
Cro-Mags: Waarschijnlijk het beste van het hele weekend. In your face en met hoge intensiteit. Dik optreden!
Baroness: De eerste 10 minuten waren goed, de rest een herhaling van die 10 minuten. Na een klein half uur had ik wel genoeg gehoord.
Heideroosjes: festival van herkenning. Heel leuk maar ook niet meer dan dat.
Agnostic Front: Altijd goed live. Niks speciaal of nieuws maar zeer genietbaar en waardige afsluiter. Gisteren ontdekt dat ik echt wel te oud geworden ben om een heel optreden van AF in de mosh te staan. De volgende keer ben ik het waarschijnlijk wel terug vergeten.

Voor de rest is Kortrijk Expo wel een goeie locatie en was alles qua organisatie goed gedaan. Ook kudos aan de programmer om telkens rond etenstijd iets te zetten dat mij niet boeit!

Kwestie van zeker op tijd te zijn: 18/10/25 Helloween in de 013!

Deze keer is het een 40-jarig bestaan show dus ik hoop dat die in de lijn ligt van hun Pumpkins United van vorige keer. Dat was toen fenomenaal en hoogstwaarschijnlijk de beste power metal show die ik ooit zag.

Vrijdag de De Kreun, coverbands van AC/DC, Guns 'n Roses en Metallica.

Ik ga voor pinten te drinken en de sfeer. Buiten Metallica interesseert de rest mij eigenlijk niet echt.

Hans getz zie die flammenwerfer, die flammenwerfer von die Achterstrasse Junge!

(Sorry nooit Duits geleerd)

Vanavond nog eens een underground concertje meepikken.
Axident - Grindpath @ Kid's Rythmn & Blues café.

Amyl and the Sniffers was zalig. Geweldige strak gespeeld sfeer vanaf nummer 1 en genoeg stuff om te moshen met de nodige rustmomenten. Voorprogramma wel wat minder: Party Dozen was net iets te eentonig om meer als 3 nummers aan te horen. Enkel sax en drum is echt te weinig

Amyl and the Sniffers was zalig. Geweldige strak gespeeld sfeer vanaf nummer 1 en genoeg stuff om te moshen met de nodige rustmomenten. Voorprogramma wel wat minder: Party Dozen was net iets te eentonig om meer als 3 nummers aan te horen. Enkel sax en drum is echt te weinig
Jammer dat ik er niet bij kon zijn deze keer, na Trix had ik ze graag ook in AB gezien. Hopelijk spelen ze in de toekomst nog in zulke zalen en zijn ze nog niet gemuteerd tot een Lotto Arena band...

2 dagen Hell's Balls gedaan.
Ik had de indruk dat het niet overvol zat, nochtans leuke affiche met veel variatie.
Kende het festival niet. Die eerste dag spreekt me totaal niet aan, maar een dag met Slomosa, Pallbearer en Graveyard had ik wel leuk gevonden. Bij Baroness zou ik nog gaan piepen met de hoop dat ze vooral oude nummers spelen. Ik was grote fan in het being maar na hun tweede draai van het kleurenrad had ik het wel gehad.

Terug
Bovenaan