Live muziek & optredens

Mij goed geamuseerd op Maanrock.

Hippotractor was best goed maar elk nummer leek wel wat hetzelfde (Tool maar heavier), weet ook niet of zo een band gemaakt is voor zo een podia.

Bizkit Park deed dat ook goed. Die weten wel hoe ze een publiek kunnen meetrekken al was de nostalgie factor hier ook wel belangrijk en ben ik niet oud genoeg om met elke band mee te zijn (Korn en Limp Bizkit zijn een blinde vlek voor mij).

Channel Zero was top. Band speelde strak goeie mix van ouder en nieuwer werk en Franky is een top frontman.

Hellmut Lotti was dan weer ideaal als afsluiter: bijna alleen maar meezingers en de man toont naast zijn zangtalent ook dat hij het genre kent en begrijpt. Goeie covershow, die misschien iets korter had gemogen maar wel vrij entertainend was.

Echt overslaan kan daar in theorie niet aangezien het klein is en er maar twee podia zijn, dus je krijgt zo goed als alles mee. GNOD speelt als ik het goed gelezen heb op het hoofdpodium, dus ja. ;) De namen in het vet zijn diegene waarbij de kans (heel) groot is dat ik me echt in het publiek zal begeven, ter verduidelijking.
Ga je beide dagen? Ik twijfel nog om misschien 1 dagje te gaan, is hier vlakbij.

Laatst bewerkt:
Echt overslaan kan daar in theorie niet aangezien het klein is en er maar twee podia zijn, dus je krijgt zo goed als alles mee. GNOD speelt als ik het goed gelezen heb op het hoofdpodium, dus ja. ;) De namen in het vet zijn diegene waarbij de kans (heel) groot is dat ik me echt in het publiek zal begeven, ter verduidelijking.
GNODs nieuwe album is echt geweldig. Spijtig dat ik er niet bij kan zijn

Ga je beide dagen? Ik twijfel nog om misschien 1 dagje te gaan, is hier vlakbij.
Ja. :) Vorig jaar ook 1 dag geweest. Medewerkers zijn echt supervriendelijk, de bezoekers heel "chill" (de reden daarvoor moet ik waarschijnlijk niet uitleggen :unsure: ) Het is erg kleinschalig, wat ik erg leuk vind en ik hoop dan ook dat het zo zal blijven.

Om een voorbeeld te geven, dit is het hoofdpodium:
IMG_20230826_125715644.jpg

Aan de zijkant van dat terrein is nog een kleiner tweede podium, en dat is het eigenlijk!

De timetable staat intussen online (yeay!), maar GNOD zal in ons geval toch niet voor nu zijn, want zij zijn blijkbaar de afsluiter en we willen graag wat energie sparen voor de 2de dag. ( Sorry, @Kid_C. :unsure: )

Arthur Brown komt dan toch niet als allerlaatste op zaterdag (de man is dan ook geen 21 meer), dat is wel zo handig. :)

Laatst bewerkt:
Kan er mij iemand uitleggen hoe Maanrock gratis kan zijn? Of waarom wij op andere festivals €30 €50 €70 inkom moeten betalen? Ik snap daar echt niets van. €3 voor een pintje dus daar maken ze ook geen verschil met andere

Alle acts moeten toch ook betaald worden denk ik dan, 2 grote podia, de organisatie, Security, …

begrijp mij niet verkeerd, ik vind het super

Maar blijkbaar kan het wel gratis. Bizkit Park. channel Zero, Helmut en alle andere dance acts op ander podia vind ik nu geen kleine namen eerlijk gezegd

DJ Wout en MacKenzie en Lasgo is op een andere avond sowieso niet gratis. Maanrock is echt uniek.

Kan er mij iemand uitleggen hoe Maanrock gratis kan zijn? Of waarom wij op andere festivals €30 €50 €70 inkom moeten betalen? Ik snap daar echt niets van. €3 voor een pintje dus daar maken ze ook geen verschil met andere

Alle acts moeten toch ook betaald worden denk ik dan, 2 grote podia, de organisatie, Security, …

Maar blijkbaar kan het wel gratis. Bizkit Park. channel Zero, Helmut en alle andere dance acts op ander podia vind ik nu geen kleine namen eerlijk gezegd

DJ Wout en MacKenzie en Lasgo is op een andere avond sowieso niet gratis. Maanrock is echt uniek.
Sponsors en het feit dat het een stadsfestival is?

Waregem heeft op hun Waregem Koerse music vandaag Guga Baul met zijn Radio Guga, Intergalactic Lovers en Black Box Revelation, maandag hebben ze 'Ode aan Luc De Vos met artiesten als Rick De Leeuw en Isabelle A die Gorki covers brengen en Clouseau die met full band komt spelen.

Dat is gewoon sponsoring en belastingsgeld.

Ik heb tijdens de pauze 5 sponsors gezien op het scherm, denk wel dat dat nog meevalt. Belastinggeld wist ik niet, zal dan wel genoeg zijn.

En misschien is er geen winstbejag maar eerder een vzw die al blij is dat ze break-even draaien. Geen idee.

In Maastricht is ook jaren een gratis festival geweest, genaamd "Bruis". Daar heb ik Sore Losers, Oscar and the Wolf, Intergalactic Lovers, Gabriel Rios, Charles Bradley, Rag n Bone Man (was toen wel net voor zijn grote uitbraak), etc gezien. Toen een jaar zeer slecht weer gehad en toen kwamen ze in de problemen. Even later ook Corona en dit jaar is het laatste jaar en de line-up is ook steeds minder geworden. Jammer, want is altijd een fantastisch festival geweest waar je nieuwe namen leerde kennen gecombineerd met de bekendere.

Ik moet nu wel zeggen dat ze €8 ook mogen vragen. Daar gaat niemand het voor laten denk ik. Als er 10000 man komt dan zijn de bands al betaald.

Ik moet morgenavond in Vorst Nationaal zijn. Is dat nog steeds een ruk treinverbinding? En zo ja, waar kan ik best mijn auto parkeren?

Laatst bewerkt:
Ik moet morgenavond in Vorst Nationaal zijn. Is dat nog steeds een ruk treinverbinding? En zo ja, waar kan ik best mijn auto parkeren?
Vorige keer hebben wij hebben onze auto op een P&R gezet en de pendelbus gebruikt, dat ging eigenlijk heel vlot:

Terug
Bovenaan