Live muziek & optredens

Concertseizoen is voor mij ook weer volledig gestart. Afgelopen weekend 3 dagen naar Sonic City geweest.
Persoonlijke hoogtepunten waren Youth Lagoon, Dream Wife, Jockstrap, Charlotte Adigéry & Bolis Pupul.
Al was het gemakkelijk de 10de keer dat ik Charlotte & Bolis al zag, toch was dit veruit de meest vermakelijke keer. Denk dat ze als curators van Sonic City alles uit de kast hebben gehaald en zich duidelijk vereerd voelden.

Komende zondag naar Little Dragon in de Botanique, volgende donderdag dan weer naar Mega Bog (ook in Botanique).
En vrijdag sluit ik de concertweek dan af met Dijf Sanders in het Wintercircus in Gent.

Ondertussen ook tickets besteld voor Clark, Slowdive, Helena Deland, Torres, Helado Negro en Mount Kimbie.
Altijd zalig om te zien hoeveel van je lievelingsbands wel eens passeren. Wat kijk ik er weer naar uit!

Concertseizoen is voor mij ook weer volledig gestart. Afgelopen weekend 3 dagen naar Sonic City geweest.
Persoonlijke hoogtepunten waren Youth Lagoon, Dream Wife, Jockstrap, Charlotte Adigéry & Bolis Pupul.
Al was het gemakkelijk de 10de keer dat ik Charlotte & Bolis al zag, toch was dit veruit de meest vermakelijke keer. Denk dat ze als curators van Sonic City alles uit de kast hebben gehaald en zich duidelijk vereerd voelden.

Komende zondag naar Little Dragon in de Botanique, volgende donderdag dan weer naar Mega Bog (ook in Botanique).
En vrijdag sluit ik de concertweek dan af met Dijf Sanders in het Wintercircus in Gent.

Ondertussen ook tickets besteld voor Clark, Slowdive, Helena Deland, Torres, Helado Negro en Mount Kimbie.
Altijd zalig om te zien hoeveel van je lievelingsbands wel eens passeren. Wat kijk ik er weer naar uit!
Waar ga je mount kimbie kijken? Ik dacht dat er geen Belgische stop was.

VVK voor Slowdive is nu vrijdag?

Waar ga je mount kimbie kijken? Ik dacht dat er geen Belgische stop was.

VVK voor Slowdive is nu vrijdag?
Ah, mijn partner ging zorgen voor de tickets van Slowdive, was er van uit gegaan dat ze al besteld waren.

Mount Kimbie passeert in de Hallen van Schaarbeek op 2 mei (Nuits Botanique). Ticketverloop is live gegaan vorige week via website van Botanique!

En ze hebben het Eurosongfestival voor Italië gewonnen toen het in Rotterdam plaatsvond, in 2021. Dus het is de eerste Italiaanse band, en de eerste Eurosongwinnaar, die Werchter headlinet.

Hadden die niet gewonnen in tijde van Covid hadden we er nooit meer iets van gehoord
Ik denk niet dat Covid er veel mee te maken heeft - Eurosong is de laatste jaren opnieuw relevanter geworden, ook in de hitlijsten. Het winnende nummer van 2019 (pre-pandemie dus), Arcade van de Nederlander Duncan Laurence, is zelfs tot in de VS in de hitlijsten geraakt.

Overigens had Maneskin daarvoor al het zilver veroverd in X-Factor Italië - ze zijn gewoon goed in het bespelen van de (sociale) media. Dat zie ik als een belangrijkere factor voor hun succes dan Covid.

Ah, mijn partner ging zorgen voor de tickets van Slowdive, was er van uit gegaan dat ze al besteld waren.

Mount Kimbie passeert in de Hallen van Schaarbeek op 2 mei (Nuits Botanique). Ticketverloop is live gegaan vorige week via website van Botanique!
Hoe zijn die hallen qua akoestiek? Ben daar nog nooit geweest. Sowieso zeer benieuwd naar hun show met volledige liveband!

Eerste namen van Broadcast zijn :drool:... Iemand die wil gaan?

Zin in zo veel mogelijk muzikale ontdekkingen? Dan schaf je best een Early Bird Festival Pass aan (€55). De line-up wordt nog verder uitgebreid, maar de eerste lading namen is alvast indrukwekkend en veelbelovend:

5-7 APRIL 2024 ► Alabaster DePlume - Amaro Freitas - Attila Csihar presents 'Void Ov Voices' + 'The Nosferatu Project' - BCUC (Bantu Continua Uhuru Consciousness) - Brìghde Chaimbeul - Cole Pulice - Ellen Arkbro presents 'CHORDS For Organ' - Goat (JP) - Gordan ft. Svetlana Spajić presents 'Shara' - Holy Tongue - Lenhart Tapes presents 'Dens' - Moin - Shida Shahabi - Shovel Dance Collective - Slauson Malone 1 - Tirzah & many more to come

Laatst bewerkt:
Hoe zijn die hallen qua akoestiek? Ben daar nog nooit geweest. Sowieso zeer benieuwd naar hun show met volledige liveband!

Desondanks dat ik in Schaarbeek woon, er zelf ook nog nooit geraakt. De hallen van Schaarbeek zijn me nog onbekend! Ineens een kennismaking dus.

Helaas is de line-up van brdcst me voorlopig onbekend, behalve Alabaster Deplume, Moin, Oneohtrix Point Never en Tirzah.
Helaas heb ik Tirzah ooit gezien op Dour en is het mij vooral bijgebleven als minst enthousiaste optreden ooit. :crazy:

Ik kijk nog even de kat uit de boom maar ga toch eens de rest van de lineup checken.

In de AB toch? Daar wil ik wel heen

Holy shit, Autechre komt ook!! 😍
Oew yeah, ticket voor de Ae show en dan 3day pass in de pocket!!! Hoe we dat praktisch regelen thuis, zien we nog wel :unsure:

Ik ken er hoegenaamd geen enkele van, buiten de "special guests"
Die Japanse Goat die hier onlangs in Gent is gepasseerd maar die ik heb moeten missen, is voor mij een grote reden om te gaan. Moin nog maar net gezien op Sonic City maar dat was steengoed. Drumster Valentina Magaletti zit ook in Holy Tongue, hetwelk net op Honest Jon's een leuke EP heeft uitgebracht waarvan ik vrij grote fan was :

Oew yeah, ticket voor de Ae show en dan 3day pass in de pocket!!! Hoe we dat praktisch regelen thuis, zien we nog wel :unsure:

Die Japanse Goat die hier onlangs in Gent is gepasseerd maar die ik heb moeten missen, is voor mij een grote reden om te gaan. Moin nog maar net gezien op Sonic City maar dat was steengoed. Drumster Valentina Magaletti zit ook in Holy Tongue, hetwelk net op Honest Jon's een leuke EP heeft uitgebracht waarvan ik vrij grote fan was :
Ik zal anders ook meedoen. :D

Ik weet niet wie dit in het concertoverzicht op de frontpage heeft gezet, maar merci! Net ticketje gekocht. :)
Damn, Kokoko! was echt geschift goed. :crazy: Fe-no-me-naal, wat een energie, wat een feest. Je werd echt helemaal meegezogen in die grooves. Serieuze workout gehad. Zalige call en response ook tussen de twee leden met zang en raps. Het deed me aan het beste van Public Enemy denken bij momenten.

Nihiloxica ook goed, maar wel een pak zwaarder, donkerder en moeilijker. Wel heel indrukwekkend, die polyritmes. Ze stonden daar met vier percussionisten op het podium.

Wintercircus zelf is een zalige zaal. Superaanwinst voor Gent. Alleen kan er niet zoveel volk binnen, max. 500 man. En gisteren was de zaal maar voor een kwart gevuld, ik hoop dat ze uit de kosten geraken...

Terug
Bovenaan