Live muziek & optredens

Had op festileaks iets gelezen over de burgemeester van Munchen die even nonchalant heeft gezegd dat AC/DC gaat afkomen. Zouden die dan TW classic doen dit jaar?

Denk dat Metallica als ze naar België komen daar gaat staan.
AC/DC misschien eigen stadion tour

Vandaag normaal de zondag headliners voor Graspop,eentje zou op herhaling komen dus vorige editie al geweest zin.
Kans op Parkway Drive lijkt het grootst (staan al op festivals in de buurt rond die data) maar Pantera & Machine Head zijn de andere kanshebbers.
Ofwel om10h ofwel om 16h weten we meer.

Damn, Kokoko! was echt geschift goed. :crazy: Fe-no-me-naal, wat een energie, wat een feest. Je werd echt helemaal meegezogen in die grooves. Serieuze workout gehad. Zalige call en response ook tussen de twee leden met zang en raps. Het deed me aan het beste van Public Enemy denken bij momenten.

Nihiloxica ook goed, maar wel een pak zwaarder, donkerder en moeilijker. Wel heel indrukwekkend, die polyritmes. Ze stonden daar met vier percussionisten op het podium.

Wintercircus zelf is een zalige zaal. Superaanwinst voor Gent. Alleen kan er niet zoveel volk binnen, max. 500 man. En gisteren was de zaal maar voor een kwart gevuld, ik hoop dat ze uit de kosten geraken...

Pffff balen dat ik er niet kon bij zijn, het is echt een mager jaar geweest op live vlak hier.

is de concertzaal dan in de kelder zoals op onderstaande tekening?

ABB_-_Stedenbeleid_-_Stadsvernieuwing_-_Wintercircus_Gent_mtxsrk

Parkway Drive waarschijnlijk op Werchter.

SOAD laatste moment afgesprongen voor Graspop.
Ook geboekt geweest in '21 maar Corona verpestte het.

Laatst bewerkt:
is de concertzaal dan in de kelder zoals op onderstaande tekening?

ABB_-_Stedenbeleid_-_Stadsvernieuwing_-_Wintercircus_Gent_mtxsrk
Yep, exact. Ingang naast de fietsenstalling van de Krook. Twas wel een bunker zo, geen ontvangst in de zaal. Je kon dus niet anders dan aandachtig luisteren (aléja, of natuurlijk dure pinten en cocktails zuipen aan de bar :-p )

Vooruit en Democrazy hebben nu een 25jarig samenwerkingscontract om de zaal uit te baten. Deze kan nu als vaste stek voor de Democrazy avonden dienen, is de theorie. Goeie zaak.

Yep, exact. Ingang naast de fietsenstalling van de Krook. Twas wel een bunker zo, geen ontvangst in de zaal. Je kon dus niet anders dan aandachtig luisteren (aléja, of natuurlijk dure pinten en cocktails zuipen aan de bar :p )

Vooruit en Democrazy hebben nu een 25jarig samenwerkingscontract om de zaal uit te baten. Deze kan nu als vaste stek voor de Democrazy avonden dienen, is de theorie. Goeie zaak.
Ah fijn! Ga vrijdag ook voor de eerste keer naar Wintercircus om Dijf Sanders te zien.

Gisteren trouwens Little Dragon meegepikt in de Botanique, wat een heerlijk optreden van 1u40min(!) was me dat!
De sombere wintermood volledig weggedanst gisteren :love:

Primavera-Poster-2024.jpeg

Beetje minder dan de laatste jaren qua grootste namen maar nog steeds heel veel lekkers om te zien en horen. Gaat die arme William Basinski de volledige Disintigration Loops moeten spelen? 5u lang?

Goh ja, wel enkele bands die ik graag zou zien maar dit is geen affiche die mij FOMO geeft. Shellac, Chelsea Wolfe, Tropical Fuckstorm, Mica Levi...
Shabaka solo lijkt me... saai?

Moet zeggen dat deze line-up mij ook weinig doet. De headliners zijn maar niks naar mijn smaak, en veel van de minder bekende namen doen niet echt een belletje rinkelen bij me, zelfs terwijl ik vrij courant enkele blogs volg.. Het moet zijn dat ik toch niet meer echt mee ben met wat leeft in de hippe muziekkringen.

Ok misschien is dat wel streng. Heb wat beter mijn best gedaan om de kleinste font te lezen, en daar vind ik wel nog zotte namen (Sandwell District! Monolake! Space Afrika! Tim Reaper!)

Kennen jullie dan echt zoveel namen? Altijd versteld als ik zo mee lees wat iedereen hier consumeert qua nieuwe muziek.
Ik ken er begot.. 10max? Pj Harvey, Disclosure en BBNG zouden hier vermoedelijk top 3 must haves zijn naast de halve Hyperdub crew.
Mica Levi DJ set.. toch ook wel benieuwd naar.

Eens in de rapte geteld, ik ken een 70tal namen van de affiche :unsure: niet dat ik die allemaal even goed vind maar ik zou me er niet vervelen.

Als Clipse integraal Hell Hath No Fury zou brengen, zou ik nog overwegen af te zakken.

Kennen jullie dan echt zoveel namen? Altijd versteld als ik zo mee lees wat iedereen hier consumeert qua nieuwe muziek.
Ik ken er begot.. 10max? Pj Harvey, Disclosure en BBNG zouden hier vermoedelijk top 3 must haves zijn naast de halve Hyperdub crew.
Mica Levi DJ set.. toch ook wel benieuwd naar.
Ik ken er ook echt bijzonder weinig, degene die ik opsomde en dan misschien nog een kleine tien andere namen...

Terug
Bovenaan