Live muziek & optredens

Voor de AB maak ik gewoon gebruik van Park & Ride. Ik weet nu niet van waar ge komt maar als ge vanuit Leuven/Limburg komt dan is P+R Kraainem ideaal aangezien ge dan de ring niet moet doen en ook Brussel zelf niet in moet. Het kwartiertje metro dat ge moet doen, wint ge dus sowieso terug door de drukte op de autostrade die ge mijdt.

Zowel metro als parking bovendien gratis, al moet ge wel weten hoe: met uw AB-ticket aan de automaat een gratis MIVB-ticket nemen (event pass), en dat papieren metro ticket kunt ge naderhand gebruiken om de parking te betalen (werkt dus enkel met papieren MIVB ticket)

Afstappen aan halte De Brouckère, ligt op 5min wandelen van de AB
Dit lijkt me ideaal voor een volgende keer! Bedankt voor de tip

Afgelopen week voor de tweede keer Primavera gedaan. De affiche sprak me op voorhand ontzettend aan, en het heeft niet teleurgesteld. Ik heb vooral een hoop optredens gezien van de headliners (Vampire Weekend, Pulp, The National, PJ Harvey en Róisín Murphy) die ik niet snel zal vergeten. Op de kleinere podia staken Lankum en BADBADNOTGOOD erbovenuit. Quasi elk ander optreden wat ik heb gezien, vond ik ook wel goed, wat mij nog nooit overkomen is op een festival. Ik ben misschien 1 keer per dag ergens gaan lopen omdat het verveelde.

Het enige écht verschrikkelijk teleurstellende optreden was dat van Lana Del Rey. Ze kwam bijna een half uur te laat op, zonder excuses, en was bovendien aan het zagen over het strikte tijdschema. Haar emotieloze gezicht maakte haar niet sympathieker. Haar microfoon stond veel stiller dan die van de achtergrondzangeres, die dan nog de eerste stem aan het zingen was. Soms deed Lana zelfs geen moeite om het te verbergen en hield ze een hele strofe lang de microfoon niet eens bij haar mond. :unsure:

Het was degoutant dat dat de grote headliner was. De Lana-mania in het publiek konden we echt niet vatten. We hebben er meerderen zien afgevoerd worden en op de eerste paar rijen hield quasi niemand het droog. Heel bizar om te zien.

Op plek 2 van tegenvallers kwam Freddie Gibbs. Die heeft meer 'Fuck police' staan scanderen en het over weed gehad dan gerapt. Desondanks vond ik het niet eens een slecht optreden. :laugh:

Gisteren Machine Head in 013.
Flynn mag dan een arrogante zak zijn, het is wel een topentertainer.
Goeie setlist, geweldig geluid en voor het meeste deel vd tijd was hij ook goed bij stem.
Enkel Locust was misschien de minste keer dat ik het ooit live heb gehoord. Darkness Within was dan weer fenomenaal.

Misschien toch maar blijven tot de headliner op Graspop de zondag, ook al staat er overdag bitter weinig dat ik moet zien.

Leffingeleuren:

Vrijdag 13 september: Bad Bangs – COLLIGNON – DJ St. Paul – Koala Disco – Lip Critic – Omni – Snapped Ankles – Snõõper – SUUNS – Whispering Sons

Zaterdag 14 september: Axis: Sova – Beige Banquet – Bob uit Zuid – Dame Area – Dijf Sanders –Dorpsstraat 3 – Movulango – Plexi Stad – Prison Affair – Rendez Vous – Strand Of Oaks – Talk Show – Victor De Roo – Wombo

Zondag 15 september: Cat Clyde – Cool Sorcery – Deeper – Dylan LeBlanc – Great Gable – Ibibio Sound Machine – King Hannah – Loverman – Mclusky – Tapir! – The Grogans – UNIVERSITY

Ticket voor zondag gekocht. McLusky gaat het kot afbreken.

Gisteren Machine Head in 013.
Flynn mag dan een arrogante zak zijn, het is wel een topentertainer.
Goeie setlist, geweldig geluid en voor het meeste deel vd tijd was hij ook goed bij stem.
Enkel Locust was misschien de minste keer dat ik het ooit live heb gehoord. Darkness Within was dan weer fenomenaal.

Misschien toch maar blijven tot de headliner op Graspop de zondag, ook al staat er overdag bitter weinig dat ik moet zien.
Hij zit blijkbaar al enkele weken in Antwerpen waarvan grotendeels alleen waar hij iedere avond uren aan het repeteren is en zich ten volle smijt.

Graspop gaat knallen, vorig jaar al één van mijn hoogtepunten en ook dit jaar kijk ik er weer erg naar uit.

Vanavond naar Faithless in de AB, wordt hun allereerste live-concert sinds het overlijden van Maxi Jazz.

Uiteraard gaat het NOOIT kunnen tippen aan hun hoogdagen of aan hun laatste passage in de AB, maar aangezien het met Maxi Jazz eigenlijk de eerste keer was dat een artiest overleed waar ik echt actief fan van was en meermaals live zag, wou ik hier toch bij zijn zonder al te hoge verwachtingen te gaan hebben. Gewoon een soort eerbetoon en trip down to memorylane dus.

Vanavond naar Faithless in de AB, wordt hun allereerste live-concert sinds het overlijden van Maxi Jazz.

Uiteraard gaat het NOOIT kunnen tippen aan hun hoogdagen of aan hun laatste passage in de AB, maar aangezien het met Maxi Jazz eigenlijk de eerste keer was dat een artiest overleed waar ik echt actief fan van was en meermaals live zag, wou ik hier toch bij zijn zonder al te hoge verwachtingen te gaan hebben. Gewoon een soort eerbetoon en trip down to memorylane dus.

Moet zeer vreemd zijn, hij was toch echt wel het gezicht van de groep.

Wordt hij dan vervangen door iemand anders of hoe gaat zo iets?

Moet zeer vreemd zijn, hij was toch echt wel het gezicht van de groep.

Wordt hij dan vervangen door iemand anders of hoe gaat zo iets?

Bij de grootste hits (Insomnia, God is A DJ, We Come One) werden er beelden van hem geprojecteerd en was zijn stem te horen.

Voor de rest bestond de set uit andere Faithless-nummers en ook dance-nummers die niet uit hun repertoire komen zoals oa Jaydee - Plastic Dreams en Fred Again - Marea (we Lost dancing).

Voor de vocals hadden ze een nieuwe zanger en zangeres bij, beiden nog vrij jong.

Ik denk dat de setlist wel kan werken op de festivals deze zomer aangezien ze gevarieerd genoeg is om een breed publiek te boeien en niet enkel de echte fans (waarvan de gemiddelde leeftijd intussen toch ook al ruim boven de 40-50 gaat afgaande op het publiek gisteren).

Het was leuk en goed zonder meer, gewoon niet gaan met de verwachting het grote legendarische Faithless te zien want dat zijn ze niet meer natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ben nog op zoek achter een ticket voor Hatebreed (Kreun 10/06). Mocht er nog iemand een ticket overhebben.. Let me know.

Terug
Bovenaan