Live muziek & optredens

Ik heb nog wel eens zin om ze aan het werk te zien maar de AB is geen fijne zaal voor hen, Amenra is altijd een beleving live en dan mag dat wel iets meer zijn. Misschien ligt dat aan mij omdat ik vroeger al vaak van die speciallekes meegemaakt heb maar voor mij klinkt een Amenra optreden op Werchter bijvoorbeeld zeer vreemd.

er is toch nog een groot verschil tussen een optreden in de AB, of een optreden op Werchter :unsure:
Ik ga volledig akkoord dat Amenra op een grote festivalweide helemaal niet werkt waarschijnlijk. Maar de AB is toch gewoon een keigoede zaal, en waarschijnlijk de beste zaal waar je ze tegenwoordig aan het werk kunt zien, gezien hun populariteit tegenwoordig.
Maarja de speciallekes vroeger in de kerken etc zullen waarschijnlijk wel eerder verleden tijd zijn, en dat is jammer, maar ik blijf het raar vinden om de AB dan geen fijne zaal voor hen te vinden :p Maarja AB is waarschijnlijk niet hip genoeg voor de hipster-mods hier :unsure:

er is toch nog een groot verschil tussen een optreden in de AB, of een optreden op Werchter :unsure:
Ik ga volledig akkoord dat Amenra op een grote festivalweide helemaal niet werkt waarschijnlijk. Maar de AB is toch gewoon een keigoede zaal, en waarschijnlijk de beste zaal waar je ze tegenwoordig aan het werk kunt zien, gezien hun populariteit tegenwoordig.
Maarja de speciallekes vroeger in de kerken etc zullen waarschijnlijk wel eerder verleden tijd zijn, en dat is jammer, maar ik blijf het raar vinden om de AB dan geen fijne zaal voor hen te vinden :p Maarja AB is waarschijnlijk niet hip genoeg voor de hipster-mods hier :unsure:
Werchter zou ik zo'n donkere muziek toch ook niet zetten want daar komt dat niet tot zijn recht. Naar het schijnt was op Graspop wel goed, maar daar stonden ze savonds laat in de marquee dus kan je eventeel wel wat sfeer creeëren voor zulke bands.

En de AB is idd een topzaal. Het enige irritante is zijn locatie maar dat ligt op zich niet aan de AB zelf maar aan het feit dat het openbaar vervoer in België foert zegt vanaf 22u.

Dat de AB een top zaal is staat wel buiten kijf; laat dat duidelijk zijn :p

En de AB is idd een topzaal. Het enige irritante is zijn locatie maar dat ligt op zich niet aan de AB zelf maar aan het feit dat het openbaar vervoer in België foert zegt vanaf 22u.
Als het van Groen afhangt, hebben we de hele nacht treinen en bussen. Hopelijk komt dat er door. Een zwoele zomeravond op terras in Gent, en je moet om 22u30 al afronden. Triestig.

Dat de AB een top zaal is staat wel buiten kijf; laat dat duidelijk zijn :p

Vind ik toch afhankelijk van optreden tot optreden, een paar keer meegemaakt dat het geluid minder crisp was dan in bepaalde veel kleinere zalen.
En op sommige optredens is de muziek tussendoor verschrikkelijk slecht gekozen, maar dat is een detail :)

Als het van Groen afhangt, hebben we de hele nacht treinen en bussen. Hopelijk komt dat er door. Een zwoele zomeravond op terras in Gent, en je moet om 22u30 al afronden. Triestig.
Optredens in de AB zijn normaal voor 23u gedaan zodat je zeker nog een trein kan halen. Daarvoor betaal je ook 1€ extra op je ticket dacht ik. Net gekeken voor volgende week. Ik ga naar Beth Gibbons in het Koninklijk Circus. Ik heb nog een trein om 0u23 in Bxl Centraal naar Gent. En in Gent rijdt het OV tegenwoordig ook tot 2u, zelfs in de week. Ik weet natuurlijk niet hoe het ligt voor als je meer op de buiten woont.

Ik geraak van de AB nog tot in Antwerpen en dan is het voor mij gedaan.
Ik kan dus inderdaad ervoor kiezen om maar 1 ring te doen qua files ipv 2 maar ik ben eigenlijk verplicht om met de wagen naar de AB te komen, al was het maar voor een stuk vd afstand. En das gewoon jammer.

Käärijä, Fins eurovision fenomeen van vorig jaar, komt in oktober naar Brussel. Meteen tickets vastgelegd. Cha cha cha!!

Gisteren allereerste keer naar de AB geweest. Mooie locatie maar wat een rotrit zeg. Heb gewoon een uur gedaan om tot aan de parking te geraken. Ik kom al niet vaak in Brussel dus ik dacht zal toch maar met de auto doen ipv openbaar vervoer maar dat sloeg me toch wel hard tegen.

Concert was wel af. Voor programma met Doodseskader, had ze in de week thuis is bekeken op YT en leek me niet slecht. Live vond ik ze enorm goed. Best van genoten. Amenra dan was wat ik ervan had gehoopt. Dak eraf en meegaan. Topband!

Ik dacht dat er geen zitjes waren in de AB maar dat klopt dus niet. Niet dat mij dat zo interessant lijkt met een metalconcert maar vroeg me af hoe je daar dan geraakt of aan die balkons? Die balkons lijken me wel de betere plaatsen om een concert te volgen. Zijn dat andere tickets want ik zag voor 2025 toch ook maar 1 soort ticket. Of is dat first come, first served?

Laatst bewerkt:
Gisteren allereerste keer naar de AB geweest. Mooie locatie maar wat een rotrit zeg. Heb gewoon een uur gedaan om tot aan de parking te geraken. Ik kom al niet vaak in Brussel dus ik dacht zal toch maar met de auto doen ipv openbaar vervoer maar dat sloeg me toch wel hard tegen.

Concert was wel af. Voor programma met Doodseskader, had ze in de week thuis is bekeken op YT en leek me niet slecht. Live vond ik ze enorm goed. Best van genoten. Amenra dan was wat ik ervan had gehoopt. Dak eraf en meegaan. Topband!

Ik dacht dat er geen zitjes waren in de AB maar dat klopt dus niet. Niet dat mij dat zo interessant lijkt met een metalconcert maar vroeg me af hoe je daar dan geraakt of aan die balkons? Die balkons lijken me wel de betere plaatsen om een concert te volgen. Zijn dat andere tickets want ik zag voor 2025 toch ook maar 1 soort ticket. Of is dat first come, first served?
Brussel binnengeraken met de auto op een vrijdag is natuurlijk altijd moeilijk. Je kan ook met de auto tot aan een station dichtbij rijden en daar de trein nemen. AB stopt altijd ten laatste om half elf om een connectie te garanderen.

Zitjes bovenaan: achteraan de zaal is er een trap naar boven. Geen apart ticket nodig en is inderdaad first come, first served.

Prachtig optreden van Jessica Pratt in de AB daarnet. Check zeker haar laatste album, komt sowieso in mijn eindejaarslijstje.

Voor de AB maak ik gewoon gebruik van Park & Ride. Ik weet nu niet van waar ge komt maar als ge vanuit Leuven/Limburg komt dan is P+R Kraainem ideaal aangezien ge dan de ring niet moet doen en ook Brussel zelf niet in moet. Het kwartiertje metro dat ge moet doen, wint ge dus sowieso terug door de drukte op de autostrade die ge mijdt.

Zowel metro als parking bovendien gratis, al moet ge wel weten hoe: met uw AB-ticket aan de automaat een gratis MIVB-ticket nemen (event pass), en dat papieren metro ticket kunt ge naderhand gebruiken om de parking te betalen (werkt dus enkel met papieren MIVB ticket)

Afstappen aan halte De Brouckère, ligt op 5min wandelen van de AB

Amai, Keanu Reeves is echt wel een grave gast. Efkes met kunnen babbelen gisteren voor de soundcheck en na het optreden. Held!
En em speelt best nog goed bass, een pak beter imo dan dat Depp gitaar speelt.
Dogstar zelf ... gohja :unsure:

Amenra was best wel goed. Al vond ik het publiek vrijdag 'aangenamer' dan donderdag. Niet dat ik daar opzich veel last van heb, maar dat gevoel van vroeger is er toch niet echt meer.

Wat de klank betreft, er gaan maar weinig zalen in Europa beter doen in theorie. Maar het blijft uiteindelijk ook de man achter de knoppen die dat onder controle heeft. Ook al enkele keren gehad dat ik me afvroeg wat de technieker van de band aant prutsen was.
Zelfde met licht, daar heb ik er eens enen zen c4 weten krijgen na een show.
En de muziek tussendoor is gewoon maar spotify radio met alles van de optredende artiest eruit gehaald :unsure:

Amai, Keanu Reeves is echt wel een grave gast. Efkes met kunnen babbelen gisteren voor de soundcheck en na het optreden. Held!
En em speelt best nog goed bass, een pak beter imo dan dat Depp gitaar speelt.
Dogstar zelf ... gohja :unsure:

Amenra was best wel goed. Al vond ik het publiek vrijdag 'aangenamer' dan donderdag. Niet dat ik daar opzich veel last van heb, maar dat gevoel van vroeger is er toch niet echt meer.

Wat de klank betreft, er gaan maar weinig zalen in Europa beter doen in theorie. Maar het blijft uiteindelijk ook de man achter de knoppen die dat onder controle heeft. Ook al enkele keren gehad dat ik me afvroeg wat de technieker van de band aant prutsen was.
Zelfde met licht, daar heb ik er eens enen zen c4 weten krijgen na een show.
En de muziek tussendoor is gewoon maar spotify radio met alles van de optredende artiest eruit gehaald :unsure:
Gisteren aanwezig met Pratt? Geluid was zó goed. Guy de geluidsman verdiende daar alle lof. :love:

Terug
Bovenaan