Live muziek & optredens

Afgelopen zaterdag naar Corey Taylor gaan kijken in Tilburg.

Ik ben niet zo'n fan van zijn solo albums. Er waren nog 2 koppels met ons mee waarvan de heren toch iets hardere muziek gewend zijn.

Heel goede show! Alles werd enorm strak gespeeld en vanaf minuut 1 had Corey heel de zaal in z'n greep. 013 Poppodium is bovendien een heel leuke zaal met vlotte toegang tot toiletten en bars. Mijn companie was sterk onder de indruk van de performance van zowel Corey als zijn band. Met een 35+ optredens per jaar op de teller van mijn kameraad vond hij dit één van de betere optreden van afgelopen jaar.

Kans zit er dik in dat hij naar GMM komt, aanrader om te gaan zien!

Op één voorwaarde: dat @FlyingHorseman (of iemand anders) een gerangschikte toplijst maakt met minimum 20 artiesten en album recs
Amaarae - Fountain Baby
American Football - American Football (1999)
Amyl & The Sniffers - Comfort To Me
The Armed - Ultrapop
Bikini Kill - Pussy Whipped
Billy Woods & Kenny Segal - Maps
Clipse - Hell Hath No Fury
Duster - Stratosphere
Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
Jai Paul - Leak 04-13 (Bait Ones)
Lambchop - Nixon
Mannequin Pussy - Patience
Model/Actriz - Dogsbody
Mount Kimbie - Crooks & Lovers
Nala Sinephro - Space 1.8
Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix
Space Afrika - Honest Labour
Water From Your Eyes - Everyone's Crushed
Wolf Eyes - Burned Mind
Yo La Tengo - I Can Feel The Heart Beating As One

Zal straks als een edit er wat genres bij zetten. Beetje een mix van alles, best niet beginnen met Wolf Eyes want dat is extreme noise. Misschien dat ik die straks nog vervang door iets anders want... Extreme noise dus.

Amaarae - Fountain Baby
The Armed - Ultrapop
Duster - Stratosphere
Lambchop - Nixon
Model/Actriz - Dogsbody
Wolf Eyes - Burned Mind

Zal straks als een edit er wat genres bij zetten. Beetje een mix van alles, best niet beginnen met Wolf Eyes want dat is extreme noise. Misschien dat ik die straks nog vervang door iets anders want... Extreme noise dus.
Zalig dat je er Amaarae hebt tussengezet. Killer lijst!!

Afgelopen zaterdag naar Corey Taylor gaan kijken in Tilburg.

Ik ben niet zo'n fan van zijn solo albums. Er waren nog 2 koppels met ons mee waarvan de heren toch iets hardere muziek gewend zijn.

Heel goede show! Alles werd enorm strak gespeeld en vanaf minuut 1 had Corey heel de zaal in z'n greep. 013 Poppodium is bovendien een heel leuke zaal met vlotte toegang tot toiletten en bars. Mijn companie was sterk onder de indruk van de performance van zowel Corey als zijn band. Met een 35+ optredens per jaar op de teller van mijn kameraad vond hij dit één van de betere optreden van afgelopen jaar.

Kans zit er dik in dat hij naar GMM komt, aanrader om te gaan zien!
Ik heb getwijfeld vanwege die eigen nummers.. Maar CT blijft een topzanger en een echte frontman, in welke vorm dan ook.

Amaarae - Fountain Baby
The Armed - Ultrapop
Duster - Stratosphere
Lambchop - Nixon
Model/Actriz - Dogsbody
Wolf Eyes - Burned Mind

Alfabetisch??? zwak

Amaarae - Fountain Baby
The Armed - Ultrapop
Duster - Stratosphere
Lambchop - Nixon
Model/Actriz - Dogsbody
Wolf Eyes - Burned Mind

+ 500 hipster punten

Eén van de betere releases van dit jaar :love:

Ik heb getwijfeld vanwege die eigen nummers.. Maar CT blijft een topzanger en een echte frontman, in welke vorm dan ook.
Ik had daar ook wat schrik voor, is eigenlijk totaal m'n ding niet. Maar het viel reuze mee!

De sfeer en vele bruine kroegen naast het 013 Poppodium zorgden ook voor een heel fijne avond. Ik zal er nog naartoe gaan. Is voor mij een kleine 2 uren rijden.

Alfabetisch??? zwak
Ok sorry ik zal ze even numeriek rangschikken.
  1. Wolf Eyes - Burned Mind
  2. Amaarae - Fountain Baby
  3. American Football - American Football (1999)
  4. Amyl & The Sniffers - Comfort To Me
  5. The Armed - Ultrapop
  6. Bikini Kill - Pussy Whipped
  7. Billy Woods & Kenny Segal - Maps
  8. Clipse - Hell Hath No Fury
  9. Duster - Stratosphere
  10. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
  11. Jai Paul - Leak 04-13 (Bait Ones)
  12. Lambchop - Nixon
  13. Mannequin Pussy - Patience
  14. Model/Actriz - Dogsbody
  15. Mount Kimbie - Crooks & Lovers
  16. Nala Sinephro - Space 1.8
  17. Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix
  18. Space Afrika - Honest Labour
  19. Water From Your Eyes - Everyone's Crushed
  20. Yo La Tengo - I Can Feel The Heart Beating As One

Bijna koop je niks mee, mijn punt van legere vijver blijft hier dus.

Als die niet touren idem, als die wel touren heb je nog een band erbij die wat jonger is (positief) maar eigenlijk niet groot genoeg is om een festival de grootte van Graspop af te gaan sluiten (die verkopen uiteindelijk maar een AB uit, met de hulp van Kreator dan nog)
Ik heb datzelfde gevoel met 5FDP en A7X trouwens. Ik gun het die bands allemaal wel maar ik heb precies het idee dat die niet groot genoeg zijn. Maar ik kan fout zijn, we zullen dat wel zien als ze spelen...

Was dat niet nog de periode voor hun 2 mainstages? Waardoor ze dus eigenlijk geen headliner waren...

Ik zeg het, het is dit jaar gewoon een lastig jaar om te boeken qua headliners want een groot deel van u vijver blijft leeg deze zomer... En dit jaar had je qua headliners dan weer een ongewoon goed jaar waardoor het contrast nog eens zo groot wordt.
Ik geloof dat ze in 2014 naar 2 main zijn gegaan.
2017 was mijn eerste keer graspop dus herinner ik me dat het toen zeker 2 main stages waren.
Dit jaar was Machine Head ook al noodoplossing omdat ze A7X verloren wegens hele tour cancellen.
Machine Head stond sowieso op planning voor 2024.
Je hebt als organisatie sommige zaken gewoonweg niet in de hand.
Andere festivals zoals Download hadden SOAD ook vast normaal,maar uiteindelijk zelfde probleem ervaren als GMM,op zoek naar waardige headliner die op dat moment nog beschikbaar is.
Er is ergens een artikel waarin de organisator van Download uitlegt waarom hij 25 artiesten of zoiets benaderd om vast te leggen.

Last minute cancellations kunnen altijd zie maar naar Disturbed,wel gespeeld op GMM maar dag erna op Pinkpop niet.
In de metalscene is het trouwens sowieso al een vrij kleine vijver die headliner waardig zijn waaruit je moet vissen.
Daarom heb je dus vaak repetitieve affiches.
Zie voor 2025 dus Within Temptation,Sabaton & Volbeat als mogelijke headliners.

Eén van de betere releases van dit jaar :love:
Dit zijn zo van die zaken waarvan ik mij afvraag wat ik mis? Licht en breezy popalbum en, toegegeven, de productie is vrij stijlvol. Maar de teksten vind ik dan weer afschuwelijk, tikt alle cliché pop-R&B checkboxjes af. Is dus voor me niet iets om de affiche van Primavera de hemel in te prijzen..

Ben bereid om mijn mening te herzien of toe te geven dat dit algemeen gewoon mijn ding niet is. Maar ik zie dus echt niet wat hier speciaal aan is?

Dit zijn zo van die zaken waarvan ik mij afvraag wat ik mis? Licht en breezy popalbum en, toegegeven, de productie is vrij stijlvol. Maar de teksten vind ik dan weer afschuwelijk, tikt alle cliché pop-R&B checkboxjes af. Is dus voor me niet iets om de affiche van Primavera de hemel in te prijzen..
Uh-oh...

Ben bereid om mijn mening te herzien of toe te geven dat dit algemeen gewoon mijn ding niet is. Maar ik zie dus echt niet wat hier speciaal aan is?

Ik heb een half nummer beluisterd en ben al tot de conclusie gekomen dat het shitty pop is met inderdaad afschuwelijke teksten. En in tegenstelling tot clercqie ben ik niet bereid om mijn mening te herzien :unsure:
Al heb ik ook wel een vermoeden dat ik sowieso niet tot het doelpubliek hoor, ik ken ook maar 2 namen van die primavera affiche precies (deftones, chelsea wolfe)

Omdat P4K het zegt ok? :eviltongue:

Mja P4K :unsure:
Of eender welke muziek dat gereviewed word.

Lees die review zonder score en het klinkt bijna geloofwaardig. Maar ge kijkt dan terug op hoeveel klassieke albums onerkend blijven van oa P4K, ge vergelijkt, en plots lust ge geen peren meer.

Zoals mijn vrouw het zou zeggen "da's wijve muziek maakt dagge weg zijt" terwijl ze samen met haar vriendinnen op den dansvloer spontaan een cirkel vormt en hun sjakoche lijken te offeren voor god weet wie of wat.

Denk niet dat ge iets mist, ik vind dat ook een licht en breezy R&B album, soms moet het niet meer zijn :unsure:. Heb eerlijk gezegd wel nooit op de teksten gelet en begrijp ook niet waarom dat album 95% op metacritic krijgt. Ik denk eigenlijk dat er al een tijdje een overcompensatie of herevaluatie van vrouwelijke artiesten bezig is (daarom dat Taylor Swift ineens nu hogere scores krijgt voor exact dezelfde albums die ze een paar jaar geleden uitbracht) maar dat moet niks negatiefs zijn als ik daardoor wat muziek hoor die anders niet op mijn radar gekomen was.

Wat kan ik zeggen, ik luister naar alles van drone metal tot hyperpop. Dat maakt me zo'n interessant persoon.

Mja P4K :unsure:
Of eender welke muziek dat gereviewed word.

Lees die review zonder score en het klinkt bijna geloofwaardig. Maar ge kijkt dan terug op hoeveel klassieke albums onerkend blijven van oa P4K, ge vergelijkt, en plots lust ge geen peren meer.

Zoals mijn vrouw het zou zeggen "da's wijve muziek maakt dagge weg zijt" terwijl ze samen met haar vriendinnen op den dansvloer spontaan een cirkel vormt en hun sjakoche lijken te offeren voor god weet wie of wat.

Het was vooral maar om te lachen hoor :unsure:

Desondanks ik een hiphophead ben zijn teksten ook iets die me vaak ontgaan, heb het album daarnet nog eens opgezet en ik zou je niet kunnen zeggen over wat ze gezongen heeft. Ik vond het gewoon intrigerend pop album. Niet persé baanbrekend maar toch af en toe met een onverwachte wending en een rauw kantje.

Terug
Bovenaan