Live muziek & optredens

Sinds zeer lang nog eens een concertje gedaan: AURORA in Vorst. Heb haar via Youtube ontdekt tijdens Corona en sindsdien wel grote fan geworden. Al was ik niet van plan van te gaan want ben geen concertganger meer, maar ineens kwam mijn dochter af dat ze wou gaan. Had een beetje schrik omdat AURORA geen artiest lijkt voor zo een grote zaal, maar dat viel zeer goed mee, en concert was dan ook veel beter dan verwacht. Enkele nummers volledig anders dan de studioversies, en ook enkele zeer intieme nummers waar je bijna de spreekwoordelijke speld kon horen vallen in de enorme zaal.

Vandaag voel ik wel dat ik ook geen 20 meer ben :p. En dan mag ik morgen nog eens naar Vorst want mijn dochter wou naar Melanie Martinez. Had daar nog nooit van gehoord tot ze daar eens mee af kwam en in de auto wou horen. Moet blijkbaar wel een tieneridool zijn, en ik houd al mijn hart vast want vandaag zelfs een mail van Vorst met enkele richtlijnen voor kinderen onder 12 (niet toegelaten zonder begeleiding) en onder 16 (moeten een ondertekend formulier meehebben als ze alleen zijn)... :D

EDIT: het leek nog mee te vallen qua tienergehalte, tot al die bakvissen hun keel open zetten van zodra het concert begon. De decibelmeter van die security agent voor mij (die blijkbaar heel de avond het geluid in de gaten hield) ging prompt naar 112dB en ik moest warempel mijn oordopjes bovenhalen :p. Was wel een vette show moet ik zeggen, alhoewel de interactie met het publiek minimaal was waardoor je toch meer naar een langgerekte live videoclip aan het kijken waart. Blijkbaar zit er ook een heel verhaal achter haar drie albums (die ze daarom ook in volgorde bracht) maar dat ging dus aan mij voorbij, want ik ken haar muziek niet goed en ben sowieso iemand die niet zo vaak naar lyrics luistert.

Laatst bewerkt:
Gisteren naar Clouseau in de Muziekgieterij (Maastricht) geweest :unsure: . Mijn schoonzus had tickets gekocht, maar het was wel oprecht goed. Speciaal om zo'n groep in toch een vrij kleine zaal te zien.

1715152494--On-Wings-of-Sacred-Death---European-Tour.webp

blijven refreshen en er komen soms tickets vrij, en anders natuurlijk Ticketswap, was letterlijk de eerste minuut "uitverkocht" via mobile, maar na 10min via desktop toch al 1 ticketje geforceerd

diezelfde week ook

Gisteren voor de eerste keer naar Black Lab in Lille (fr) geweest. Goeie leuke zaal en makkelijk bereikbaar. Seth, Borknagar en Rotting Christ waren goed. Sakis blijft toch wel straffe frontman.

Ik was redelijk onder de indruk van Lamp of Murmuur.

Ik ook, ik vond ze live beter meevallen dan wat ik online al gehoord had.
Dodsrit is voor mij wat te catchy maar zeker geen slechte opener. En Blackbraid vond ik ook wel goed; de fluit kwam niet altijd goed door, maar dat is een detail in het geheel.

Ik ook, ik vond ze live beter meevallen dan wat ik online al gehoord had.
Dodsrit is voor mij wat te catchy maar zeker geen slechte opener. En Blackbraid vond ik ook wel goed; de fluit kwam niet altijd goed door, maar dat is een detail in het geheel.
De zanger van LoM deed ook nog de merch na het optreden. Vriendelijke gast ook.

€79 in presale voor de 20 jarig jubileum Tour van Parkway Drive in Vorst ga ik toch aan mij laten passeren. Die prijzen tegenwoordig :rolleyes:

Pyro of geen pyro..

Terug
Bovenaan