Live muziek & optredens

Tips?

Momenteel op het programma:
14/9 Lankum (AB)
15/9 Leffingeleuren
10/10 Fat Dog (Bota)
16/10 Godspeed You! Black Emperor (AB)
6/11 Darkside (Vooruit)

De kans is groot dat daar nog bijkomen:
3 dagen Sonic City
1 dag van de Bota weekender (Avalanche Kaito + Kate NV + Kelly Lee Owens + New Age Doom + University + The Body, what the hell :unsure: )
Ben Frost in het Wintercircus
Julia Holter in de Handelsbeurs
Darkside check, Sonic City check !

Die laatste van Julia Holter is echt goed trouwens.

Ik moet mijn tripjes weg van huis de komende tijd een beetje strategisch kiezen 😅 Anders was ik daar ook graag bij geweest, goeie affiche !

Je gaat trouwens niet naar LeGuessWho dit jaar?

Ik moet mijn tripjes weg van huis de komende tijd een beetje strategisch kiezen 😅 Anders was ik daar ook graag bij geweest, goeie affiche !

Je gaat trouwens niet naar LeGuessWho dit jaar?
LGW is heel erg druk geworden en ik heb het een beetje gehad met meer dan een halfuur op voorhand ergens naartoe te moeten gaan om een artiest te zien. Sonic City heeft dat veel minder en als je nu ziet dat de Bota afkomt met een heel zotte weekender waardoor je een sterke overlap hebt van de artiesten... Je mist de exclusives die LGW kan boeken maar het is meteen ook een pak goedkoper. :unsure:

Momenteel op het programma:
14/9 Lankum (AB)
16/10 Godspeed You! Black Emperor (AB)
carpoolen?

Hier nog verder op programma:
23/10 Mono (vooruit)
30/10 Nick Cave (sportpaleis)
21/11 Brutus (AB)

Staat verder nog als interessant gemarkeerd, maar nog geen ticket voor gekocht:
18/08 Sigh (asgaard)
30/08-31/08 Down the Hill
7/09 Kludde en een hoop andere bands (JC Bouckenborgh)
7/09 Smote (Jeugdhuis Choseken (?)) (valt me nu ook pas op dat dit dezelfde datum is als bovenstaande lol)
12/10 Blackbraid + Lamp of Murmuur (Cactus)
17/10 Mojo & the Kitchen Brothers (chinastraat)
25/10 Hexvessel (Atelier 210)
27/10 Dool + Hangmans Chair (Cinema, Aalst)
3/11 Chelsea Wolfe (Trix)
11/11 Bohren & Der Club of Gore (cactus)
15/11 Ufomammut (chinastraat)
29/11-30/11 Unholy Congregation 6 (Qubus)
29/11-30/11 30 years toutpartout (vooruit, wintercircus)
5/12 Alcest (AB)
7/12 Pigs x7 + Alkerdeel (N9)
21/1 Slift (trix)
29/1 Uncle Acid (vooruit)
29/3-30/3 Samhain Antwerpen (trix)
17/04-20/04 Roadburn (Tilburg)

:unsure: ik zal blij zijn als ik de helft van deze lijst effectief gezien zal hebben :lol:

Straks te vinden bij op Pukkelpop bij Jazz brak en stikstof. Waarschijnlijk wel on stage, maar mss ook in de foh.
Tussendoor ook wel wat anders proberen checken of een dutje doen backstage als ik een goed plekske vind. Om 8u gaat de wekker al :headshake:

ugh, pukkelpop was weer een teleurstelling (zoals alle live muziek imo).

wiens idee was het om daar de-odorant te geven aam iedereen en hun moeder?

alsof de geuren van voedsel, afval, zweet, alcohol en wiet er al niet teveel waren.

muziek grootteorders te luid, nog veel mensen zonder oordoppen gezien. allemaal om die kick in de torso te krijgen bij de eersts bassdrum?

en dan bij de boilerroom die lichteffecten die mij een korte epilepsy aanval hebben bezorgd (misselijk, overgeven en stuiptrekkingen).

gelukkig niet te warm.

tijd voor een aantal dagen sensory deprivation.

ugh, pukkelpop was weer een teleurstelling (zoals alle live muziek imo).

wiens idee was het om daar de-odorant te geven aam iedereen en hun moeder?

alsof de geuren van voedsel, afval, zweet, alcohol en wiet er al niet teveel waren.

muziek grootteorders te luid, nog veel mensen zonder oordoppen gezien. allemaal om die kick in de torso te krijgen bij de eersts bassdrum?

en dan bij de boilerroom die lichteffecten die mij een korte epilepsy aanval hebben bezorgd (misselijk, overgeven en stuiptrekkingen).

gelukkig niet te warm.

tijd voor een aantal dagen sensory deprivation.
Bestaat de mogelijkheid dat jij er te oud voor geworden bent? :)

Bestaat de mogelijkheid dat jij er te oud voor geworden bent? :)
onwaarschijnlijk, die mening draag ik reeds sinds mijn 16de, ben er nu 32. is ook maar mijn mening, geld duidelijk niet voor anderen.
waarschijnlijker heeft het te maken met het feit dat ik hyper sensitief ben en er op zo een plaatsen nu eenmaal een aanval gebeurt op alle menselijke sensoren.
die ervaring die andere mensen daar (lijken) te hebben, is wat mij toch steeds weer doet proberen.

onwaarschijnlijk, die mening draag ik reeds sinds mijn 16de, ben er nu 32. is ook maar mijn mening, geld duidelijk niet voor anderen.
waarschijnlijker heeft het te maken met het feit dat ik hyper sensitief ben en er op zo een plaatsen nu eenmaal een aanval gebeurt op alle menselijke sensoren.
die ervaring die andere mensen daar (lijken) te hebben, is wat mij toch steeds weer doet proberen.

Wij hebben meer dan een uur moeten aanschuiven om donderdagavond binnen te geraken. Ook drank is een ramp.
Is toch een van de slechtst georganiseerde muziekfestivals imo.

Ik denk dat festivals niet aan u besteed zijn als ik zo uw bevindingen lees, en dat is ok. Steeds opnieuw proberen in de hoop dat uw ervaring ineens positief gaat uitdraaien is dan niet realistisch.

Pukkelpop lijkt mij nu wel een slecht voorbeeld. Op de meeste festivals heb ik mijn bier binnen de 15 seconden. Alles goed georganiseerd qua toilet, inkom, enz… enkel vertrekken lijkt overal de hel

Wij blijven dan ook meestal nog 2-3u en wachten tot 90% al naar huis is

Ik heb een foto van Werchter waar wij de laatste wagen waren op de parking, idem voor Rammstein, auto instappen & rijden maar 👍

Pukkelpop lijkt mij nu wel een slecht voorbeeld. Op de meeste festivals heb ik mijn bier binnen de 15 seconden. Alles goed georganiseerd qua toilet, inkom, enz… enkel vertrekken lijkt overal de hel

Wij blijven dan ook meestal nog 2-3u en wachten tot 90% al naar huis is

Ik heb een foto van Werchter waar wij de laatste wagen waren op de parking, idem voor Rammstein, auto instappen & rijden maar 👍

ja sowieso! Nog opt gemakske iets drinken en eten en niet met de massa proberen wegraken, denk dat je even snel thuis bent zo :)

Zaterdag een stevige dag Pukkelpop gehad! Elk jaar een sterke organisatie waarbij ik weinig opmerkingen heb. Het weer zat goed (tot 23u30 weliswaar) en de drank was lekker koud. Behalve Skrillex niet echt artiesten die ik wou zien, sfeer en gezelligheid troef en ik liet me leiden door het moment.

Begonnen in de Backyard met Kleine Crack en Slagter: plezant, speciaal, na 20 minuten vertrokken richting Boiler. Joyhauser en Amber Broos. Vooral omdat vrienden van ons die wouden zien. Minder m'n ding. Nogal eentonig. Vanaf Solomun noemde ik de boiler voortaan de loungebar van PKP, tot ergernis van de kameraden die wel fan zijn.

Opgeschoven naar de Marquee voor Amenra. Ondanks het totaal m'n ding niet is was ik toch heel benieuwd. Ik heb het niet zo voor die heel serieuze, diepe vibe. Ik wist bijvoorbeeld niet dat optredens van Amenra zogenaamde 'stille optredens' zijn. Zoals 75% van de Marquee. Veel frustratie bij de 'echte' fans doordat er overal wel één in z'n hawaii hemd stomdronken stond te praten met z'n vrienden. In een zaal waar iedereen speciaal voor Amenra gaat, ja. Op een festivalweide, nee. Daar horen die niet thuis imo. Los daarvan vond ik er niet veel aan. Ik heb letterlijk geen enkel woord begrepen van de zang. Dat die mens niet goed in z'n vel zit, heb ik wel begrepen.

Daarna was het de beurt aan Goldband. Ook geen fan, maar ik sta voor alles open. Zo zette ik vroeger meteen de radio af wanneer George Ezra eraan begon, maar die wist mijn hart 2 jaar geleden op PKP te veroveren. Goldband daarentegen niet. Wat een complete bagger was dat. Een hoop vrienden die mee waren en wel fan zijn vonden het ook gewoon echt slecht. Het dan nog even aan de stok gehad met wat Hollanders en het was tijd voor het volgende optreden!

Even meegedanst op Enter Shikari, die ik niet echt kende. Wel goed!

Sam Smith was top. Knappe show en perfect gebracht. Ik luister daar nooit naar en toch van genoten. Soms wat ongemakkelijke momenten. Alé, ik begrijp z'n statement hé, daar niet van. Maar toen hij in hakken met kousen en jarretels, 2 grote diamanten penissen als oorbellen en een jurk riep: 'LET'S MAKE THIS THE BIGGEST GAY PARTY EVER!' waardoor alle mannen achter mij begonnen te juichen, was dat toch even 'speciaal'. Liever zo'n toestanden dan Goldband.

Na Sammeke zijn we doorgelopen naar Skrillex, die voor mij meteen het beste van de dag was. Sonny Moore is back, meer dan ooit. Geen seconde verveeld en heel de Marquee stond in brand. Ambiance tot en met, knap geluid en zowel oude als nieuwe platen kwamen aan bod.

Daarna nog 10 minuten meegepikt van Charlotte De Witte, die had alles uit de kast gehaald met extra schermen e.d.
Veel gaten in 't volk (omwille van de regen?) waardoor je relatief dicht kon gaan staan. Maar Charlotte is m'n ding niet, ook terug eentonig. 1u30 dezelfde beat is niet voor mij weggelegd. Maar naar 't schijnt was het de moeite voor de fans.

Geslaagde editie, volgend jaar zijn we er hopelijk terug bij voor heel 't weekend!

Oh, en 't is nogmaals bewezen: Limburgers zijn de tofste mensen van België.

Voor mij staan gepland (vetgedrukte zijn een sure thing)

Sleater Kinney + Blonde Redhead @ OLT 21/8
Lankum @ AB 14/9
Valentina Magaletti @ AB - 15/9
20 jaar Trix @ Trix - 21/9
Godspeed You Black Emperor @ AB -15/10
Desertfest @ Trix - 18-20/10
Butch Kassidy @ Trix - 13/11

Ufomammut @ Chinastraat 15/11
Los Bitchos @ AB - 4/12
SLIFT @ Trix - 21/1
Uncle Acid and the Deadbeats @ Vooruit - 29/1
We are Open @ Trix - 7-8/2