Live muziek & optredens

Valt toch mee? Je krijgt een melding op gsm, beslist om ticket te kopen en vanaf dan is er een slot op dat ticket.
Wat valt er mee? Ik overdrijf zelfs met mijn seconden. Binnen de 5 seconden na de melding was ik in de app bij de tickets en het was al te laat.

Gisteren naar DIIV in AB geweest. Van de bindteksten* moeten ze het nooit hebben, en al zeker niet als de frontman aan het herstellen is van een longontsteking. 5 nieuwe nummers (waarvan er al 2 gereleased waren) aangevuld met 6 van het vorige album en 5 van de eerste 2 albums zorgden voor een leuke mix.

Ik zit al sinds gisterenavond met het nummer Incarnate Devil in m'n hoofd. Op plaat vond ik dat in eerste instantie niet bijzonder, maar na het gisteren live gehoord te hebben ben ik na bijna 10 jaar plots fan van het nummer. Absolute hoogtepunten qua sfeer waren zoals verwacht Blankenship en de klassieker Doused met o.a. een fan die met een salto mortale vanop het podium ondersteboven in een beginnende moshpit terechtkwam. :laugh:

Muzikaal was het oprecht wel goed en ben ik heel blij dat Zachary Cole Smith ondertussen al bijna 7 jaar clean is. Ik had tot een paar jaar terug niet gedacht om die vent ooit nog nuchter op een podium te zien staan en z'n best te zien doen.

* Toppers waren: "So this is an old one" gevolgd door 20 seconden stilte en gepruts met pedalen waarna ze aan het nummer begonnen en "This is our encore" toen ze terug opkwamen, waarna ze zonder meer begonnen te spelen. :laugh:
Destijds in de 019 in Gent geraakte hij niet verder dan voor elk nummer 'Hello, we're DIIV' te zeggen. :unsure:

Wel een zalig optreden, retestrakke liveband.

Net terug van Dead Poet Society in de Trix. Was zeker wel plezant en er zat veel energie in. Voor mij ontbrak er precies nog wel iets, al kan ik niet precies zeggen wat :unsure: Voorprogramma was ook wel goed.

Ook de eerste keer in die kleinere zaal boven geweest, wel gezellig.

Ik ben hier ook, valt toch mee? Je moet natuurlijk wel op tijd zijn om op het middenplein te geraken als dat je frustratie is 🙂
Ruim op tijd, daar niet van :) maar heel het binnenplein naar buiten leiden via één uitgang (tussen voorprogramma/IDLES) vond ik al vrij absurd. Het geluid is er ook gewoonweg zeer brak.

IDLES zelf vond ik goed spelen (behalve de audio problemen) maar man, wat een saai publiek :unsure: vrij snel mijn vrienden achtergelaten en goed naar voren kunnen gaan maar wat een saaie boel. Ergens wel logisch maar hélemaal niet te vergelijken met de IDLES die ik 2(?)j geleden zag in de AB.

Als ik de recensies lees waren zij toch op een ander concert aanwezig :unsure:

DeMorgen
'colossus' volgde, het publiek splitste zich in twee om vervolgens tegen elkaar aan te knallen en 8000 man viel ten prooi aan de kaken van IDLES '

Ik (en Joe) zagen toch iets anders... "Fuck it we don't need them"

Laatst bewerkt:
Wat valt er mee? Ik overdrijf zelfs met mijn seconden. Binnen de 5 seconden na de melding was ik in de app bij de tickets en het was al te laat.
De melding komt pas enkele seconden nadat het ticket vrij is waardoor je sowieso te laat bent. Ik heb voor Rock Werchter zondag vorig jaar een ticket gekocht door de app constant te refreshen op één of andere ochtend...

Als je dat blijft doen elke keer je een melding krijgt, dan maak je wel kans hoor. Graspop is nog ver weg en er zullen naarmate de dag nadert meer een meer tickets in de app beschikbaar zijn.

TicketSwap bots zijn inderdaad een probleem. Voor grote concerten en festivals ongetwijfeld erg frustrerend omdat de vraag zo hoog is en er veel meer mensen op zoek zijn. Maar het blijft mogelijk om een ticket te scoren, geduld is echter de boodschap.

Is IDLES wel gemaakt voor zo een groot publiek? Op Werchter 2 zomers geleden vond ik dat ook maar half werken
Enola heeft twee reviews geschreven, één vanop het middenplein en één van de tribune. Al bij al kan ik hun mening volgen.

Iemand die een pukkelpopticket voor zondag van mij wilt overkopen? 110 euro. Stuur een DM en dan regelen we de omruilservice.

Wie is er maandag allemaal aanwezig op Slift?
ill-be-there-man-the-big-lebowski.gif

Terug
Bovenaan