Live muziek & optredens

Ac/Dc was fantastisch. Geweldige greatest hits setlist waar alles in zat wat ik wou horen en meer. Johnson kan nog mee maar vooral Angus is nog echt een raket.

Organisatie wel wat minder: organisator had even veel bussen ingehuurd als die normaal voor GMM doet, 8 blijkbaar. Veel te weinig dus waardoor het ook veel langer duurde dan gepland om die nachttrein te vullen.
Johnson kon nooit mee maar ok.

Maar ik ben ook schuldig, ben ze gaan zien in Sportpaleis met de Black Ice tournee. Fan was ik niet meer, maar ik was het zestienjarige Peebs - toen nog bekend als tommorello 😂 - schuldig dus ben gaan kijken. Goeie muziek? Meh. Goeie show? Sure!

Vandaag ook op Alcatraz, dit staat op de planning:
Fleddy Melculy
Bizkit Park
Lord of the Lost
Heideroosjes
Epica
Europe

Moesten er mensen nog tips bebben, shoot. Zoals je waarschijnlijk wel ziet aan de lijst hierboven ben ik normaal wel minder fan van het hele harde werk.

Moesten er mensen nog tips bebben, shoot. Zoals je waarschijnlijk wel ziet aan de lijst hierboven ben ik normaal wel minder fan van het hele harde werk.

Ik vind het persoonlijk de minste van de drie dagen maar mocht ik er zijn zouden Hatebreed, Pothamus en Crippled Black Phoenix op m’n lijstje staan.

Fleddy Melculy
Bizkit Park
Lord of the Lost
Heideroosjes
Epica
Europe

Eventueel nog Night Flight Orchestra toevoegen aan je lijstje.

Dio Disciples kijk ik ook naar uit maar dat overlapt voor jou met Bizkit Park.

Fleddy Melculy
Bizkit Park
Lord of the Lost
Heideroosjes
Epica
Europe

Pothamus, 1000mods

Het optreden van AC/DC was tof, maar 160 euro is echt wel 60 euro te veel voor een optreden van ruim twee uur. De stem van Brian Johnson kwam er soms amper uit, zeker bij nummers zoals Thunderstruck werd dat heel erg duidelijk. Maar de energie waarmee Angus Young nog rondhuppelt werkt aanstekelijk en het repertoire is natuurlijk fantastisch. Het is omdat ze (wellicht) de laatste keer optreden dat ik zoveel geld heb gegeven, want anders voelt dit toch wel wat een beetje bitter aan door de hoge prijs.

Is iemand naar Massive Attack gaan kijken? Heb tot op de laatste seconde getwijfeld maar ben uiteindelijk niet gegaan...

Zondag geweest naar Alcatraz. Topdag! Goed weer, veel goede optredens, lekker eten (in de VIP).

Hieronder een ranking van de beste optredens (minstens de helft van de set gezien; meeste volledig):

1. Mayhem (*****): rituele ervaring, zowaar haast echt eng en bijzonder intens gespeeld.
2. Jinjer (****): strak gespeeld en geniale stem. Genieten in de hitte vanop de zonovergoten tribune (ja, af en toe moet je echt even zitten).
3. Cobra The Impaler (****): Mastodon-esque maar dan wat extremer. Veel intense stukken.
4. Dark Tranquility (****): melodieus, vette riffs en geregeld opvallend emotioneel.
5. Opeth (****): tja, geweldige band en geweldige nummers gespeeld. Iets te kort, geluid niet optimaal bij eerste nummer en ik was al moe.
6. Architects (****): mix tussen beukend en catchy. Topshow als headliner.
7. Aborted (***): veelal geweldig knallend. Af en toe iets teveel een brei van geluid, maar wellicht onvermijdbaar gezien de stijl.
8. Left to Die (***): Leprosy is een fijn album en dat werd goed gebracht.
9. Conan (***): fijne doom die aardig beukt, maar iets te monotoon.
10. Millhaven (***): toffe death metal en strak gespeeld. Leuke opener.
11. Korpiklaani (***): verrast door de wat rustigere, meeslepende nummers. Best tof vanop de tribune.

Verder nog stukken gezien van Mordkaul en Exodus, hetgeen redelijk klonk maar niet meer dan dat. Terrorizer helaas gemist, maar je moet natuurlijk ooit eten.

Laatst bewerkt:
Ac/Dc was fantastisch. Geweldige greatest hits setlist waar alles in zat wat ik wou horen en meer. Johnson kan nog mee maar vooral Angus is nog echt een raket.

Organisatie wel wat minder: organisator had even veel bussen ingehuurd als die normaal voor GMM doet, 8 blijkbaar. Veel te weinig dus waardoor het ook veel langer duurde dan gepland om die nachttrein te vullen.

Het optreden van AC/DC was tof, maar 160 euro is echt wel 60 euro te veel voor een optreden van ruim twee uur. De stem van Brian Johnson kwam er soms amper uit, zeker bij nummers zoals Thunderstruck werd dat heel erg duidelijk. Maar de energie waarmee Angus Young nog rondhuppelt werkt aanstekelijk en het repertoire is natuurlijk fantastisch. Het is omdat ze (wellicht) de laatste keer optreden dat ik zoveel geld heb gegeven, want anders voelt dit toch wel wat een beetje bitter aan door de hoge prijs.
Ik had donderdagavond als verrassing nog een ticket gekocht op TicketSwap voor mijn vrouw aan 100 euro. Leek mij ook een meer faire prijs en ze vond het heel goed, ze had dezelfde bemerkingen, Angus Young is nog een beest, maar de zang zat er heel snel door.

Voor de rest vond ze (en ikzelf, want ik ben ze gaan afzetten) de organisatie errond echt niet goed. De wegen naar de parkings waren compleet verzadigd, gelukkig waren wij op tijd om nog een frietje te gaan eten in Retie met de kinderen, anders hadden we mee in die ellenlange files gestaan op de binnenbanen.
Up next: Pukkelpop!

Zaterdag aanwezig, niet echt iemand die ik per sé wil zien. Ik laat me leiden door de sfeer. Ik vertoef graag onder de Limburgers.
Ik ga zondag! Eindelijk The Offspring zien :love:

Hier ook Pukkelpop! Combi wel. Zal ook wel laatste festival zijn deze zomer dat ik doe. Beetje rust nodig :unsure:
De afgelopen 2 jaar combi gegaan. Dit jaar niet echt de moeite vond ik persoonlijk, afgaande op wat dan al geweten was van namen. Ik mis de iets hardere muziek.

Jaloers op de zondag wel, ik had liever dan gegaan dan zaterdag.

We gaan met nog 3 koppels vrienden en blijkbaar is het de zaterdag wel de moeite wat DJ's betreft.

Ik had donderdagavond als verrassing nog een ticket gekocht op TicketSwap voor mijn vrouw aan 100 euro. Leek mij ook een meer faire prijs en ze vond het heel goed, ze had dezelfde bemerkingen, Angus Young is nog een beest, maar de zang zat er heel snel door.

Voor de rest vond ze (en ikzelf, want ik ben ze gaan afzetten) de organisatie errond echt niet goed. De wegen naar de parkings waren compleet verzadigd, gelukkig waren wij op tijd om nog een frietje te gaan eten in Retie met de kinderen, anders hadden we mee in die ellenlange files gestaan op de binnenbanen.

Ik ga zondag! Eindelijk The Offspring zien :love:
Kameraad van mij heeft er 4 uren over gedaan om er te geraken, i.p.v. 2 uur.

Electric Callboy al eens gezien?

Meeten bij The Offspring? :coolbrows:
Zoek een beschonken niet al te groot type met t-shirt van The Offspring :biglaugh:.
Electric Callboy al eens gezien?
Nee en ook al is hij helemaal geen fan, vond mijn schoonvader dat wel een feestje zo live op GMM, dus ik ben benieuwd. Voor de rest af en toe passeren in de Boiler denk ik, maar toch vooral The Offspring en Rise Against!

Gazet van Antwerpen had er een artikel over. Blijkbaar al problemen op de Antwerpse wegen in het algemeen om te beginnen.

Daarnaast was dit ook de organisator van GMM en die had gewoon het mobiliteitsplan van GMM gekopieerd. En daar zit de fout: GMM is een festival waar het publiek gespreid over 4 dagen komt. Ja het is meer maar ook veel meer gespreid terwijl hier om 21 uur iedereen op de wei moet zijn. Uitte zich ook in te weinig bussen om mensen van en naar het station te brengen.

Zelf heb ik de nachttrein genomen. Die moest om 1 uur 5 vertrekken op papier maar dat is 2 uur 20 geworden omdat dan pas de laatste mensen die een bus moesten nemen naar het station ook op die trein zaten. Logisch dat de NMBS op de laatsten wacht als het op die nachttrein aankomt want anders staat ge daar nog tot 6 uur sochtends, voor een keer kan ik de vertraging dus ook niet aan hun verwijten.

Gazet van Antwerpen had er een artikel over. Blijkbaar al problemen op de Antwerpse wegen in het algemeen om te beginnen.

Daarnaast was dit ook de organisator van GMM en die had gewoon het mobiliteitsplan van GMM gekopieerd. En daar zit de fout: GMM is een festival waar het publiek gespreid over 4 dagen komt. Ja het is meer maar ook veel meer gespreid terwijl hier om 21 uur iedereen op de wei moet zijn. Uitte zich ook in te weinig bussen om mensen van en naar het station te brengen.

Zelf heb ik de nachttrein genomen. Die moest om 1 uur 5 vertrekken op papier maar dat is 2 uur 20 geworden omdat dan pas de laatste mensen die een bus moesten nemen naar het station ook op die trein zaten. Logisch dat de NMBS op de laatsten wacht als het op die nachttrein aankomt want anders staat ge daar nog tot 6 uur sochtends, voor een keer kan ik de vertraging dus ook niet aan hun verwijten.
Wij waren reeds rond 4a4.30 op het terrein, vertrokken in Aalst rond kwart voor 2 en nog een tussenstop in Meise.
Wel file gehad op A12 en de ring en even aanschuiven op de binnenbaan maar al bij al best ok. Toen ging het scannen van de parking vouchers al moeizaam dus kan het wel begrijpen als het volk alleen maar blijft toestromen.
Hier was de hel echter weggeraken, van 12-1 gewoon stilgestaan op de parking zonder enige beweging en dan nog een half uur tot retie en dan nog file in Ranst. Dus concert gedaan om 23.30 in bed om 4, wekker om 8. :crazy:

Terug
Bovenaan